Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Keď zverejnia vek obetí, bude to ešte smutnejšie 😞
Auto narazilo do ľudí na zastávke Zochova smer Petržalka. Podľa infotabule odklon autobusov cez Nám. SNP a nábrežie

https://www.facebook.com/604318383324029/posts/pfbid02rMK2NrnREM6F1srNsafbfcEKnJDo4FGXbMHeh4LpNrTPX7nbWRLKXDzWhwQkYK44l/
Reply on: Balu #173780:
Tak skoro? Však nemôžu mat nabehaných ešte veľa km…
Reply on: majky1602 #173777:
kvôli poruche motora
Reply on: Andrej #173778:
Ani ZV Zlaté piesky tam už štvrtý víkend nie je.
Ružinovské záložné vozidlo sa cez víkend už nevypravuje? Už 4 víkend v poradí nemáme nič vo výprave, a žiadna súprava není "online".
Nevie niekto čo je s #3225 ? Už od augusta stojí 🤔
Reply on: TomJ #173774:
Ako píše S30T, dá sa cez PP manuálne zvoliť smer (tri šípky - doľava, rovno, doprava) a podľa toho ručne postaviť cestu v prípade MU. V Karlovej Vsi však treba manuálne aj tak, lebo tam to niekto neurobil automaticky.
Reply on: TomJ #173774:
Výhybky sa riadia podľa informácie z palubáku, čiže v podstate áno, podľa linky. Ak je odklon, v palubáku sa dá prehodiť výhybka manuálne so šípkami, čo je nadradené automatickému prehadzovaniu. Ale inak áno, ak vodič už prejde krabičku v zemi a predtým nenavolil manuálne smer výhybky, automaticky mu ju hodí podľa pôvodného smeru linky a musí ísť prehadzovať ručne. Ale v tomto prípade by sa to mohlo stať iba z Blumentálu smer Americké alebo Hlavná stanica/Obchodná, pretože automatická výhybka je pre Škodovky iba tým smerom, smerom do Rače nie.
Reply on: N/A #173773:
Neviem, či tomu správne rozumiem, ale pri Škodovkách sa teda pošle info o tom, čo je to za linku a podľa toho nastaví výhybku? Znamená to teda, že ak je napríklad nehoda na Račianskej a 3ka má podľa dispečingu odbočiť na Vazovovu, tak jej systém aj tak hodí výhybku smer Rača (lebo je to 3ka) a musí si ju ísť vodič prestaviť manuálne?
Reply on: si #173771:
Ten bezdrôtový systém je skôr ako kontakt, takže ak prejde toto bezdrôtové čudo v ceste, vyhybku nastaví a zablokuje a zberačom už nič neurobí, musí manuálne železom.
Reply on: N/A #173770:
Rozumiem, že výhybky sú problém, ale tak osadenie kontaktov tiež niekto navrhoval a ak sa neosvedčilo, dá sa hádam navrhnúť inak.

Pri Šafku ale žiadne takéto obmedzenie nie je. A aj tak sa tam bežne zbehnú viacmenej naraz jednotka, trojka a štvorka a robia úplne zbytočný štrúdel. Nadarmo mi je benefit, že som sa pri prestupe nemusel z druhej polohy predierať úzkym nástupišťom, ak kvôli tomu na ňom strávim miesto desiatich sekúnd celý interval.
Reply on: Pe67 #173769:
mozno blba otazka, ale ak by sa na tej skodovke nasledne rozhodol prestavit vyhybku "po starom" pomocou odberu a presiel kontakt so zadanou jazdou, je uz vtedy zablokovana alebo sa mu to podari ?
Takže výhybky vám tu vysvetlím. Električky ovládajú výhybky bezdrôtovo (Škoda), kde sa odošle informácia do cesty, ktorým smerom električka ide a podľa toho prestaví výhybku. Druhá, klasická možnosť je prestavovanie výhybky trolejovým povelovým kontaktom - do kontaktu (dĺžka asi 50-70cm) sa cez pantograf privedie niekoľko desiatok A elektrického prúdu a to prestaví výhybku. Ak sa chce pokračovať v nastavenom smere, výhybka sa blokuje buď výbehom, alebo pri inom odbere blokovaním tlačidlom. V obvode výhybky - miesto kde je výhybka sú čidlá, ktoré nepovolia zmeniť výhybku - blokujú ju, pokiaľ je v území výhybky vozidlo - je to autobus, električka, nákladné auto, čokoľvek, čo zasahuje výškou do čidla. Čo sa týka odbavenia zastávky, tak na Šafku, aj v Karlovke sa dajú odbaviť dve vozidlá, čo je úplne v poriadku, rovnako aj linka 1 a 7 zastávka Pod stanicou smer centrum, lebo majú medzi sebou 1 minútu rozdiel v odchodoch a keď treba stíhať signál, tak sa odbaví zastávka pred križovatkou aj dvomi vozidlami. Vždy však treba dbať na to, aby celá dĺžka vozidla bola na úrovni nástupišťa. Ak vidím po odchode vozidla predo mnou ďalší úmysel nastúpiť do vozidla, zastavím ešte raz pri označníku - napr. Riviéra často pustí v smere do centra jednu súpravu a druhej dá stoj, tým pádom je pobyt v zastávke vynútený.
Reply on: si #173768:
Presne tak. Druhá súprava (vozidlo) nesmie vojsť do rádiového obvodu výhybky, pokiaľ ho súprava pred ním neopustí. A Blumentál má z obidvoch strán rozraďovacie výhybky (buď smer Rač.mýto/Vazovova, alebo opačne Americké nám/Tech.univerzita)

Za najväčší fail považujem že škodovka nemôže zastaviť ani za autobusom, nakoľko mu potom neprehodí výhybku (zjavne cez autobus neprejde signál). Nechce sa mi to tu hľadať, ani opakovať ,ale toto tu už bolo rozoberané ako (ne)funguje systém vektra.

V prípade že ide o K2,T3,T6 (tie systém vektra nemajú) platí že vozidlo nesmie vojsť pod trolejový kontakt, pokiaľ je iné vozidlo v obvode výhybky.
Reply on: Viko #173764:
v pripade blumentalu je tam este pokial viem problem aj kvoli blokovaniu vyhybiek za zastavkou...
6828 blokuje jeden pruh Sancova smer stanica, tvoria sa kolony

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.