Reply on: N/A #173976:
Máš pravdu v tom, že vodič sa má snažiť prispôsobiť jazdu chronometráži a oceňujem teba a tvojich kolegov, ktorí tak robia a jazdia presne podľa grafikonu.Problém regiobusov sú celotýždenne rovnaké chronometráže, a doplatiť na to môžu aj cestujúci v BA, ktorí by ich chceli využiť. Napr. l. 525 mala za čias jej prevádzky DPB jazdnú dobu Chorvátsky Grob, námestie - Shopping Palace asi 22 minút, dnes za Arrivy celotýždenne 27.
Všetci pritom vieme, že vzhľadom na hustotu premávky a rýchlosti odbavenia cestujúcich je rozdiel v tom, ako rýchlo vie prejsť trasu spoj s odchodom 8:22 v pracovné dni a cez víkend. Cestujúci potom môže tipovať, či sa bude cez víkend vodič Arrivy vliecť, aby dodržiaval CP, alebo či vyjde z Grobu úmyselne niekoľko minút neskôr a do BA príde včas. Najhoršie je, ak regiobus vyjde včas z Grobu a zo zastávky Pri mlyne odíde napr. 8:37 miesto 8:40, a cestujúci odtiaľ si bude musieť ísť na ZP až a-52 o 8:53 s prestupom na Uhliskách (pričom a-53 a a-65 DC odtiaľ odídu minútu pred a-52 do Rače). Taký cestujúci z Pri mlyne by bol na ZP miesto 8:46 až 9:14.
opacny smer bez zmeny
Cancer
Keby vyčkával na každej zastávke v regióne až do času odchodu (a v prípade potreby zastavoval na všetkých zastávkach v regióne ak prichádzal na zastávky kde nikto nenastupoval ani nevystupoval v predstihu) tak je podla mňa nepravdepodobné aby do Lamača prišiel s náskokom päť minút a na Račianske mýto so siedmimi minútami.
Sa tu zase pokúšaš obhajovať jazdu v predstihu a porušovanie predpisov vodičmi, ale áno pokial to náhodou nabral iba medzi dvoma zastávkami tak tam má zastaviť a vyčkať do času odchodu.
Úlohou vodiča nieje riešiť problémy zle nastavenej chronometráže, ale plniť si svoje povinnosti a jazdiť podla predpisov.
Ak sa cestovný poriadok nedá vyjazdiť jazdou podla predpisov je chybou ak ho vyjazdí tým že prekračuje povolenú rýchlosť, jazdí nebezpečne a ako hovado.
Ak je cestovný poriadok nastavený tak, že pri jazde podla predpisov zostáva do odchodu zo zastávky päť minút tak tých päť minút na tej zastávke má stáť aj keby tragače padali a je chybou odchádzať v predstihu aby „neblokoval zastávku“.