Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: andy27 #175959:
Áno, že vraj autobusárom zmenili zadelenie zo 4+2 na 5+1 (t.j. 5 dní jazdí a deň voľna). Dôvod je nedostatok vodičov a snaha vypraviť za každú cenu.
Reply on: Ecomat #175957:
Je tam zrejme viac dôvodov, noví ľudia, často z cudziny, snaha stíhať harmonogram, lebo potom sú sťažnosti kvôli zmeškaným prestupom. Okrem toho sa vraj skrátil oddychový čas medzi jazdami a vodiči sú systémom nútení robiť nadčasy na hranici predpisov a hygieny, kedže je stále zrejme podstav. Teda aspoň podľa inzerátu na profesii, ktorý tam visí už dlho.
Líščie nivy smer centrum to vyzerá na nejaký problém s električkami linky 9 - 7955 meškanie 9 minút.
Reply on: Ike #175954:
jednak štýl jazdy a jednak zbytočné nutkanie mnohých kolegov verbálne vzdelávať cestujúcich - napríklad tak ako si ty písal pár príspevkov nižšie .. na každej druhej zastávke niekoho poučujú lebo nemával, zle stál, dobehoval, zlý gombík stlačil atď., proste furt každému niečo vadí a väčšina šoférov nemá žiaden problém to cestujúcim dávať najavo lebo si myslia že oni sú tam od toho aby s každým narobili poriadky .. toto je tiež jav ktorý nikdy nepochopím, začnú sa hádať s cestujúcimi za každú xujovinu ale zároveň sa sťažujú že stále meškajú a skracuje sa im prestávka na konečnej.

ku štýlu jazdy ... presne nad týmto som sa zamýšlal nedávno keď som sa bol niekde previezť že možno zo mňa hovorí len spomienkový optimizmus ale ešte tak pred desaťročím sa nestávalo aby človek natrafil na tolko vodičov MHD čo zjavne jazdia bez absolútneho citu k tomu vozu, k tým pedálom a k tým cestujúcim. Nechcem teraz znieť že "starí beusáci boli lepší", ale mám za to že pred rokmi bola profesia šoféra autobusu/trolejbusu prezentovaná schopnejšími jedincami ako dnes. Dobrzďovanie do zastávok ako píšeš je čistá katastrofa .. akože odstupom času som sa aj na naučil že dosť záleží na tom v akom je stave ten voz a ako velmi ti trhá prevodovka/retarder keď chceš brzdiť (proste nie vždy všetko sa dá vyčítať vodičovi), ale vo všeobecnosti čo niektorí stvárajú že behom jedného brzdenia osemkrát zmenia intenzitu našlapnutia brzdového pedála alebo naopak intenzívne pridávanie do zákrut, byť na mne tak toto posielam naspäť do autoškoly alebo radšej rovno na školu šmyku lebo evidentne si neuvedomuje že fyzikálne zákony platia aj na linkový autobus ..

rozbiehanie sa detto, šofér vidí/cíti že ho ešte drží zastávková brzda ale už má našlapnutý plný plyn (vodiči starých soriek zo série 18xx, 28xx) ... celé zle. Neviem no, keď som bol soplák tak mám pocit že sa vodiči celkom inak stavali k tej práci a bolo to na štýle jazdy väčšiny beusákov fakt že vidieť.
Reply on: BA2301 #175934:
Počas jazdy dole Karlovkou by som nechcel byť ani vodič skapatej súpravy, ani vodič toho Unimogu a vlastne ani nikde v okolí trate.
Reply on: trolejbus6207 #175953:
Fíha, to je pekný prúser.

Robili dačo s meniarnou nedávno? Tá tam je pomaly 4 roky ale nepočul som že by sa tieto poruchy vyskytovali aj v minulosti. Či?
Inak ja mám celkovo pocit, že hlavne kvalita vodičov autobusov (t-bus a električiek nie) išla dosť dole. Možno sa už prejavuje kríza na pracovnom trhu, kde ako štát ťaháme za výrazne krátky koniec.

Všimol som si, že nemalá množina autobusárov nevie brzdiť. Očakávam, že profesionálny vodič, keď prichádza do zastávky alebo k svetelnej križovatke a nemusí urobiť žiadny núdzový manéver, že spomaľuje tak, aby graf rýchlosti v čase pripomínal písmeno S. Teda najprv ľahká brzdná sila, potom podľa potreby výrazne silnejšia a ak je vozidlo tesne pred zastavením (povedzme 15-20 km/h) tak jemné uvoľnenie brzdnej sily na úroveň nevyhnutnú na zastavenie vozidla.

Prax je taká, že vodič úplne bez dôvodu dupne pri príchode do zastávky alebo svetelnej križovatky na brzdu, takže cestujúci letia dopredu, následne brzdu pustí, takže letia dozadu, potom dupne znova, letia dopredu, potom pustí, takže letia dozadu a potom zastaví pri postupnom zvyšovaní brzdného účinku (takto brzdí moja žena-začiatočník náš gumokol). Už som si to všimol viackrát.
Reply on: Solider #175950:
Je to tak, meniareň odpaľuje prepäťové ochrany v statických meničoch... :o(
Prerušená premávka pri SAV smerom z Pražskej.
Reply on: Solider #175950:
Ďakujem za info.
Reply on: Andrej #175949:
Poistku len vytiahneš a zašrobuješ novú. A samozrejme, asi to pozreli, premerali a zisťovali, či tam nie je iný problém. Z toho, že to vyrazilo tri električky naraz v tom istom čase a všetky tri na Kútikoch, je vysoko pravdepodobné, že to nebolo chybou vozidla.
Reply on: Solider #175939:
Dnes jazdia všetky 3 poruchové súpravy zo včerajška. To im tak rýchlo stihli vymeniť poistky, či včera išlo o inú poruchu?
Reply on: Dezerter #175926:
Ďakujem za objasnenie. To mi pripomína príhodu z 90tych rokov, kedy sa z L5 (alebo 9? - už si presne nepamätám) vraj vracali T6ky do Krasňan s nafúknutými komutačnými kondíkmi a podľa vtedajšieho hl,. výpravcu z Krasňan potom v úseku okolo obratiska KV (tuším v smere od Krčác) namerali 820 V. 😃
Reply on: SixSixTrooper #175946:
Veď práve 😂
Reply on: Matej138 #175943:
Inak len mimochodom, cela Olejkarska tu JE rozlezena. Napr. koli tomu za pan z #4938 nemal vestu boli 2 tyzdne kontroly vodicov.
Reply on: Ike #175944:
Určite je problém ak vodič nasrato gestikuluje na cestujúceho bez zjavnej príčiny, zvlášť ak sa cestujúci správa slušne, len úplne nerozumiem tomu čo konkrétne mala byť tá príčina prečo to vodič robil a ako si dospel k názoru že to bolo zrovna na teba a kvôli mávaniu ak si teda s ním už potom dodatočne nekomunikoval
Reply on: Matej138 #175943:
Povieš mi jeden dôvod, prečo by som si vymýšľal a robil zle konkrétnemu vodičovi?

Predstav si, že pri zastavovaní nejde vozidlo 80 km/h a gestikuloval nasrato za volantom s tým, že očným kontaktom komunikoval so mnou.

Podľa mňa je to dosť veľký problém ak vodič nepozná prepravný poriadok a interné predpisy.
Reply on: Ike #175942:
Ok, tak si si kopol, páči sa mi že si ani nedáš námahu oficiálne poslať sťažnosť keď už máš nejaký problém, lebo šak rátaš s tým že celá Olejkárska je tu rozlezená, len mi prosím vysvetli, k tomuto názoru si prišiel na základe toho že ten daný vodič ti vynadal po nastúpení že si nemával alebo to si bol v buse nalepený na kabínu a započul si že sa mu nepáčilo že ľudia nemávali alebo ako si vysvetliť tento dosť veľký problém ? 😂 Lebo keď tu čítam niektoré rozprávky, Hans Christian Andersen môže ísť handry fajčiť 😂
Prosím, vodiča 3341 (ranná 84) treba zaškoliť ohľadom zastavovania na zastávkach na znamenie. Lebo rozčuľovať sa, že cestujúci na zastávke nemával je po nie krátkej dobe všetkých zastávok na znamenie dosť problém
Reply on: Viko #175940:
Ako by povedali starí kolegovia čo jazdili na K2 a T3 so zrych. - "Nebola služba čo som nekuploval." - 80.roky a potom ostatní novší - "Nebola služba, čo som nešiel na poruchu."

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.