Martyk:
Ja se nevztekam. To vubec ne. Skor ty si na mne tak pusobil, ked si na talkeri miesto argumentov pisal nadavky.
Keby si mi tam napisal veci tak ako v tvojom prispevku, tak to je o niecom inom. To berem. Teraz k veco: Ja som vzdy vravel, ze vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody. A plne s tebou suhlasim, ze zmena rozchodu je nelidska hovadina. A este jedno: Je uplna pravda, ze ide o koncepciu dopravy, nie o rozchod. Ku Karlsruhe: Oni to tam stavaly systematicky uz od 1960-tych rokov, cize de facto 40 rokov. Mne sa nechce cakat do nejakeho roku 2040, to budem mat uz 60 rokov (tead pokial sa dozijem). O rychlostiach vlakov/tramvaji si napisal pekne, to beram. Mas pravdu.
Ona ta tisicka podla mna neskodi tramvajam v BA. A navyse je jedno co si myslime, mozeme sa tu trebars hadat do nekonecna, ale aj tak zmena nebude. Dovody su velmi jednoduche:
1. Uz dva krat to bolo zamietnute (najprv v roku 1925 a potom na zaciatku 1990-tych rokov).
2. V sucasnej situacii, ked nie su ani peniaze na udrziavane toho co je, je to vylucene.
3. Tramvaje v Bratislave uz skoro 110 rokov jazida na tisicke. Uspesne. A vobec to nevyzera tak, ze sa za 20 rokov zrusia. To si myslis iba ty.
Este k 1435: U mna sa jedna o zaleziost osobnu, tachnicku a aj o tom, ze to je nezmysel. A ked ty sem pises, ze takove veci (nebudem citovat) sem davas ako osobni utoky, tak potom sa necuduj, ze aj na teba ludia vyletia. Totiz u teba mam pocit, ze teba az tak netrapi problematika 1435/1000, ale bavi ta rypat do ludi a to je pre teba zaujimave (najma z mojich navstev talkera). Tak sa na mna nehnevaj, ale mne nejde o osobne utoky a ktokolvek sa zaujima iba o to, je u mna na nespravnej adrese.
Ja sa uz fakt nebudem hadat o rozchode, lebo je jasne, ze nech si myslite co chcete, tisicka ostane. Lebo nie je jediny dovod menit ju.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Hruba ciara. Koniec. Vsetko co sa da povedat uz povedane bolo, netraba to donekonecna opakovat. Uz ma nebavi pocuvat stale to iste dookola a pisat to iste. Takze stacilo. Zhrnutie: Ked sa tu budeme hadat, tak nic nevyriseime, lebo nech si mylsime co chceme, vyzera to tak, ze tisicka ostane.
Ja se nevztekam. To vubec ne. Skor ty si na mne tak pusobil, ked si na talkeri miesto argumentov pisal nadavky.


1. Uz dva krat to bolo zamietnute (najprv v roku 1925 a potom na zaciatku 1990-tych rokov).
2. V sucasnej situacii, ked nie su ani peniaze na udrziavane toho co je, je to vylucene.
3. Tramvaje v Bratislave uz skoro 110 rokov jazida na tisicke. Uspesne. A vobec to nevyzera tak, ze sa za 20 rokov zrusia. To si myslis iba ty.
Este k 1435: U mna sa jedna o zaleziost osobnu, tachnicku a aj o tom, ze to je nezmysel. A ked ty sem pises, ze takove veci (nebudem citovat) sem davas ako osobni utoky, tak potom sa necuduj, ze aj na teba ludia vyletia. Totiz u teba mam pocit, ze teba az tak netrapi problematika 1435/1000, ale bavi ta rypat do ludi a to je pre teba zaujimave (najma z mojich navstev talkera). Tak sa na mna nehnevaj, ale mne nejde o osobne utoky a ktokolvek sa zaujima iba o to, je u mna na nespravnej adrese.

------------------------------------------------------------------------------------------------
Hruba ciara. Koniec. Vsetko co sa da povedat uz povedane bolo, netraba to donekonecna opakovat. Uz ma nebavi pocuvat stale to iste dookola a pisat to iste. Takze stacilo. Zhrnutie: Ked sa tu budeme hadat, tak nic nevyriseime, lebo nech si mylsime co chceme, vyzera to tak, ze tisicka ostane.
Papyr
Ale vazne - keby sa nasiel investor na rekonstrukciu na 1435, tak chodte do toho. Ja sa len obavam, ze na to nemame.
Mozno je skoda, ze okolie Bratislavy nie je zatrolejovane ako okolie napr. Prahy napatim 3 kV js, vozidlo, ktore zvladne 0,6 kV a 3 kV js snad nie je az take narocne zostrojit... hm, ta striedavost...
Napadla ma dalsia (ale uplne sialena, neberte to vazne) myslienka: Pri prechode rychlovlaku Talgo zo Spanielska, kde maju siroky rozchod, do Francuzska, kde je normalny rozchod, je vraj suprava pretahovana cez zariadenie, ktore na kazdej naprave povoli koleso, presunie ho do novej polohy a znovu ho zaisti. Samozrejme, napravy supravy su na to prisposobene. A vraj sa to da pri v = 15 km/h! Viete, na co myslim, ale to je tak akurat do Sci-fi
Ale ak by aj boli peniaze na vytvorenie Dokonale Integrovanej Dopravy Bratislavy, predstavte si len, kolkych uradov (a kolkych uradnikov, ergo k...tov) v kolkych statoch sa to bude tykat a zajde vam chut. Mozno, az raz budeme v EU.
Aj ked by som sa rad odviezol elektrickou z Mosonmagyarovaru cez Petrzalku do Blavy, zasiel si do centra a pokracoval dalej do Kittsee, Viedne alebo Trnavy, s tym, ze by som bol stale v ramci tej istej siete a platil by mi jeden listok....
A z uplne ineho sudka: Ked som bolo dieta, malo som predstavu prepojenia Komarna - 35000 a Komaromu - 30000 obyv. trolejbusom