Kde uviazlo to EC? Nedalo by sa ho otočiť a poslať cez TT a Sereď. Rovnako ostatné diaľkové vlaky, ktoré sa do zasiahnutého úseku ešte nedostali mali byť odklonené.
Arriva to má v zmluve, že zabezpečuje NAD v podobe XS60 v prípade prerušenia premávky na železnici. Škoda, že si to nikto nepamätá, ani koordinátor.
Prerušená premávka trvá do týchto chvíl od 14:40, takže akých 90 az 120 min meškania? Doteraz žiadne vlaky nejazdia už 5 hodín, EC a REX stoja vo Vajnoroch bez kúrenia a toaliet, bystrické R zas v opačnom smere už 2 a 4 hod. S60 jedna súprava pendluje medzi HLST a Vajnormi, druhá medzi Bern a GA, spojenie medzi nimi neexistuje. Bez spojenia s BA teda je celý úsek GA-Vajnory už 5 hodín.
Takže neprichádza do úvahy voziť ľudí? Tak potom ďakujem pekne IDS BK. Mimochodom do tohto momentu od BID o tomto žiadna informácia nevyšla.
Ako si prišiel na to, že BID nič nerobí? Na klasickú NAD nemáš autobusy ani vodičov, meškania liniek boli na úrovni 90 až 120 min. takže v prvom rade bolo potrebné v PAD zachrániť toho čo najviac podľa možností a schopností, koniec koncov, všetky vozidlá, ktoré mal dopravca k dispozícii boli použité na vyrovnávanie meškaní. A všetky linky v smere z BA, či už expresné alebo klasické, jazdili úplne preplnené, takže nejaké odklonenie liniek (napríklad cez ŽST Vajnory) neprichádzalo do úvahy.
Tak tam to teda musí ozaj vyzerať zaujímavo.
Údajne je dôvodom MU - teda uzavretá trať aj cesta masívny únik plynu spôsobený poškodením plynovodu stavebnými prácami na mieste.
Od 14:30 prerušená premávka na trati 130 medzi Vajnormi a Bernolakovom. Cestujúci uz 3 hodiny sedia vo vlakoch bez prúdu a kúrenia. Nahrada žiadna, ani vážená BID nič nerobí. Zavretý je nadjazd pri METRE, obchádzka cez Ivanku a Bernolakovo.
V tomto Meste je "mimoriadnou udalosťou" s masívnym dosahom (nielen) na verejnú dopravu aj lejak, sneženie, poľadovica, strhnuté trolejové vedenie, denný beh, nočný beh, cyklopruh, ale aj papalášska žranica v centre. Som si istý, že si dokážeš spomenúť na výskyt takých okolností za ostatných 30 rokov. ... nevraviac o schopnosti zodpovedných útvarov adekvátne reagovať.
Čo chceme od mestskej politiky ? Nuž v prvom rade to, aby existovala. Musí nadväzovať na priority politiky štátu (logicky a pragmaticky predpokladám, že musí existovať) a poskytovať ucelenú víziu rozvoja Mesta v rovine taktickej, strategickej ako aj operačnej. Aktuálny stav, keď rozhodnutia naprieč všetkými úrovňami závisia od rannej nálady, narcistického počítania srdiečok na sociálnych sieťach a rád spindoktorov je to, čo tu skutočne nepotrebujeme.
Vedel by si definovať "mimoriadnu udalosť" a koľko takých udalostí nastalo za posledných 30 rokov? Pripomínam Ti, že stále platí právo prednostnej jazdy a stále vie regulovčík ovládať križovatku podľa potreby.
Čiže pridanie jedného, eventuálne dvoch riadených priechodov do existujúcich svetelných križovatiek tak, aby bol celý, nie nevýznamný prestupný uzol komfortný a bezbariérový, pričom na tejto relácii už dnes je približne 20 riadených či neriadených priechodov pre chodcov, neimplementujeme preto, lebo autá by si postáli trochu dlhšie a niektorí vodiči prehodnotili svoje dopravné správanie? Čo potom chceme od mestskej politiky? Položme si naozaj serióznu otázku.
uplne podobne nema nikto dovod ist zo zahorskej do race po obchvate, taktiez to je aj kilometricky aj casovo vyrazne dlhsie....
a ze auta v meste su fuj fuj a obvzlast tie tranzitne, s tym sice suhlasim, ale riesenie ze mas miesto toho najazdit 2x viac km za dvojnasobok casu mi velmi efektivne nepride a asi nebudem sam....
Tvoj príklad pracuje s účelovými a nelogickými rozhodnutiami. Z Bratislavy do Liptovského Mikuláša nemá nikto dôvod chodiť cez Budapešť a Košice, pretože na tento účel stojí R1 s výnimkou úseku 60 km úseku cez Donovaly. Absolútne nikto nemá dôvod a motiváciu chodiť cez Košice a absolútne v žiadnom politickom programe nie je v úmysle presmerovať tranzit idúci povedzme cez Staré Hory cez Košice.
V prípade Bratislavy je pochopiteľná a aktívna politika, ktorá tlačí autá na obchvat (kam patria, pre nich bol budovaný) tak, aby nestáli v kolónach v meste a vytvárali všetky tie externality, ktoré vytvárajú (vrátane meškaní MHD). Úrovňové priechody na Šancovej by síce situáciu mierne zhoršili, ale zase by oddelili vodičov majúcich štart/cieľ niekde blízko Šancovej, od vychytrálkov, ktorí si myslia, že divokou jazdou cez mesto predbehnú kolóny na Prístavnom moste. A ak by to bolo zo všetkých strán "zbuspruhované", možno by niektorí (vzhľadom na to, že celý uzol Pod stanicou by sa stal mimoriadne bezbariérový) presedlali aj do MHD (a to na konci dňa všetci chceme).
Bohužiaľ, je to tak. Obchvat býva často tak zasekaný, že cez mesto je to aj kilometrovo aj časovo kratšie. Ak som v Avione a potrebujem do Ružinova, tak cez obchvat a Bajkalskú len cez víkend. A podobne v Prahe. Cez mesto mimo špičky kratšie i rýchlejšie ako cez obchvat.
v com Ti to pripada ako paranoja, ze karpaty tvoria klin zo severu do stredu mesta, mesto sa aj na vychodnej aj na zapadnej strane rozrastlo aj tym severnym smerom, je dopyt po doprave v tychto relaciach (podobne ako medzi inymi castami mesta), nejaka zmysluplna spojnica vsak chyba....
a to co ponukas je asi nieco podobne ako keby som Ta poslal po dialnici do liptovskeho mikulasa, ved tam suvisla dialnica z bratislavy vedie.... co tam po tom, ze budes musiet ist cez budapest a kosice (tu este nejaky maly kusok tusim chyba aby sa prepojili R4 a D1) a nejaky tunel visnove je podla Teba asi uplne zbytocny
Toto mi ale pripadá ako rovnaká paranoja, ako keď obyvatelia sídliska žiadajú parkovací dom. Ak potom obec avizuje výstavbu parkovacieho domu, tak sa obyvatelia rozdelia na tri nespokojné skupiny:
1) Preboha, len nie pri mojom dome!
2) Nemám to pri dome, tak sa to nepočíta! Je to ďaleko.
3) Hádam za parkovanie nebudem platiť!
Majú auta obchvaty? Majú. Celé to mimoúrovňové cvičenie na Staromestskej a Pražskej sa dialo preto, lebo v tej dobe nebola iná možnosť a po týchto uliciach reálne jazdili medzinárodné kamiony. Toto všetko je prekonané. Dnes tu nič také nejazdí a navyše celá trasa je plná úrovňových priechodov (napríklad od ťažiska nadchodu na Predstaničnom na sever 400 m, na východ 130 m a na juh 90 m). Signálny plán, ktorý by počítal s chodcami by demotivoval ďalších vodičov. Chýba tomu jediná prerekvizita: vyhradený jazdný pruh v smere z Račianskeho mýta.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
gejza