Reply on: yale #36976:
Pozeral si napriklad ten Stuttgart, ktory som spominal? Tam za 20 rokov presli z elektrickoveho systemu na metrovom rozchode na rychlodrazny system, pricom vozidla nadalej pouzivaju zvacsa rovnake trasy, ako predchadzajuca elektricka. Vysoke perony, nastup vo vyske podlahy. Nieco podobne je podla mna do Bratislavy idealne. Ano, vysoke perony budu na tych par zastavkach v centre vyzerat odporne (pokial nebudu pod zemou) -- no a co, na lepsie nemame...http://www.railway-technology.com/projects/stuttgart/
http://www.urbanrail.net/eu/stu/stuttgrt.htm
si
2. zmenit sa da bud vyhlaska alebo definicia toho co ta elektricka vlastne je, ak by bola vola, da sa to...
3. skor ty si prilis velky optimista v tom, ze ak sa postavi tych cca 8 km trasy metra a da sa to neak do prevadzky, ze budu peniaze aj na pokracovanie vystavby (usek popod dunaj ma podla prognoz ako jediny sancu v najblizsich 30 rokoch si zarobit na svoju prevadzku, takze zabudni na budovanie neakych inych tras ako do petrzalky)
3.1 tato trasa bude uplne rovnaka "zvazacia" ako ta elektricka s uplne rovnakou funkcionalitou, len bude odlisna cena (vystavby aj prevadzky) a napojenia na ostatne systemy (prestup)
3.2 zriesis tymto iba cast petrzalky balikom financii, s ktorym by sa dalo pomoct daleko viacej doprave vo vacsom rozsahu keby sa nevyplytvali na tunely (nezabudaj ze nielen v petrzalke byvaju ludia)