Reply on: N/A #173972:
Nemyslím si, že je zlá chronometráž, pretože keď vodiči vedia jazdiť podľa grafikonu, prečo sa nájde pretekár, ktorý ide až toľko v predstihu? Ďalšia vec je, že niekedy nastupuje 30 ľudí a niekedy 5 a tak aj rýchlosť odbavenia sa líši. Ja sám jazdím v BA a cestovný poriadok je pre mňa alfa-omega, jednoducho nedovolím si odísť v predstihu, mne to za to nestojí. Povedzme si aj to, že vždy jazdím tak, aby som v zastávke dlho nevetral a keď viem, že napr. medzi PKO a Kapucínskou mám tuším 5 min, tak v tuneli nebudem tlačiť 50km/h ale bohato stačí 35-40 km/h ak z PKO odídem presne načas. Kebyže idem 50km/h tak čakám na Kapuc presne 1.5 min, čo je veľa, na druhej strane ak na Botanickej alebo Lanfranconi nastupovalo dlho veľa ľudí, mám tento úsek v tuneli ako čas na dorovnanie meškania a to tak, že pôjdem 50 km/h. Niektorí sa sťažujú na chronometráž v BA, ale podľa mňa je to na šikovnosti vodiča, ako to vie vyjazdiť. Jednoducho idem na MPR keď viem, že meškám a rýchlo odbavujem zastávku a keď viem, že mám predstih, tak idem pokojne tak, aby som zo zastávky odchádzal načas a nebudem tomu nakladať.
Cancer
Keby vyčkával na každej zastávke v regióne až do času odchodu (a v prípade potreby zastavoval na všetkých zastávkach v regióne ak prichádzal na zastávky kde nikto nenastupoval ani nevystupoval v predstihu) tak je podla mňa nepravdepodobné aby do Lamača prišiel s náskokom päť minút a na Račianske mýto so siedmimi minútami.
Sa tu zase pokúšaš obhajovať jazdu v predstihu a porušovanie predpisov vodičmi, ale áno pokial to náhodou nabral iba medzi dvoma zastávkami tak tam má zastaviť a vyčkať do času odchodu.
Úlohou vodiča nieje riešiť problémy zle nastavenej chronometráže, ale plniť si svoje povinnosti a jazdiť podla predpisov.
Ak sa cestovný poriadok nedá vyjazdiť jazdou podla predpisov je chybou ak ho vyjazdí tým že prekračuje povolenú rýchlosť, jazdí nebezpečne a ako hovado.
Ak je cestovný poriadok nastavený tak, že pri jazde podla predpisov zostáva do odchodu zo zastávky päť minút tak tých päť minút na tej zastávke má stáť aj keby tragače padali a je chybou odchádzať v predstihu aby „neblokoval zastávku“.