Čím viac príspevkov do diskusie o zmenách linkovania MHD v BA čítam, tým viac prichádzam k presvedčeniu, že najväčším nepriateľom človeka je nedostatok informácií. V podstate každý hodnotí problém z vlastného úzko lokálneho pohľadu. A to nielen obyčajný užívateľ - cestujúci, ale dokonca aj tí ktorí zmeny predkladajú. Nikto doteraz nevysvetlil na akom princípe sa hodnotenie súčasného stavu a nasledujúci návrh zmien realizoval. A práve tam je alfa-omega problému. Aby som mohol byť objektívny, musím mať dostatok informácií - podotýkam dostatok, teda nie empirickú skúsenosť, ako som sa tu dočítal. Poďme ale k veci - základom je digitalizácia prevádzkovej siete, linkovania a grafikónov. Potom dostatok relevantných podkladov o zaťažení jednotlivých liniek v čase a v trase. A na koniec objektívne kritéria, ktoré všetky tieto informácie usporiadajú a vyhodnotia. To všetko sa udialo v priebehu predchádzajúceho polroka a podieľali sa na tom mnohí špičkoví odborníci (od vysokoškolských profesorov až po úradníkov).
A k čomu sa dospelo? Nuž k tomuto... ale to až nabudúce...
aj odborník sa musí niečim živiť...
A k čomu sa dospelo? Nuž k tomuto... ale to až nabudúce...
aj odborník sa musí niečim živiť...
tr3mp
Re #46414 Sommelier: Nie, do areálu letiska (ale len do technologických priestorov, nie do priestorov pre cestujúcich) vedie len jedna vlečka od trate 131. Vlečka z vajnorskej stanice bola zrušená tesne po dostavbe južnej vlečky, predpokladám, že najmä kvôli úrovňovému križovaniu s Cestou na Senec.
Re #46414 yale: A chceme mať ako definitívne riešenie také riešenie, ktoré bude frekvenciou zastávok a trasovaním dimenzované na prímestskú a diaľkovú dopravu? Nebude potom treba ešte vybudovať ďalší systém na uspokojenie vnútromestských dopravných požiadaviek? Toto sú zatiaľ len rečnícke otázky bez odpovedí, pretože som nevidel žiadne konkrétne údaje, podľa ktorých by som mohol posudzovať, len PR článok v Trende ... Medzi nami, ak by projekt obsahoval štvorkoľajný (alebo aspoň trojkoľajný) tunel pod Dunajom (2 + 2 resp 2 + 1 - mestská + diaľková doprava), hneď by som ten projekt bral. Najmä ak by naozaj EÚ pokryla 85% nákladov - to by sme museli doplatiť pri mestskom variante len 2,55 mld Sk ...
Re #46425 Andy: A to ešte pri prestupovaní z autobusu na autobus odpadá oproti metru fáranie minimálne v CMO