Reply on: Andy #68519:
nuz ja si myslim, ze keby IAD bolo tak drahe - ake ma naklady, tak by viac ludi cestovalo mhd - teda by sa cesty platili len z prostriedkou ich pouzivatelov, a fungoval by trh (teda cena by bola urcena ponukou a dopytom - co by riesilo dopravne zapchy, lebo zapcha je len jasny prejav nepritomnosti trhu, v ktorom by cena prejazdu pri zvysenom, enormnom dopyte bola vysoka a tak by sa reguloval pocet vozidiel a tvorili zdroje na rozvoj - stavbu novych ciest...)
Ike
vysvetlim ti to po lopate...
mas auto, platis poistku, platis pohonne hmoty, udrzbu (zhrnme to cele do slova udrzba)
ak by si sa s kamaratmi dohodol, ze si auto rozdelite, tak platis len 1/5...
ak by si si kupil 2 auta, a prenajimal, tak kazdy by platil 1/10..
ak by si si kupil 45 miestny autobus, poplatky by boli vyssie, je to ina kategoria, ale kazdy co by sa viezol by platil 1/45 udrzby
ak by si si kupil X autobusov a zalozil dopravny podnik, kazdy cestujuci by musel zaplatit 1/x udrzby, pricom X by muselo byt take cislo, aby si nebol stratovy a stihal pokryt udrzbu...
tak neviem o akom dotovani hovoris... je to fifty:fifty