Martyk: 45% trati, ktore je mozne za relativne kratky cas prestavat na siroky rozchod je
1. sakramentsky malo
2. vacsina je uz v takom stave, ze same potrebuju rekonstrukciu, takze potom sa o rychlom prechode hovorit neda
A nosit vlastnu meniaren pre kazdu elektricku kvoli roznym napatovym sustavam su iste peniaze naviac, takze tym padom sa 1435 oplati este menej. A to len pre to, ze niektori ludia nechcu dopustit, aby nejaky obyvatel Pezinka prisiel vlakom na Filialku, presiel 50 metrov peso a nastupil na elektricku. Fakt, umrel by
Si: Uz po niekolky krat: ta cena, o ktoru su vyssie nove vozidla pre 1435 nie je o tolko vyssia, aby sa prachy vrazene do zmeny rozchodu vratili do 100 rokov. Okrem toho si musis pripocitat peniaze na nove podvozky pre existujuci vozovy park. A hovorit o tom, ze prejdeme na novy rozchod a vymenime si T3 a K2 za nizkopodlazaky, no... hahaha. Iste ti netreba pripominat, kolko stoji jedno vozidlo a kolko by sme ich potrebovali. Za tu sumu uz kludne mozes stavat metro. Akosi si este pozabudol na to, ze ak "vacsina trati ktora bola opravovana v rokoch minulych je uz nachystana k lahkemu a relativne bezbolestnemu prechodu na 1435", preco si myslim, ze v pripade Vajnorskej, Radlinskeho a Razusovho nabrezie, co su najnovsie rekonstruovane trate, to tak nie je?
Martyk: No neviem, 107 rokov tu elektricka beha na 1000-mm rozchode a nemam taky dojem, ze by kvoli tomu upadala. Dokonca si myslim, ze eliny su v ovela lepsom stave ako v Kosiciach, hoci tam 1435 maju...
Okrem toho skuste danovym poplatnikom Slovenska povedat, ze teraz investujeme niekolko miliard do zmeny rozchodu v nejakej hnusnej centralistickej vykoristovatelskej Bratislava. Vsetci to budu brat ako VYHODENE peniaze a poslu vas do...
1. sakramentsky malo
2. vacsina je uz v takom stave, ze same potrebuju rekonstrukciu, takze potom sa o rychlom prechode hovorit neda
A nosit vlastnu meniaren pre kazdu elektricku kvoli roznym napatovym sustavam su iste peniaze naviac, takze tym padom sa 1435 oplati este menej. A to len pre to, ze niektori ludia nechcu dopustit, aby nejaky obyvatel Pezinka prisiel vlakom na Filialku, presiel 50 metrov peso a nastupil na elektricku. Fakt, umrel by

Si: Uz po niekolky krat: ta cena, o ktoru su vyssie nove vozidla pre 1435 nie je o tolko vyssia, aby sa prachy vrazene do zmeny rozchodu vratili do 100 rokov. Okrem toho si musis pripocitat peniaze na nove podvozky pre existujuci vozovy park. A hovorit o tom, ze prejdeme na novy rozchod a vymenime si T3 a K2 za nizkopodlazaky, no... hahaha. Iste ti netreba pripominat, kolko stoji jedno vozidlo a kolko by sme ich potrebovali. Za tu sumu uz kludne mozes stavat metro. Akosi si este pozabudol na to, ze ak "vacsina trati ktora bola opravovana v rokoch minulych je uz nachystana k lahkemu a relativne bezbolestnemu prechodu na 1435", preco si myslim, ze v pripade Vajnorskej, Radlinskeho a Razusovho nabrezie, co su najnovsie rekonstruovane trate, to tak nie je?
Martyk: No neviem, 107 rokov tu elektricka beha na 1000-mm rozchode a nemam taky dojem, ze by kvoli tomu upadala. Dokonca si myslim, ze eliny su v ovela lepsom stave ako v Kosiciach, hoci tam 1435 maju...

Okrem toho skuste danovym poplatnikom Slovenska povedat, ze teraz investujeme niekolko miliard do zmeny rozchodu v nejakej hnusnej centralistickej vykoristovatelskej Bratislava. Vsetci to budu brat ako VYHODENE peniaze a poslu vas do...
CeCo
Ako realista a obcan mesta Bratislava by som nerad videl, ako sa vyhadzuju peniaze na zmenu rozchodu kolajnic, ked DPB nema na kupu par pocitacov, aby sa mohli personifikovat karty na viacerych miestach (vid vlastna skusenost...). Takze nema zmysel sa hadat, ci treba taky rozchod alebo onaky, ked vsetci vieme ze peniaze na zmenu pridu mozno o 1000 rokov... Pretoze pokial DPB nebude mat miliardove zisky za doterajsich podmienok /alebo nepride zlata rybka/, tak zmena rozchodu nebude...
Mozno by sa to dalo vyriesit ciastocnou zmenou (tj. par trati - Hl. stanica - Vazovova - Trn. myto (Zelst. Filialka - Pezinok -Trnava) - Zel.st. Nove Mesto /- Wien/ alebo k Petrz. stanici /-Wien/) s tym, ze tam bachnu na nove (zmenene) linky (napr. 6-ka) sirokorozchodne vozidla, ktore dokazu prejst na trate ZSR, ale treba /bez poradia/:
a, najst peniaze na zmenu rozchodu (vyhybky, kolaje, pridanie tretej kolajnice, depa, prechody medzi DPB a ZSR)
b, peniaze na nove vozidla
c, dobru volu ZSR a DPB
d, opodstatnenost zmeny / prepravne naroky
e, tarifny system, pri ktorom nebude miliardova strata a obidve spolocnosti budu uspokojene
f, ustretovejsi postoj uradov
Zatial tolko, pokial ma niekto presvedci o inom a ukaze mi presvedcive a REALNE riesenie, ma u mna /ako cestujuceho/ bod.