si: záleží od parametrov vozidla a trate. Ak to vozidlo umožňuje rýchly nástup v rovine podlahy (žiadne schodíky), má veľký počet širokých dverí na každej strane, schopnosť prevádzky v rámci zabezpečovacieho systému (ideálne automatickej), potom je kapacita daná už najmä dĺžkou a šírkou súpravy. To však hovoríme o súprave, ktorá sa neotočí na Jesenského alebo z nábrežia na Štúrovu, musí mať plne segregovanú trať a na konečnej sa nebude otáčať. Ak toto všetko splní tvoja električka, potom mi je jedno, či sa volá električka alebo light rail. Ako som už spomenul v minulosti, v Amsterdame tomu hovoria Sneltram, ale v skutočnosti je to vozidlo železničného typu (je však užšie, ako vlaky metra - 2.65m, a dvojsystémové, na povrchu sa napája z vrchného vedenia).
obrázky na:
http://world.nycsubway.org/eu/nl/ams-metro.html
http://www.trainweb.org/subwaymark/transit/Holland/ams_hr.htm
Na rozdiel od týchto vozidiel, Combino alebo ULF sú električky klasického typu a v prevádzke nie sú o nič rýchlejšie, ako staré klasické žlté električky.
K financiám: práve v súčasnosti je vhodné "okno", keď by sa na projekt nosného systému dali získať peniaze, ale samozrejme to nie je možné, ak nie je projekt, ani jednoznačná podpora na úrovni mesta, kraja aj štátu samotného.
obrázky na:
http://world.nycsubway.org/eu/nl/ams-metro.html
http://www.trainweb.org/subwaymark/transit/Holland/ams_hr.htm
Na rozdiel od týchto vozidiel, Combino alebo ULF sú električky klasického typu a v prevádzke nie sú o nič rýchlejšie, ako staré klasické žlté električky.
K financiám: práve v súčasnosti je vhodné "okno", keď by sa na projekt nosného systému dali získať peniaze, ale samozrejme to nie je možné, ak nie je projekt, ani jednoznačná podpora na úrovni mesta, kraja aj štátu samotného.
si
2. zmenit sa da bud vyhlaska alebo definicia toho co ta elektricka vlastne je, ak by bola vola, da sa to...
3. skor ty si prilis velky optimista v tom, ze ak sa postavi tych cca 8 km trasy metra a da sa to neak do prevadzky, ze budu peniaze aj na pokracovanie vystavby (usek popod dunaj ma podla prognoz ako jediny sancu v najblizsich 30 rokoch si zarobit na svoju prevadzku, takze zabudni na budovanie neakych inych tras ako do petrzalky)
3.1 tato trasa bude uplne rovnaka "zvazacia" ako ta elektricka s uplne rovnakou funkcionalitou, len bude odlisna cena (vystavby aj prevadzky) a napojenia na ostatne systemy (prestup)
3.2 zriesis tymto iba cast petrzalky balikom financii, s ktorym by sa dalo pomoct daleko viacej doprave vo vacsom rozsahu keby sa nevyplytvali na tunely (nezabudaj ze nielen v petrzalke byvaju ludia)