Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Na Racianskej praskol asi vodovod, pekne podmýva trať, a o ceste ani nehovorím, zamŕza to riadne a šmýka sa…polícia a dispečing tam sedí v aute a čakajú 😆
Reply on: S499.1023 #179713:
To je tá rekonštrukcia v 92'?
Reply on: SixSixTrooper #179712:
Trať na Kolibu stavalo Elektroline za neustáleho revu skúsených bratislavských vrchárov, že takto sa to stavať nedá, že to nebude fungovať, že tam budú padať zberače etc..
Podobne Trnávku robila firma Elektrizace železnic ale s tými istými osobami, ktoré potom založili Elektroline.
Reply on: Huitzilopochtli #179711:
Určite súhlasím ale napríklad ako som už spomenul trať STU FAD-Koliba je podľa mňa vrchol dizajnu trolejového vedenia. Ako je verejne známe, trať na Kolibu má geometriu veľmi dobrú a esteticky vyzerá tiež skvelo.

Osobne som pri mojich šotovýletov navštívil už mnoho miest a tvoj spomínaný Taliansky štýl mi moc nesedí. Netvrdím že to nie je spoľahlivé a určite súhlasím že na križovatkách sú naše trate oproti nim spleť pavučín, ale v rovine resp. na častiach tratí bez armatúr vyzerajú trate ala post-komunistické CZ, SK, PL, HU oveľa lepšie.
Huitzilopochtli

Huitzilopochtli

Reply on: S499.1023 #179709:
Postačuje nielen pre slušné mestské rýchlosti, ale po zotmení aj pre podstatne vyššie, a to bez akýchkoľvek náznakov odskakovania alebo vypadávania. Je to dané jednak vynikajúcou geometriou a serióznym vyhotovením a jednak vyladením tvrdosti a prítlaku zberačov. Dávajú si tam záležať aj na estetike vedenia a opičie zmotance à la tukabel-tukabel ako na bratislavských križovatkách by tam nikto nepovolil.
Reply on: Ike #179706:
Inak druhej časti Tvojho príspevku som neporozumel. Akú ťažnú funkciu má výložník a kde je os dráhy?
Reply on: SixSixTrooper #179707:
Pretože pružnosť je potrebná len do určitej miery, nie do nekonečna.
Inak na pevných svorkách je napr. skoro celé Taliansko a pre mestské rýchlosti to postačuje, ono to musí byť udržiavané a nie ako v Pazardžiku.
Reply on: Ike #179706:
Ak je to tento, tak izolovaný je.
Reply on: S499.1023 #179702:
Prečo potom pevné svorky aj v rovine nemajú rovnakú spoľahlivosť?

(nehádam sa, len sa pýtam)
Reply on: S499.1023 #179705:
Ten výložník je v #179692. A teda laicky mám pocit, že vyložník je izolovaný, teda je tam čosi ako izolátor, aj keď nie som expert na výložníky.

Inak mne celkovo ten dizajn ukotvenia pripadá nie veľmi fail safe. Tým, že výložník má v tomto prípade ťažnú funkciu, tak sila vedenia smeruje nadol a teda tá nešťastná svorka je "ťahaná" smerom k osi dráhy. Keďže predpokladám, že každá jazda trolejbusu spôsobuje mikrovibrácie, je to podľa mňa vždy otázkou čaasu, kedy sa svorka uvoľní a celý ten záves začne vedenie sťahovať k zemi. Ale vravím, toto sú moje laické úvahy.
Reply on: Solider #179703:
Máš pravdu, na to nie je, až na tých ďalších smerom ku Gaštanovej. To by musel Ike špecifikovať, či ten ním sledovaný je izolovaný. Každopádne výložník bez izolácie už patrí len na nejakú nostalgickú trať.
7.2 poznámka vo výprave nehodu mala 7533 nie 7534 ..
Reply on: S499.1023 #179697:
A boli tieto výložníky izolované? Keď sa na tom streetview otočím smerom k obratisku, tak tam nevyzerá byť izolátor.
Reply on: SixSixTrooper #179700:
Neumožňuje, väčšia pružnosť je irelevantná.
Zberač mínusiek

Zberač mínusiek

Reply on: Stenly #179699:
Neviem vylúčiť spojitosť, ale ja som videl len klasické blokovanie križovatky autami odbočujúcimi na stanicu na krátky cyklus, resp. teda idiotmi, čo sa z Pražskej pchali do nimi zaplnenej križovatky.
Reply on: S499.1023 #179697:
Teoreticky to umožnuje väčšie rýchlosti vďaka väčšej pružnosti. V rýchlostiach do 65km/h je to ale úplne nulitné. Všeobecne sa mne najviac páči trať okolo úradu vlády. Pekné laminátové výložníky a na nich K+Mky porcelánové. A hlavne je výložník na začiatku spevnený po prvú svorku kovovou rúrkou. Modernejšie trate, ako napríklad ASMN majú už iba čisto laminátové 58mm výložníky a tie sa ohýbajú ako luk. Hlavne keď má stĺporadie väčšie rozostupy a sú na nich delty alebo výhybky.
Reply on: Zberač mínusiek #179698:
Nejaká K2S tam okolo 15:45 blokovala Šancovú (neviem ako dlho). Prejazdný bol len pravý pruh smer Račko.
Zberač mínusiek

Zberač mínusiek

Piatoček a Pod stanicou zase koniec sveta. Zápchy po Stromovú a Hodžovo. Vďaka aspoň za BUS pruhy. Ale vláčikujú napr. 61 rovno zo stanice.
Reply on: Ike #179692:
Vo všeobecnosti tento spôsob montáže s trojitou izoláciou je bratislavská špecialita. Ak je výložník izolovaný, mali by byť svorky chytené páskami priamo o výložník a nie ďalší zbytočný preves pod výložníkom, kde to môže povoliť.
Reply on: Viko #179688:
Neskúmal som to historiografickým spôsobom ale asi to bude nejaký Ohienko Brassovič.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.