Presne na to som myslel a presne preto som v prípade Ivánskej zmienil, že to priecestie je široké.
A, samozrejme, aj tam je to problém, aj tam mali nehody, keď sa postavilo auto na priecestie a nechalo sa zostreliť ropovodom, takže v rámci zdvojkoľajnenia a elektrizácie budú všetky úrovňové kríženia vyhubené.
Aj keď sú aj prípady, kde spolupráca CSS s vedľajším zabezpečeným priecestím funguje. Ale áno, je to iba 1 koľaj a úplne iná intenzita premávky .. Popri trati Zlín - Otrokovice.
Kua! Kua kua kua!
Po prvé, tam žiadna svetelná križovatka nie je! A po druhé, ak by tam bola, tak semafor od letiska by bol samozrejme PRED hranicou priecestia!
Jedna vec je spôsob signalizácie, tam nie je použitie semaforu dvoj-/trojfarebnej sústavy žiaden problém, naopak vývoj ide týmto smerom (AT, DE) a aj nový zákon na Slovensku s tým ráta.
Druhá vec je spôsob zabezpečenia, kde železničné úrovne bezpečnosti proste radič CSS nezvládne.
V prípade toho zmieňovaného širokého priecestia a vlakov rôznej rýchlosti, kedy vyprázdňovacie časy musia byť samozrejme počítané na najrýchlejší možný vlak a k tomu fakt, ž zmena signálneho plánu na taký, ktorý bude vynechávať fázy cez priecestie, trvá minimálne najdlhšiu vyprázdňovaciu dobu križovatky, by to viedlo k tomu, že by na tej križovatke v čase otvorenia priecestia prakticky stále svietila všade červená.
Preto tie križovatky pri Zváračáku a pri Koňovi prechádzali počas zatvoreného priecestia do prerušovanej žltej a nie do iného signálneho plánu. Osobne som sa zúčstnil pokusv zakomponovať do toho aj ten iný signálny plán a proste sa to tam nevošlo.
Stačí takto všetkým?
MatejBA