31Tr #6818 zrazila 17-ročného mladíka, poznám ho osobne. Trpí vážnejšou psychiatrickou poruchou, nevylučujem, že to urobil zámerne, aj keď si prajem, aby to tak nebolo. V každom prípade je na vine zrejme on a nie vodič.
križovatka Prievozská - Ružová dolina nejaká vážnejšia DN, prítomné dve vozidlá RZP, niekoho odvážali, aj polícia a trolejbus min jeden na blikačkách.......ono sa to stalo už zrejme krátko po 8 hod, teraz bude už 9 h, neviem presne o čo ide????
a ešte spomeniem, že cez uplynulý víkend som videl 2 nehody, pri ktorých bol odstavený regiobus:
1. v piatok poobede na tých nových semaforoch pri čiernovodskom tescu v smere od vajnor.
2. v sobotu pred obedom v PK na semaforoch pri veľkej stanici.
Vodiči sú všade rôzni, ja mám s vodičmi z AMS tak zo 75% pomerne dobré skúsenosti. A aj u SL sa našli vodiči, ktorí neboli práve predpisoví, napr. som za čias SL niekoľkokrát bol pod nejakou zámienkou z 527 vysadený vo Viničnom už pri ZŠ a nie na domovine(vodič tam nechal odstavený autobus a išiel si čosi kúpiť do Jednoty alebo krčmy).
Žiaden arrivácky náprotivok neexistuje. Arriva Bratislava si CP nerobí.
Problém je že v BIDke si vymysleli úplne nezmyselnú dogmu jedného chronometrážneho pásma na všetky časy, hoci je úplne zrejmé že jazdná doba o pol ôsmej ráno bude niekde úplne inde ako na nočáku (nie, ani len nočáky nemajú vlastné pásmo). Presunuli sme sa z jedného extrému (čo spoj, to vlastná chronometráž) do druhého. Pritom stačilo použiť 2-3 pásma, ako to máme v MHD.
Ja vítam že priemerná rýchlosť za výrazne zvýšila a vodiči s tým už nemôžu jazdiť ako slimáci. Ale zas načo mi je krásne nakreslený systém kde na papieri všetko nadväzuje, keď v realite sa mešká tak že prestupy sa totálne rozsypávajú?
Čo sa rýchlosti odbavenia týka, tam je otázka prečo BID toleruje ten hotentótsky systém so zadávaním zastávok.
ono je otázkou aj to, ktorý grafikonista do tých CP regiobusov zarátaval aký čas na odbavenie cestujúcich. Lebo ak napr. grafikonista u SL rátal podľa slabšej špičky na hlavných zastávkach 4 nastupujúcich na spoj a na ostatných jedného a naproti tomu arrivácky náprotivok rátal podľa okrajových časov 1 cestujúceho na hlavných zastávkach a 0,25 na ostatných zastávkach, tak mohli rátať s tou istou priemernou rýchlosťou medzi zastávkami a aj tak im vyšlo iné číslo.
Tá dynamickejšia jazda nie je len o vodičoch, ale aj o tom že sú iné jazdné doby ako za čias SL kedy sa to kreslilo na rýchlosť 15 km/h v obci a 60 km/h mimo obce, hlavne nech je nízka spotreba.
Co sa tyka Arrivy,zazil som cestu pred mesiacom z BA do Stupavy a aj spat,po dlhsej dobe (nastastie uz byvam spat v BA a nie v Stupave), tak zlati vodici SlovakLines.. rozni vodici na roznych linkach smer Stupava 219,smer BA som stihol 245,tak divoku jazdu,rozbehne sa jak blazon a potom prudko brzdi som dlho nezazil.. neviem co tam Arriva pozhanala,dufam,ze sa unormalia vodici.. i ked mozno som mal stastie na 2 expertov,ale bol to blbsi zazitok kedze som bol zvyknuty na iny styl jazdy. Naskoky/Predstihy mozu byt,ale aby vynechal cast useku jazdy.. to je divne..
V rannej špičke ti dva autobusy určite Patrónku blokovať nebudú, keďže ráno sa tie virtuálne chronometráže BIDky chronicky nestíhajú. A hlavne ako už bolo povedané, ak si to vodič rieši na každej zastávke, nikdy nedôjde k tak výraznému náskoku aby sa ti tam zgrupili linky jazdiace v preklade 5 minút.
a ešte k tej 527:
Sťažnosť som písal v pondelok, v stredu mi došla odpoveď od Arrivy, kde tvrdili, že bus prišiel do PK na námestie 22:24:58 a že vodič absolvuje pohovor a zvýšenú kontrolu.
Tento piatok som mal zase poobednú, takže som sa zase vracal tým istým spojom a zase vodič prefrčal po nadjazde bez zachádzky na grinavskú stanicu a do PK na námestie sme prišli 22:17(vyslovene som sa pozrel na displej pri vystupovaní). Neviem, či to bol ten istý vodič, tvár som si nezapamätal a mám PCL, takže jeho číslo na lístku nemám.
Poobednú som mal aj v pondelok a sobotu a vtedy sa ku žst. Grinava zašlo a náskok v PK na námestí bol 2/1 minúta, takže nevyzerá, že by šlo o hromadný zvyk. Každopádne za predvčerajšok píšem zase.
sú trasy v rámci BA, ktoré sú oveľa lepšie regiobusom, než MHD. Najmä
1. ZB-Pod Stanicou--Račko-AS
2. Lamač-AS
3. Račianska radiála-Bajkalská-Prievozská-AS-> mimo špičky nie je priama alternatíva a prestup na Račku nepatrí k pohodlným.
4. Vajnorská radiála-Bajkalská-Prievozská-AS; ešte aj Zlaté Piesky-AS idem radšej AMS, než nejakou kombináciou 4 alebo 53 so 78/40
5. Nová Vrakuňa-AS má síce 78, ale tá je ukážkový vymeták, ktorým asi z konečnej na konečnú nikto okrem šotoušov a málo pohyblivých ľudí jazdiť nebude.
6. Juh PB-Gagarinova
Máš pravdu v tom, že vodič sa má snažiť prispôsobiť jazdu chronometráži a oceňujem teba a tvojich kolegov, ktorí tak robia a jazdia presne podľa grafikonu.
Problém regiobusov sú celotýždenne rovnaké chronometráže, a doplatiť na to môžu aj cestujúci v BA, ktorí by ich chceli využiť. Napr. l. 525 mala za čias jej prevádzky DPB jazdnú dobu Chorvátsky Grob, námestie - Shopping Palace asi 22 minút, dnes za Arrivy celotýždenne 27.
Všetci pritom vieme, že vzhľadom na hustotu premávky a rýchlosti odbavenia cestujúcich je rozdiel v tom, ako rýchlo vie prejsť trasu spoj s odchodom 8:22 v pracovné dni a cez víkend. Cestujúci potom môže tipovať, či sa bude cez víkend vodič Arrivy vliecť, aby dodržiaval CP, alebo či vyjde z Grobu úmyselne niekoľko minút neskôr a do BA príde včas. Najhoršie je, ak regiobus vyjde včas z Grobu a zo zastávky Pri mlyne odíde napr. 8:37 miesto 8:40, a cestujúci odtiaľ si bude musieť ísť na ZP až a-52 o 8:53 s prestupom na Uhliskách (pričom a-53 a a-65 DC odtiaľ odídu minútu pred a-52 do Rače). Taký cestujúci z Pri mlyne by bol na ZP miesto 8:46 až 9:14.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
samkoh
1. v piatok poobede na tých nových semaforoch pri čiernovodskom tescu v smere od vajnor.
2. v sobotu pred obedom v PK na semaforoch pri veľkej stanici.