Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: BA2301 #181332:
Bratislava nie je Viedeň ani New York a ani Amsterdam. A nikdy nebude. Hlavná stanica a každá iná železničná stanica má byť dopravne dostupná IAD a to tak, aby bolo možné prísť a vyložiť cestujúceho alebo cestujúceho naložiť K+R (Kiss&Ride). Na vymáhanie práva tam stačí dať mestskú políciu a/alebo kamery. A pokiaľ je na to priestor, tak by pri každej stanici malo byť strážené platené dlhodobé parkovanie. Nechápem túto logiku šikanovia ľudí nezmyselnými obmedzenia a úmyselným škodením. Tento absurdný ľavicový aktivizmus skončí ako vždy, veď to už vidíme v iných štátoch, kde sa aktivizmus a "zlepšovanie verejného priestoru" odtrhol z reťaze.
Reply on: david11 #181319:
Vo Viedni na letisku na príletoch nie je nič grátis, platí sa od prvej sekundy, minimálne 5 EUR. Už je to niekoľko rokov zmenené. Grátis čas je na odletoch, asi 10 min (za deň na jednu ŠPZ), čo stačí na prejazd a vyloženie cestujúcich s kuframi. Priestory okolo hlavnej stanice sú vzácne, lebo ich je málo, tak sa za ne dá pýtať veľa. A ak má niekto individuálny odvoz, môže počkať, kým príde, nemusí to byť naopak. Skrátka musíme sa vzdať logiky, že všade sa musí dať zaparkovať a nadlho.

Mimochodom, na Manhattane (NYC) takmer nestretnete individuálne autá. Parkovanie je tam predražené a stále ubúda, ľudia sa naučili cestovať verejnou dopravou alebo taxíkmi (žltými, zelenými (len smerom na Manhattan, nie naopak), čiernymi (len na objednávku - telefón, app, ...)). Grand Central Terminal (to je nádherná stanica) nemá parkovisko. Penn Station myslím, že tiež nemá parkovisko.
Reply on: Adam3 #181316:
IAD treba vyhodiť inde (Pražská), pred stanicou z toho bude stále bordel. A na potreby MHD pred stanicou treba pozerať s perspektívou do budúcna, nie podľa súčasnej prevádzky a aj tak už nevyhovujúceho priestoru.
Reply on: Petto #181324:
Podľa katastra je vlastníkom parcely 23096/1 Hlavné mesto SR Bratislava - to je prakticky od Šancovej po staničnú budovu. Parcely na Pražskej 21251/1, 21251/2 a 21253, kde by niekde mohlo vzniknúť parkovisko pre IAD a Taxi (teda nie 21253, to je pamiatka) vlastní Slovenská Republika. A takisto parcely pod staničnou budovou, tesne pred budovou, pod koľajiskami vlastní Slovenská Republika. Takže problém so súkromníkmi tam nie je.
Reply on: upravovač fotiek #181328:
Áno. Práve preto som bol prekvapený, že som ich videl vonku.

upravovač fotiek

Reply on: Max #181327:
Autobusy #3304 a 3305 boli koncom leta 2025 darované mestskej časti Ružinov, ktorá ich poskytla ako humanitárnu pomoc Územnému spoločenstvu mesta Cherson.
Sorky 3304 a 3305 sa dakam vybrali z vozovne - aktuálne na Trnavskej pri Centre klientov smer centrum.
Reply on: Ma178rek #181317:
Len tým dosť skomplikuješ križovatku Šancová/Štefanovičova/Námestie Franza Liszta, lebo budeš potrebovať 4., možno aj 5. fázu signálneho plánu.
V súčasnosti má tá križovatka 3 fázy:
1. šancová rovno+vpravo, chodci cez cestu od stanice okrem smeru od Račka, električkovú trať, Žabotovu a Štefanovičovu.
2. od SAV na stanicu+električky+ chodci cez šancovú a vetvu od Račka na stanicu+výjazd zo Žabotovej
3. Od stanice
Po novom aj keby električka išla po východnom okraji súčasnej cesty ku hlavnému vchodu na hlavnú stanicu, budeš potrebovať fázu, keď sa bude dať odbočiť od SAV na súčasné električkové obratisko a inú fázu, keď sa bude dať vyjsť od súčasného električkového obratiska. Plus budeš musieť mať dva odbočovacie pruhy od SAV na stanicu-jeden pre MHD a zásobovanie prevádzok na stanici a druhý pre zvyšnú dopravu. Rovnako tak budeš potrebovať dva semafory pre odbočenie od SAV na stanicu, čo bude miesta neznalých vodičov dosť mýliť.
Reply on: Petto #181324:
Stačilo by, keby polícia dôsledne pokutovala blokovanie bus pruhu taxíkmi a autami. A zabránila by zablokovaniu VHD autami čakajúcimi na uvoľnenie parkoviska. Dtto Kramáre.
Reply on: Ma178rek #181323:
To parkovisko ma ale sukromnik nie ? Aj s danym pozemkom. Takze ani to nebude lacne ho vyvlastnit.
Reply on: Petto #181320:
S neobmedzeným rozpočtom vieš urobiť čokoľvek 🙂 najlacnejšie riešenie je zrušiť parkovisko a a vstup na stanicu len pre MHD od cca rozvetvenia ...
Reply on: B K #181321:
Tak to prrr. To by bol lena parkovacia plocha ponad elek.obratisko
Reply on: Petto #181320:
Plató v2😍
Reply on: Adam3 #181316:
Tiež mi to napadlo už, že ponad elek.obratisko urobit ďalšie podlažie len pre parkovisko IAD resp vozidla do 3,5t.. A súčasne parkovisko zrusit resp prerobiť na ďalšie MHD zastávky + diaľkové spoje
Reply on: BA2301 #181315:
Vo Viedni na letisku máš 10 alebo 15 min. grátis. V BA podobne.
Reply on: Ma178rek #181317:
Tak samozrejme, urobit to cele dvojposchodovo by bolo najlepsie, ale ovela nakladnejsie, toto by som videl ako taky kompromis.
Tiez sa mi to zlepsovanie IAD nepaci, ale vyriesilo by to sucastny problem ked auta cakajuce na uvolnenie parkoviska blokuju MHD.
Ak by sa uz niekde od krizovatky MHD od aut oddelila na obvod, tak nech uz je v strede pomer parkovisko / zelen / pruh aut cakajuci na uvolnenie parkoviska akykolvek je mi jedno. Kludne nech polovica tej plochy nie su parkovacie miesta, ale priestor kde budu stat auta a cakat na uvolnenie miesta. Hlavne je, ze nebudu blokovat MHD.
A celkovo by to aj priblizilo nastupistia / vystupistia MHD. Nie ako dnes, ze ta v spicke konakace autobusy vyhodia blizsie k zastavke Pod stanicou, ako k budove stanice...
Reply on: Adam3 #181316:
To skôr električky nech idú povrchom hore a na mieste električiek vybudovať parkovisko...

Hore by som nechal iba MHD a dole IAD + Taxi...

Na hlavnú stanicu treba utlmiť IAD nie ju zlepšovať
Podla mna je tam ale aj vela zabiteho priestoru vdaka dvom sluckovym obratiskam vedla seba. Ak by sa priestor vyskovo vyrovnal a prestavalo sa to na sposob Kosic, teda MHD spolocne na okraj a dostredu parkovisko, tak by sa ta kapacita rapidne zvysila. Otazka je, ci sucastny problem je iba kapacita parkoviska, alebo aj priepustnost uzla pod stanicou. Lebo mat tam vacsie parkovisko by tam mohlo dotiahnut este viac IAD.
Reply on: upravovač fotiek #181314:
Tak by to fungovalo aj v iných štátoch. Prístup IAD vrátane taxi a MHD nemusí byť na tom istom mieste a v Bratislave na to ani nie sú podmienky. Chcelo by to tam aj parkovisko s progresívnou sadzbou - niečo ako prvá polhodina z 3€, druhá za 7€ a potom 10€ za pol hodiny (samozrejme načatej). Ak tam mám niekoho vyzdvihnúť, existujú mobilné telefóny, takže o meškaní sa vieme informovať.

Nám. Fr. Lizsta by ostalo len pre MHD a dalo by sa lepšie zorganizovať, vrátane parkovania náhradných vozidiel, prestávok, atď.

Mimochodom, na viedenskom letisku na príletoch stojí pol hodina 5€ od prvej sekundy. Billa začala strážiť svoje parkovisko, takže čakajúci Slováci majú jedinú možnosť počkať niekde vo Fischamend alebo v Bruck, sledovať lietadlo na Flightradar24 a prísť na letisko až po pristátií. Tí cestujúci chvíľu čakania vydržia, aspoň nebude preplnený vestibul za príletmi. Takže bratislavská hlavná šťanica by taký režim zniesla tiež.

upravovač fotiek

Reply on: mirec240 #181313:
Prístiup zo Šancovej by mal ostať výlučne pre MHD. Pre IAD by mal byť z Pražskej, kde by bolo aj malé parkovisko.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.