Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #175986:
Máš pravdu, všímam si to aj ja.
Reply on: ivanbuto #175985:
Asi som sa na to nejako moc zameral. Ja chodím MHD denne niekoľko rokov a toto som si všimol pomerne nedávno a takmer vôbec to nie je vidieť na trolejbusoch a električkách, len autobusoch.

Včera tiež, sme stáli na svetelnej križovatke ako možno desiaty v poradí a keď skočila zelená, náš vodič dupol na plyn. Lenže autá pred nami ešte stáli, takže dupol na brzdu. A potom sa ešte asi trikrát posúval po asi metroch, treba povedať, že úplne zbytočne, ale teda ako zdravý človek, som si zaposiloval aj nohy aj ruky. Samozorejme, podobne trhnane išiel aj do zastávky. Čuduj sa svete, dnes na 83 som schytal vodičku a tá išla do zastávok úplne hladko.
Reply on: Ike #175970:
Tie problémy s prevodovkami sú reálne. Väčšinou sa ale aj na týchto problematických vozidlách dá brzdiť +/- plynulo.
Ja som si inak problém, o ktorom píšeš, až tak nevšimol, a MHD cestujem pomerne často.
Reply on: Viko #175983:
Tri rôzne pásma nie sú na špičku vs. sedlo, ale na pracovné dni/víkendy, večery, noci/skoré rána.
Takže konkrétne cez pracovný deň máš celý čas od 06:30 a 19:00 rovnaké časy. A je to tak v poriadku, pretože, ako napísal Ike, zápchy sú premenlivé, niekedy ťažko predvídateľné.
Po každej jazde máš započítané na konečnej 3 minúty na vyrovnanie meškania. V špičkách tam, kde bývajú zápchy pravidelne a často, je niekedy viac vozidiel vo výprave, aby sa tieto zápchy "pokryli" a z konečnej išli vozidlá podľa CP. Príklad: V časoch, keď bývala poobede chronicky zapchatá Gagarinova, boli navyše vo výprave aj na poobednú špičku ďalšie vozidlá, a teda prestávky na konečnej boli o 7-8 min na papieri dlhšie. Vďaka buspruhom tieto chronické zápchy zmizli a nie je nutné nasadzovať dodatočné vozidlá do výpravy.
Reply on: Ike #175982:
Furt mám pocit, že si odporuješ.

Buď máš rôzne chroná a teda jedno z nich naladené na špičku, alebo máš chroná "viac nastavené na sedlo". Oboje naraz sa nedá. Načo je nám špičková chronometráž, ak nezohľadňuje špičku? 😃 Chápem, že piatok poobede je iný ako streda poobede, ale to neznamená, že kvôli tomu máme naladiť sedlovitejšie časy a nechať to meškať dennodenne.

Ak je CP záväzný, potom zákonite niektorí vodiči budú jazdiť ostro, aby sa mu v zhustenej premávke priblížili, bez ohľadu na početnosť zrážok zo mzdy. Potebujú predsa nejaký obratový čas a pauzu. Lenže ty tvrdíš opak. Ak "meškajúce spoje sú výborný materiál pre grafikonistov", tak im niekto mal oznámiť, že sa nemusia ponáhľať a prestoj si môžu spraviť po čase odchodu nadväzného spoja; že vlastne musia meškať ak chcú, aby sa zlepšili CP - ale v tom prípade CP už záväzné nie sú.

Za mňa - ak je mission impossible vysvetliť vodičom, kedy sa nemusia a kedy sa musia stresovať pre čas, a ak jedinou možnosťou zapracovania premávkových podnetov od vodičov je sledovanie ich meškania, tak sa na to radšej vykašlime a miesto presných časov riešme v špičke len interval. Ak sa chceme držať presných časov, tak nech tomu zodpovedá aj systém, nie že na špičku dáme sedlovejšie časy a kompenzáciou bude generálny pardon na porušenie interného pravidla o tolerovanej odchýlke.
Reply on: Viko #175980:
Máš rôzne chrona, ale v CP máš iba jedno, či máš pocit že na CP sú tri rôzne medzizastavkové časy? To by kompletne rozbilo celý takt.

A CP je samozrejme záväzné. Či máš pocit že pri piatkovej zápche na pražskej má vodič stlačiť špeciálne tlačidlo a na štýl labkovej patroly sa spod autobusu vysunú vrtule, zmení sa na dron a odletí na najbližšiu zastávku? Alebo ako si ti záväznosť predstavuješ?
Reply on: Viko #175980:
Kde si si v jeho odpovedi prečítal, že sa nemajú vodiči podľa CP orientovať?

Vodič má jazdiť podla CP počas celej služby, ale keď má meškanie nemôže a nesmie porušovať dopravné predpisy aby znížil meškanie lebo by sa ich porušením (prekračovaním rýchlosti, jazdou na červenú, nezastavením na stopke a podobne) dopustil priestupku a rovnako by mal aj keď má meškanie dodržiavať všetky ostatné interné predpisy.

Ak sa mu napriek všetkému podarí prísť skôr ako v čase odchodu (lebo cestujúcich mu pozbieral meškajúci kolega pred ním) aj v špičke musí (mal by lebo vieme aká je prax a vodiči často nesledujú časy odchodov) zastaviť a vyčkať do času odchodu.

Áno, aj v špičke sa dá odísť v predstihu z nácestnej zastávky napriek tomu ako sú jazdné doby nastavené. Na to by si mali vodiči dávať pozor, ale meškanie majú riešiť grafikonisti (zreálnením jazdných dôb), alebo DPB a mesto (preferencia, úprava trás a podobne aby mohla byť jazda jednotlivých spojov spolahlivejšia a rýchlejšia na ich trasách).
Reply on: Ike #175962:
"Chronometráže sú samozrejme viac nastavené na sedlo" - to naozaj takto funguje? Myslel som, že tri rôzne chroná sú presne preto, aby sa na rôzne hustoty premávky dala nastaviť plusmínus spoľahlivá doprava. Vedia vôbec vodiči, že v špičke sa nemajú podľa CP orientovať?
DPB: Linky 71 a 72: Gagarinova smer centrum - prerušená premávka.
Prave som videl dopravny dispecing prvy krat aj s majakmi a sirenou, cez dubovu isli smer Patronka. Kedy mozu pouzivat taketo full nasadenie ?
Reply on: Max #175973:
Jedno nabúrané vozidlo blokovalo spolu s policajtami oba ľavé pruhy na úrovni začiatku zast. Karpatksá smer stanica a druhé (otočené v protismere) blokovalo potom ešte aj pravý pruh zhruba pri vjazde do parkoviska.

Aj ja sa pridávam k názorom, že vodiči v Bratislave sú čoraz agresívnejší, jazdenie na červenú ešte dve sekundy po tom, ako zhasla oranžová, alebo do zákazov odbočenia (napr. na Račianskom mýte vo všetkých možných smeroch) je úplne bežné.

Bohužiaľ k súčasnému stavu prispievajú aj CSS, najmä tie s preferenciou, ktoré príliš zvýhodňujú niektoré smery a v tých znevýhodnených sa čaká a čaká a čaká (ako autá, tak chodci), niekedy aj pri prázdnej križovatke.
Reply on: Max #175975:
Už by to tam malo byť prejazdné, avšak stále s meškaním.
Reply on: Max #175973:
Aktuálne je tam už meškanie liniek vyše 10 minút
Neviete, prečo sú dnes na t60 samé degeše?
Aktuálne to vyzerá na nejakú dopravnú nehodu na Šancovej ul. pri Ymke, resp. križovatke s Karpatskou ul., dotknuté aj linky MHD smer stanica /pod stanicou (alebo pre pamätníkov SAV)
Reply on: si #175969:
Súhlasím, že to nie je len o rýchlosti, len bohužiaľ pretekárstvo na tachometri často ide ruka v ruke s inými nezmyselnými úkonmi pri obiehaní, zabáčaní atď atď. A budem tvrdý, ale ak niekoho znervózňuje sedenie za volantom v BA, tak predsa má možnosť za ním nesedieť 😀 Nie z nervov sa blbci vrhajú pod električky, prehliadajú STOPky (napr notorický výjazd z Jesenského) a ohrozujú chodcov.
Reply on: si #175969:
Dovolím si okomentovať križovatku DetvianskaXCachticka , od komisárok je v zákrute " mazaný oblúk " a aj z 15km/hod to len tak nezastavíš. V rannom intervale 2,5min je aj pár sekundové zdržanie začiatok nabalovania sa meškania vozu ...
Reply on: frenky #175967:
Plne súhlasím. Vodiči IAD sú čoraz väčšie dno.

Ale ja som narážal na situáciu, kde to má vodič autobusu 100 % pod kontrolou a povedzme najbližšie auto sa nenachádza ďalej ako 250 m. Tam som si všimol hlavne tie problémy s brzdením do zastávky, pričom subjektívne to vnímam ako nový problém (pred prázdninami som to neregistroval).

To zastavenie chápem. Viem, že tie prevodovky sú v takom stave, akom sú a keď spomalíš pod, ja neviem, 10 km/h tak to proste sekne a vozidlo zastaví.
Reply on: Viko #175965:
nuz, na druhej strane samotna rychlost (+- to co vacsina jazdi v meste) dovodom nehody nie je (jasne, na nasledky uz vzniknutej kolizie uz vplyva, kedze kineticka energia rastie s jej druhou mocninou), a pri vytvarani vseliakych kretenizmov po cestach ktore by mali podla niektorych dopravu skludnit si akosi zabudli uvedomit ze tym zaroven vyrazne zvysuju kolektivnu nervozitu medzi vodicmi a ze to moze mat akosi aj opacny efekt....

PS: cisto prakticky priklad, vozidla MHD vyliezajuce zo zastavok, vedlajsich ciest a pod. zvyknem pustat ked ich tam je dostatocne vopred vidiet.... avsak ked musim zbytocne takmer zastavit v stupani na krizovatke DetvianskaXCachticka, lebo sa niekto rozhodol zmenit hlavnu cestu v krizovatke kde elektricky ani v povodnom usporiadani nemali v zasade problem prejst (bolo zvykom ich tam pustat) a ani sucasna uprava ich nejak zasadne nezrychlila (na jednej strane krizovatky je zastavka a na druhej obluk s "15"kou), co myslis, budem mat chut pustit z vedlajsej autobus cakajuci v krizovatke DetvianskaXRustaveliho/Kubacova ?
Reply on: Viko #175965:
Najlepšie je vymáhať túto rýchlosť, že ty ako šofér ju dodržuješ. No čo, že sa na teba lepí nejaký, ktorému doma deti plačú. Na tých sa zabávam. Idem 50 alebo 30 v zóne a môže sa aj rozkrájať. Vôbec mi to žili netrhá. Po dvoch-troch minútach zopár pustených chodcov a nejakého trolejbusu/autobusu zo zastávky potom ho to prejde a už odrazu ide aj s odstupom od zadnej časti môjho auta. Oni na to prídu po chvíľke, že tá zelená skôr nebude na ďalšej križovatke ak pôjde 70-80.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.