Reply on: david11 #181161:
Tak ja by som očakával, že v záujme oboch dopravcov je, aby to na seba nadväzovalo, ale pre oboch je diskomfort urobiť výnimku. ZSSK by muselo vyosiť ten vlak voči časovému oknu, ktoré má každú hodinu alokované po celej trase od Košíc, a to by mohlo ovplyvniť aj obiehania/krížovania iných vlakov. DPB by musel posunúť nočák o 6–7 minút, a to zrejme znamená posunúť aj odjazd o hodinu o 3–4 minúty a možno aj ďalší potom. Neviem, za koľko sa dá vyjazdiť najdlhšie koliečko.Čakal by som ale, že si k tomu DPB a ZSSK sadnú a prídu k nejakému kompromisu. Napríklad ten Tatran po Žilinu môže ísť v takte, aby na východe boli zachované preklady, a následne so zrýchlenou jazdnou dobou do Bratislavy, keďže, ako som písal v minulom príspevku, vlak, čo išiel hodinu po ňom, od Žiliny stiahol 9 minút. Čiže príchod 23:25 je podľa mňa vyjazditeľný.
DPB by mohol tiež vyjsť v ústrety a povedať, že dobre, keď to bude 5 minút meškať a príde 23:30, tak počkáme s rozjazdom 3 minúty – to nejako zásadne neovplyvní ďalšie rozjazdy a urovná sa to.
Ma178rek