Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
V návrhu GVD od decembra majú Tatrany posunutý príchod do BA na xx:27
Reply on: david11 #181161:
Tak ja by som očakával, že v záujme oboch dopravcov je, aby to na seba nadväzovalo, ale pre oboch je diskomfort urobiť výnimku. ZSSK by muselo vyosiť ten vlak voči časovému oknu, ktoré má každú hodinu alokované po celej trase od Košíc, a to by mohlo ovplyvniť aj obiehania/krížovania iných vlakov. DPB by musel posunúť nočák o 6–7 minút, a to zrejme znamená posunúť aj odjazd o hodinu o 3–4 minúty a možno aj ďalší potom. Neviem, za koľko sa dá vyjazdiť najdlhšie koliečko.

Čakal by som ale, že si k tomu DPB a ZSSK sadnú a prídu k nejakému kompromisu. Napríklad ten Tatran po Žilinu môže ísť v takte, aby na východe boli zachované preklady, a následne so zrýchlenou jazdnou dobou do Bratislavy, keďže, ako som písal v minulom príspevku, vlak, čo išiel hodinu po ňom, od Žiliny stiahol 9 minút. Čiže príchod 23:25 je podľa mňa vyjazditeľný.

DPB by mohol tiež vyjsť v ústrety a povedať, že dobre, keď to bude 5 minút meškať a príde 23:30, tak počkáme s rozjazdom 3 minúty – to nejako zásadne neovplyvní ďalšie rozjazdy a urovná sa to.
Reply on: 3pa3ck3 #181170:
No lenže po 23:00 už žiadny OS/REX pred ním z Trnavy nejde, čiže je tam nižšia vyťaženosť a dá sa ísť 160 km/h. Lenže keď chrono na železnici funguje spôsobom „ctrl+c – ctrl+v“, tak je to celodenne rovnako... Jediná výnimka bol ten zrušený Tatran, ktorý išiel hodinu po ňom, a práve preto, že bola prázdnejšia trať, mal príchod do BA 0:24 (zo Žiliny, pokiaľ viem, odchádzal ešte v takte, čiže stiahol 9 minút voči ostatným). Rovnako by sa mohla posunúť chrono tohto teraz už posledného a myslím, že v pohode by sa stíhal príchod pred nočákmi. Hrana tiež nehrá žiadnu rolu, keďže 23:27 už žiadny nepárny Tatran nejde.

A keď mohol byť posunutý takt na tom zrušenom spoji, čo jazdil po ňom, nevidím dôvod, prečo by nemohol byť aj pri tomto. Podobne to funguje u nás v MHD-čke. Pozri si napríklad linku 20 z Opletalovej cez víkend. Ráno a večer odchádza o minútu neskôr, keďže má o minútu kratšiu jazdnú dobu.
Tak dnrs to bolo naozaj zasekane poobede a k veceru.. a to nesnezilo..
Je to smutny predobraz co bude ked bude nahodou snezit/trosku popraskubieleho a obdobie predvianocne..

4/x 7785+86 - vodic musel v druhom vozni zrejme dvere postuchnut, lebo inak by sa nepohol, stale by da otvarali a zatvarali..
Reply on: Ma178rek #181171:
Nejaká úprava určite príde, ale osobne predpokladám, že to, že párny Tatran prichádza po odchode nepárneho, zostane zachované
Reply on: Zberač mínusiek #181172:
Mešká asi všade všetko... Okrem električiek 😅
Reply on: Zberač mínusiek #181172:
Linky 61 a 71 sú na tom rovnako. A 6728 mešká aktuálne 28 minut

Zberač mínusiek

Mesto je dnes úplne zasekané, L88 napríklad pod 15 minút ani nemešká.
Reply on: 3pa3ck3 #181170:
Tak je možnosť že sa bude meniť GVD lebo cez Žilinu sa ušetrí cca 10 minút... Už teraz často vlaky meškajú vo Varíne 6-7 minút a zo Žiliny odchádzajú načas 🙂
Reply on: Adam3 #181156:
Rozjazdy by si potom ale musel posunúť o tých X minút každú hodinu kvôli obehom a prípojom.
Čo sa týka Tatranov, tak vzhľadom na vyťaženosť trate majú medzi Trnavou a Bratislavou jazdné doby počítané na rýchlosť 100 km/h, ale ak je voľno, môžu ísť normálne 160 km/h a z Vinohradov môžu odísť po ukončení výstupu, nemusí sa čakať na pravidelný čas odchodu.
Predpokladám, že taktový príchod párneho Tatrana po odchode nepárneho je aj kvôli garancii voľnej hrany a to sa zrejme nezmení ani po skončení modernizácie v Žiline. Takže je tu otázka, či je vhodné, aby ten posledný Tatran jazdil mimo taktu (a tým sme mýlili cestujúcich)

Zberač mínusiek

Reply on: Miro #181168:
Nič vážne to nebolo, šoféroval som v opačnom smere. Zápcha v podjazde bola skoro po Zochovu. Vodič IGK má väčší problém, keďže nedal prednosť.
Reply on: Zberač mínusiek #181167:
A ako dopadol gumokol?

Zberač mínusiek

#2506 mala včera večer ťukanec s gumokolom pod Tatracentrom v smere na Kollárko, ale zjavne ju stačilo len vyleštiť a dnes je už opäť vo výprave.
Reply on: david11 #181161:
...ktorí čakajú...
Pred chvíľkou bol menší výpadok prúdu v oblasti Riviéry, asi to najviac schytala 7450 smerom na ZP lebo mešká cca 10 minút
3ka : Dosiel som 60kou na Rajsku (6027) a zo zatavky Centrum, nic, bolo cca 8.12, cez virtual tabulu kukam, ze 7913+7914 (ak som tie blchy dobre desifroval) - spoj uviazol na Marianskej, do 2min sla pesia vyprava z Marianskej, ze je tam nehoda, tak som siel pesi na Safko a cez most dalej do roboty.. Okolo Manderlaku ma minula 3ka 7511 (predpokladam ze sla cez Obchodnu), potom na Safku som nastupil do 7904+7903 a za nami tusim sla este 7535.. cca 8min pesi som siel od sad J. Krala popri trati k EBC a za ten cas ziadna dalsia 3ka smer Petrzka..

Tak kym sa to uprace aj s 9kou, to bude "vesele dopoludnie".. a to bolo len mrholenie.. Zajtra ma viac kapat rano, tak som zvedavy co bude...
Prerušená premávka na Špitálskej, linky 3 a 4 premávajú cez Obchodnú. Smerom na Americké nám. premávajú po pôvodnej trase

*premávka obnovená v plnom rozsahu
Reply on: david11 #181161:
Problém je že ani DPB ani ZSSK neurobia výnimku...
A vlak stále prichádza 33 podľa CP takže reálne by nočáky skôr ako 23:38 nevedeli vyraziť.
Reply on: Adam3 #181155:
To si skôr píš na ZSSK nech si posunú príchod na Hl.st na 23:15 alebo 23:45 na ďalší rozjazd nech je tam aj malá vata. No nemôžeš chcieť, aby vlak s príchodom 23:31 čakali všetky spoje s odchodom o 23:30.
Ono s tými nočákmi idú aj ľudia, ktorý čakajú primárne v centre na Hodžovom nám. a niektorí musia chytiť prestup do Čunova či na Rendez.
Vykapatá T6 pred 10 min. v Královskom údolí smer KV. Za ňou boli už 4 ks na blikačkách.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.