Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
a ešte spomeniem, že cez uplynulý víkend som videl 2 nehody, pri ktorých bol odstavený regiobus:
1. v piatok poobede na tých nových semaforoch pri čiernovodskom tescu v smere od vajnor.
2. v sobotu pred obedom v PK na semaforoch pri veľkej stanici.
Reply on: 810zssk #173988:
ok, tak BID-ácky náprotivok.
Reply on: N/A #173982:
Vodiči sú všade rôzni, ja mám s vodičmi z AMS tak zo 75% pomerne dobré skúsenosti. A aj u SL sa našli vodiči, ktorí neboli práve predpisoví, napr. som za čias SL niekoľkokrát bol pod nejakou zámienkou z 527 vysadený vo Viničnom už pri ZŠ a nie na domovine(vodič tam nechal odstavený autobus a išiel si čosi kúpiť do Jednoty alebo krčmy).
Reply on: samkoh #173987:
Žiaden arrivácky náprotivok neexistuje. Arriva Bratislava si CP nerobí.

Problém je že v BIDke si vymysleli úplne nezmyselnú dogmu jedného chronometrážneho pásma na všetky časy, hoci je úplne zrejmé že jazdná doba o pol ôsmej ráno bude niekde úplne inde ako na nočáku (nie, ani len nočáky nemajú vlastné pásmo). Presunuli sme sa z jedného extrému (čo spoj, to vlastná chronometráž) do druhého. Pritom stačilo použiť 2-3 pásma, ako to máme v MHD.

Ja vítam že priemerná rýchlosť za výrazne zvýšila a vodiči s tým už nemôžu jazdiť ako slimáci. Ale zas načo mi je krásne nakreslený systém kde na papieri všetko nadväzuje, keď v realite sa mešká tak že prestupy sa totálne rozsypávajú?

Čo sa rýchlosti odbavenia týka, tam je otázka prečo BID toleruje ten hotentótsky systém so zadávaním zastávok.
Reply on: 810zssk #173986:
ono je otázkou aj to, ktorý grafikonista do tých CP regiobusov zarátaval aký čas na odbavenie cestujúcich. Lebo ak napr. grafikonista u SL rátal podľa slabšej špičky na hlavných zastávkach 4 nastupujúcich na spoj a na ostatných jedného a naproti tomu arrivácky náprotivok rátal podľa okrajových časov 1 cestujúceho na hlavných zastávkach a 0,25 na ostatných zastávkach, tak mohli rátať s tou istou priemernou rýchlosťou medzi zastávkami a aj tak im vyšlo iné číslo.
Reply on: Smejdak #173985:
Tá dynamickejšia jazda nie je len o vodičoch, ale aj o tom že sú iné jazdné doby ako za čias SL kedy sa to kreslilo na rýchlosť 15 km/h v obci a 60 km/h mimo obce, hlavne nech je nízka spotreba.
Co sa tyka Arrivy,zazil som cestu pred mesiacom z BA do Stupavy a aj spat,po dlhsej dobe (nastastie uz byvam spat v BA a nie v Stupave), tak zlati vodici SlovakLines.. rozni vodici na roznych linkach smer Stupava 219,smer BA som stihol 245,tak divoku jazdu,rozbehne sa jak blazon a potom prudko brzdi som dlho nezazil.. neviem co tam Arriva pozhanala,dufam,ze sa unormalia vodici.. i ked mozno som mal stastie na 2 expertov,ale bol to blbsi zazitok kedze som bol zvyknuty na iny styl jazdy. Naskoky/Predstihy mozu byt,ale aby vynechal cast useku jazdy.. to je divne..
Reply on: N/A #173978:
V rannej špičke ti dva autobusy určite Patrónku blokovať nebudú, keďže ráno sa tie virtuálne chronometráže BIDky chronicky nestíhajú. A hlavne ako už bolo povedané, ak si to vodič rieši na každej zastávke, nikdy nedôjde k tak výraznému náskoku aby sa ti tam zgrupili linky jazdiace v preklade 5 minút.
Reply on: N/A #173972:
Tých 5 minút náskoku vzniklo náhle?
Reply on: samkoh #173981:
Len mu daj, to čo jazdí u Arrivy je otras. Každá cesta je úzkosť v bruchu, s čím ten vodič zas príde.
a ešte k tej 527:
Sťažnosť som písal v pondelok, v stredu mi došla odpoveď od Arrivy, kde tvrdili, že bus prišiel do PK na námestie 22:24:58 a že vodič absolvuje pohovor a zvýšenú kontrolu.
Tento piatok som mal zase poobednú, takže som sa zase vracal tým istým spojom a zase vodič prefrčal po nadjazde bez zachádzky na grinavskú stanicu a do PK na námestie sme prišli 22:17(vyslovene som sa pozrel na displej pri vystupovaní). Neviem, či to bol ten istý vodič, tvár som si nezapamätal a mám PCL, takže jeho číslo na lístku nemám.
Poobednú som mal aj v pondelok a sobotu a vtedy sa ku žst. Grinava zašlo a náskok v PK na námestí bol 2/1 minúta, takže nevyzerá, že by šlo o hromadný zvyk. Každopádne za predvčerajšok píšem zase.
Reply on: N/A #173978:
sú trasy v rámci BA, ktoré sú oveľa lepšie regiobusom, než MHD. Najmä
1. ZB-Pod Stanicou--Račko-AS
2. Lamač-AS
3. Račianska radiála-Bajkalská-Prievozská-AS-> mimo špičky nie je priama alternatíva a prestup na Račku nepatrí k pohodlným.
4. Vajnorská radiála-Bajkalská-Prievozská-AS; ešte aj Zlaté Piesky-AS idem radšej AMS, než nejakou kombináciou 4 alebo 53 so 78/40
5. Nová Vrakuňa-AS má síce 78, ale tá je ukážkový vymeták, ktorým asi z konečnej na konečnú nikto okrem šotoušov a málo pohyblivých ľudí jazdiť nebude.
6. Juh PB-Gagarinova
mohol by prosím niekto preradiť tú výpravu odtiaľto na správne miesto? https://imhd.sk/ba/vozidlo/2385/Ikarus-280-1937-BA4418
Reply on: N/A #173976:
Dá sa to vyriešiť jednoducho.

Rýchliky na zastávke Vinohrady majú pobyt 2 minúty, no aby neblokovali vyťaženú trať, tak majú možnosť odísť.

Uvedený symbol znamená: "vlak môže byť vypravený ihneď po ukončení nástupu a výstupu cestujúcich"

PAD nech dodržiava CP mimo mesta, blokovanie zastávky v prípade nesprávneho odhadu vodiča nie je problém, keďže nie je taký hustý interval.

V meste je PAD v smere do centra primárne výstupná. Neviem si predstaviť, ak by na Patrónke krátili náskok 2 busy PAD v rannej špičke.
Reply on: N/A #173976:
Máš pravdu v tom, že vodič sa má snažiť prispôsobiť jazdu chronometráži a oceňujem teba a tvojich kolegov, ktorí tak robia a jazdia presne podľa grafikonu.
Problém regiobusov sú celotýždenne rovnaké chronometráže, a doplatiť na to môžu aj cestujúci v BA, ktorí by ich chceli využiť. Napr. l. 525 mala za čias jej prevádzky DPB jazdnú dobu Chorvátsky Grob, námestie - Shopping Palace asi 22 minút, dnes za Arrivy celotýždenne 27.
Všetci pritom vieme, že vzhľadom na hustotu premávky a rýchlosti odbavenia cestujúcich je rozdiel v tom, ako rýchlo vie prejsť trasu spoj s odchodom 8:22 v pracovné dni a cez víkend. Cestujúci potom môže tipovať, či sa bude cez víkend vodič Arrivy vliecť, aby dodržiaval CP, alebo či vyjde z Grobu úmyselne niekoľko minút neskôr a do BA príde včas. Najhoršie je, ak regiobus vyjde včas z Grobu a zo zastávky Pri mlyne odíde napr. 8:37 miesto 8:40, a cestujúci odtiaľ si bude musieť ísť na ZP až a-52 o 8:53 s prestupom na Uhliskách (pričom a-53 a a-65 DC odtiaľ odídu minútu pred a-52 do Rače). Taký cestujúci z Pri mlyne by bol na ZP miesto 8:46 až 9:14.
Reply on: N/A #173972:
Nemyslím si, že je zlá chronometráž, pretože keď vodiči vedia jazdiť podľa grafikonu, prečo sa nájde pretekár, ktorý ide až toľko v predstihu? Ďalšia vec je, že niekedy nastupuje 30 ľudí a niekedy 5 a tak aj rýchlosť odbavenia sa líši. Ja sám jazdím v BA a cestovný poriadok je pre mňa alfa-omega, jednoducho nedovolím si odísť v predstihu, mne to za to nestojí. Povedzme si aj to, že vždy jazdím tak, aby som v zastávke dlho nevetral a keď viem, že napr. medzi PKO a Kapucínskou mám tuším 5 min, tak v tuneli nebudem tlačiť 50km/h ale bohato stačí 35-40 km/h ak z PKO odídem presne načas. Kebyže idem 50km/h tak čakám na Kapuc presne 1.5 min, čo je veľa, na druhej strane ak na Botanickej alebo Lanfranconi nastupovalo dlho veľa ľudí, mám tento úsek v tuneli ako čas na dorovnanie meškania a to tak, že pôjdem 50 km/h. Niektorí sa sťažujú na chronometráž v BA, ale podľa mňa je to na šikovnosti vodiča, ako to vie vyjazdiť. Jednoducho idem na MPR keď viem, že meškám a rýchlo odbavujem zastávku a keď viem, že mám predstih, tak idem pokojne tak, aby som zo zastávky odchádzal načas a nebudem tomu nakladať.
pre tych co radi fotia odklony - tento vikend je Kosicka smer Apollo zavreta od Dulaku cize 50 a 68 pojdu na Dulaku doprava a vzapati dolava na Svatoplukovu 🙃 opacny smer bez zmeny
Reply on: Cancer #173973:
Jeden vodič nesmie porušiť predpis a CP, druhý vodič musí predpis a CP.

Dozvedel som sa znovu niečo nové, poučné.
Reply on: N/A #173972:
Aká je pravdepodobnosť, že tých päť minút náskoku si vyrobil až medzi poslednou zastávkou v regióne a prvou v meste?

Keby vyčkával na každej zastávke v regióne až do času odchodu (a v prípade potreby zastavoval na všetkých zastávkach v regióne ak prichádzal na zastávky kde nikto nenastupoval ani nevystupoval v predstihu) tak je podla mňa nepravdepodobné aby do Lamača prišiel s náskokom päť minút a na Račianske mýto so siedmimi minútami.

Sa tu zase pokúšaš obhajovať jazdu v predstihu a porušovanie predpisov vodičmi, ale áno pokial to náhodou nabral iba medzi dvoma zastávkami tak tam má zastaviť a vyčkať do času odchodu.

Úlohou vodiča nieje riešiť problémy zle nastavenej chronometráže, ale plniť si svoje povinnosti a jazdiť podla predpisov.

Ak sa cestovný poriadok nedá vyjazdiť jazdou podla predpisov je chybou ak ho vyjazdí tým že prekračuje povolenú rýchlosť, jazdí nebezpečne a ako hovado.

Ak je cestovný poriadok nastavený tak, že pri jazde podla predpisov zostáva do odchodu zo zastávky päť minút tak tých päť minút na tej zastávke má stáť aj keby tragače padali a je chybou odchádzať v predstihu aby „neblokoval zastávku“.
Reply on: N/A #173970:
Ak je nesprávna chronometráž, tak aké má vodič možnosti?
1. ísť nižšou rýchlosťou
2. čakať na odchod na zastávke

Bod 1:
(2) Vodič nesmie
k) prekážať v jazde rýchlejšie idúcim vozidlám a obmedzovať plynulosť cestnej premávky

Bod 2:
Neviem si predstaviť, aby 5 minút blokoval zmiešanú zastávku MHD/PAD.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.