Nemyslím si, že je zlá chronometráž, pretože keď vodiči vedia jazdiť podľa grafikonu, prečo sa nájde pretekár, ktorý ide až toľko v predstihu? Ďalšia vec je, že niekedy nastupuje 30 ľudí a niekedy 5 a tak aj rýchlosť odbavenia sa líši. Ja sám jazdím v BA a cestovný poriadok je pre mňa alfa-omega, jednoducho nedovolím si odísť v predstihu, mne to za to nestojí. Povedzme si aj to, že vždy jazdím tak, aby som v zastávke dlho nevetral a keď viem, že napr. medzi PKO a Kapucínskou mám tuším 5 min, tak v tuneli nebudem tlačiť 50km/h ale bohato stačí 35-40 km/h ak z PKO odídem presne načas. Kebyže idem 50km/h tak čakám na Kapuc presne 1.5 min, čo je veľa, na druhej strane ak na Botanickej alebo Lanfranconi nastupovalo dlho veľa ľudí, mám tento úsek v tuneli ako čas na dorovnanie meškania a to tak, že pôjdem 50 km/h. Niektorí sa sťažujú na chronometráž v BA, ale podľa mňa je to na šikovnosti vodiča, ako to vie vyjazdiť. Jednoducho idem na MPR keď viem, že meškám a rýchlo odbavujem zastávku a keď viem, že mám predstih, tak idem pokojne tak, aby som zo zastávky odchádzal načas a nebudem tomu nakladať.
pre tych co radi fotia odklony - tento vikend je Kosicka smer Apollo zavreta od Dulaku cize 50 a 68 pojdu na Dulaku doprava a vzapati dolava na Svatoplukovu opacny smer bez zmeny
Aká je pravdepodobnosť, že tých päť minút náskoku si vyrobil až medzi poslednou zastávkou v regióne a prvou v meste?
Keby vyčkával na každej zastávke v regióne až do času odchodu (a v prípade potreby zastavoval na všetkých zastávkach v regióne ak prichádzal na zastávky kde nikto nenastupoval ani nevystupoval v predstihu) tak je podla mňa nepravdepodobné aby do Lamača prišiel s náskokom päť minút a na Račianske mýto so siedmimi minútami.
Sa tu zase pokúšaš obhajovať jazdu v predstihu a porušovanie predpisov vodičmi, ale áno pokial to náhodou nabral iba medzi dvoma zastávkami tak tam má zastaviť a vyčkať do času odchodu.
Úlohou vodiča nieje riešiť problémy zle nastavenej chronometráže, ale plniť si svoje povinnosti a jazdiť podla predpisov.
Ak sa cestovný poriadok nedá vyjazdiť jazdou podla predpisov je chybou ak ho vyjazdí tým že prekračuje povolenú rýchlosť, jazdí nebezpečne a ako hovado.
Ak je cestovný poriadok nastavený tak, že pri jazde podla predpisov zostáva do odchodu zo zastávky päť minút tak tých päť minút na tej zastávke má stáť aj keby tragače padali a je chybou odchádzať v predstihu aby „neblokoval zastávku“.
Ja som tiež išiel minule z Lamača autobusom Arriva s odchodom x:43 a došiel x:38, kebyže nie som včas v zastávke, tak nestihnem, hoci som mal náskok 5 min. do cieľa sme prišli 7 min. v predstihu (Račko).
Ak sa ma to bude týkať, tak to budem riešiť, v tom nevidím problém, vítam to.
Avšak nebudem riešiť niečo v hypotetických rovinách, ktoré sa ma netýkajú.
Väčšinou Arriva chodí s meškaním, ale zažil som aj ja cestu z Perneku do BA (269), že sme do Lamača dorazili v predstihu asi 4-5 minút, pred zastávkou Lozorno, Karpatská sa ujko ktorý zbadal bus rozbehol avšak na tej zastávke sme vôbec nezastali (hovoril som si že smola, cestujúci má byť na zastávke pripravený lebo regionálne zastávky sú všetky na znamenie, ale až potom som pozeral že už vtedy sme šli asi dve minúty v predstihu). Vodič potom odignoroval napr. aj zastávku Pri krematóriu, aj keď naňho jedna pani zamávala ale to už bol na úrovni zastávky. Sťažnosť som nepodával, nakoľko z môjho pohľadu bola výhoda byť v cieli skôr oproti CP, ale kebyže som jeden z tých, ktorým takto ujde pred nosom lebo ide v predstihu tak asi podnet dám (druhá vec je, či to Arriva už začala nejako riešiť lebo nie je to tak dávno, čo vodičom tolerovali v podstate všetko, len aby mal kto jazdiť).
Nech sa sťažuje ten, koho sa to týka. Nepíšem, že netreba robiť poriadky v doprave, ale nie vypisovanie bludov.
Na každom CP je názov dopravcu a kontakt, takže nie je ťažké zistiť kde sa treba sťažovať.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
N/A