Reply on: GlEx #128027:
S tou rýchlostou vlaku tu tvrdil pomály každý niečo iné, tak ozaj neviem ani to tak nie je podstatné.
Podstatné je zabezpečiť to tak aby sa vylúčila možnosť zrážky vlaku s busom plného cestujúcich.
Najjednoduchšia a najlacnejšia alternatíva je znížiť rýchlosť vlakov, čo je trochu predsa len také...takto železnica stráca na rýchlosti.
Lepšia signalizácia by v tomto prípade moc nepomohla, pomohlo by keby výstraha červ. svetiel začala blikať skorej -to zase na to brblú cestní vodiči, že bliká výstraha a 2hodiny nič nejde.
úplne najlepšie vôbec je mimoúrovnové križovanie, žial aj najnákladnejšie a k tomu sa nikto nemá.
POdjazdy nadjazdy ozaj neviem kto má na starosti -predpokladal som že železnice...hlavne by si to nemali kompetentní či ŽSR alebo Mestká časť či Magistrát prehadzovať ako horúci zemiak ale všetci by sa toho spoločne mali chytiť.
Stavanie tratí na 160km/h unás je o dosť neskôr a ešte to ide ozaj slimačím tempom. Toto ČR závidím, že Česi omnoho viac preferujú hromadnú dopravu všeobecne -už len príklad aké električky kupuje Brno a aké Bratislava.
Trať BŘeclav -Brno by možno zvládla i teraz v poho 200vku je to dlhý priamy úsek, otázna je bezpečnosť -to by mala byť celá trať ohradená.
INak z tohto dôvodu myslím, že na SR 160tka stale nie je schválená, trať BA - TT stále 120. vraj pre bezpečnosť. POdla mňa trocha somarina načo sa to potom tak nákladne prebudovávalo a narovnával trať.
Trať BA - TT má myslím už všade pod/nadjazdy. Z ČR poznám akurát lepšie trať BŘeclav - Brno a tom som si tiež závory nejak nevšimol.
S499.1023
V košickom prípade predpokladám, že išlo o prasknutie tzv. "stovky" (100 A poistky, istiacej celý 24 V okruh vrátane koľajnicových bŕzd), kedy je vozidlo brzdené iba ČB a tie sa samozrejme po pár metroch jazdy dolu spádom spália, príp. ide vozidlo šmykom. Toto pokladám za veľký systémový nedostatok vozidiel T3 a príbuzných. Zažil som to aj osobne, našťastie bez tých následkov - vozidlo 7607/08 alebo 7611/12 (to už si presne nepamätám), jezda zo zastávky Nad Lúčkami bola narušená pokusom o ed brzdenie do zastávky Segnerova, kedy došlo k výpadku 24 V. Vozidlo zastavilo za zastávkou (dnes) Jurigovo námestie. Fakt fasa pocit - nebrzdí to, nezvoní to, môžeš sa akurát držať madal a čakať, či ten voz pred tebou odíde zo zastávky skôr, než doňho vpáliš...