Ono to nie su kamery, ale opticke snimace vozidla a sluzia ako preferencia pre elektricky, teda podrzia na najblizsej svetelnej krizovatke signal "volno" o par sekund, pripadne upravia cely signalizacny plan kratkodobo tak, aby elektricka zbytocne necakala. Samorejme ze to je v skusobnej prevadzke a treba to este dolatit.
1. Uplna pravda, ja to tiez vravim. Ked uz nie tramvaj, tak plnohodnotny trolejbus.
2. Spravne!
3. No palicovy SOR, #vomit# ... Ako tak zistujem, tak Sor B9.5 bol asi najlepsi a najkrajsi autobus aky vyrobili. Ten ekoSOR a najma SOR BN12 to je humus. Priserne skarede...
1) ostrovna prevadzka je somarina. Da sa prekonat pomocou dvojsilovych vozidiel. Dvojsilova 24Tr alebo 21TrACI dokaze na neelektricky pohon nanajvys 30 km/h (-> nevhodna na prevadzku mimo vedenia a-zaroven s cestujucimi). Mozete si samozrejme vyziadat vyrobu plnohodnotneho dvojsiloveho trolejbusu napriklad u DPO, mozno by tam dokazali odstranit v Solarise tie tri sedacky vzadu vedla toho "zachoda" a narvat tam plnohodnotny dieselmotor, plnohodnotny generator a plnohodnotnu elektrovyzbroj a bude to vozidlo, ktore bude zive nielen pod drotmi. Ale to by si to niekto musel objednat, bolo by to drahsie a ktovie, ci by sa potom v BA neuplatnil tzv. kapfenbersky princip: "Duobusy likviduju trolejbusy." A vobec, myslim, ze v BA by to nepochopili a funguje to aj bez toho, a vobec, neviem si ani predstavit, ako by dokazali vasi vrchari skazit instalaciu natrolejovacich korytok
2) naklady na zadratovanie 2,5 km cesty medzi buducou trolejbusovou tratou na DD a existujucou trolejbusovou tratou na Lovinskeho ul. su nizsie ako cena za tri 12m nizkopodlazne trolejbusy akejkolvek znacky a typu. Tym padom moze ist pod droty nielen linka 33, ale aj 32 a mame vystarano.
3) Realizacia tr. trate na DD nie je az taka utopia. Mimochodom, o vyrobe trolejbusu vraj uvazuje aj SOR, takze sa moze stat, ze Tvoja vizia z poslednej vety sa moze v jednom bode svojim sposobom naplnit
16 cm je v istych situaciach aj dost, aj ked mozno nie pre kazdeho
24Tr je tichsia, bo je novsia. Piskoty a vrzoty (mimochodom, chrapoty, piskoty a vrzoty su vedlajsie dychacie fenomeny ) sa prejavia aj na 24tr, pretoze karoseria z CityBusu. Totiz, kto chce prevadzkovat CityBus (potazmo 24Tr) bez vrzgania, musi pravidelne dotahovat skrutky pod listami oblozenia vo vnutri. Predpokladam, ze v BA natolko pravidelna udrzba nehrozi.
fobust: Inak 21Tr ma lepsie sedadla, lebo dalej od seba. Co sa tyka dveri, 21Tr - 1360 mm, 24Tr - 1200 mm, pre porovnanie 9Tr - zadne dvere 1200 mm, stredne 750 mm. Ale na tvojom mieste by som nebol tak automaticky nastvany na 24Tr, ked som sa nou este neviezol. Az ked sa nou povozim, nastane cas na subjektivne porovnavanie s 12m Trollinom.
Apropo, bol som zbezne kuknut oblucik Sturova - Kamenne nam. No mam pocit ze sa tam normalne trafili nielen do polomeru, ale aj spravnej geometrie, lebo to tam nepiska (teda pri vyjazde z obluku dva z troch vozoch trochu zapiskali). Zrejme tam uz nebude zuzenie ako na Mostovej. ?
Nespoliehal by som sa velmi na to ze by preslo, lebo vies "co ak by voz neprehodil alebo podhodil, to by musel vodic aj tak vystupit a v tom momente by mu mohol voz odist".
To vies - tam sa to kompenzuje - v smere z Kapucinskej ma zase pre zmenu vyhybka az prilis dobry prestavnik, ked tolko podhadzuje... A tak sa tam jazdi 5 km/h Ale vystihol si to - najvacsi problem je ten neexistujuci prestavnik, inak by mozno take riesenie preslo...
Suhlasim. Ale vies, to sa neda, lebo vyhybka na Hurbanovom namesti nema elektircky prestavnik a vodici by to nemohli rucne hadzat, lebo sa to nikdy tak nerobilo, to sa neda. Lebo co ak by mal voz zle brzdy a odcuval by namestim SNP kym by bol vodic vonku a prehadzoval vyhybku, vies. Lebo nasi vodici su tupy a nevedia zabrdit voz... Proste blablabla, milion vyhovoriek... ?
Mne osobne by sa Kapucinska pacila viac takto:
L1 smer Dubravka cez Jesenskeho, smer Hlavna stanica cez tunel
L12 Dubravka - Safko - Nam. SNP - tunel - Dubravka
A je obsluzene vsetko a este ma aj Safko spoj do Dubravky.
Vsak dobre, vieme ze 21Tr je lepsia. Ale aj 24Tr ma vyhody, vraj je napriklad tichsia (21Tr je co sa tyka hlucnosti na tom dost zle.. tie vseljake piskoty, sykoty, hukoty, drkoty, skripoty, vrzgoty, hrkoty, hrmoty a buchoty)
Dobre, ale ten humusny interier ala shithnis, dvere uzsie ako na 21Tr, po posrane "kino" vzadu. No nehnevaj sa, je to oprpti 21Tr humus. 24 Tr sa mi nepaci, nie som sam a je mi jedno ako dobre to budu ospevovat, je to nezmysel, radsej Trollino. Netvrdim ze 21 Tr bola uplne genialna, ale urcite sa mi pacila viac, ma super interier s pohladu vlka. #vomit_24Tr# ?
No, raz sa v Plzni viezli s 24Tr... Hej, nadával som na 24Tr, aj na Angoru nadávam. Ale nie iracionálne. 24Tr je živá, mám imoriadne pohodlné stanovište vodiča, tak neviem, čo sa im na nej nepáčilo. Keby sa to nepáčilo vlkovi, to by som ešte dokázal pochopiť...
Ten co mal moznost si vyskusat 24Tr hovoril akurat o tom, ze to ma malu kabinu a nema priestor na odkladanie veci. Ako vsak pozname DPB, urcite budu pozadovat velku kabinu, takze to by malo byt po probleme.
V Mlynskej doline bude okrem diaľnice (6 pruhov = 2 * 2 pre každý smer + dva odstavné ešte aj štvorprúdová "normálna" cesta, takže v prevádzke ľubovoľnej MHD cez MD problém nebude. Ja by som tam tiež najradšej videl trolejbusy. Predsa len je to priechodnejšie riešenie, ako eliny na DD a vždy lepšie trolejbusy namiesto busov ako nič (teda eliny).
Samozrejme ze trolejbus na DD nedava velky zmysle, lebo ostrovna prevadzka je hovadina a ako si spravne poznamenal, aj tak by bolo kazde tretie vozidlo autobus... K tomu ostava nutny prestup. Neviem ake by boli naklady na hybrydobusy, ich udrzba, etc (pri nasich niektorych pracovnikoch). Podla mna ziaden Smradotrolejbus na DD nebude, je to sice schvalene, ale schvalene bolo aj metro a ine veci. Na DD podla mna v najblizsich rokoch ostane stale smradobus a ked sa nam rozpadnu vsetky tambusy, tak tam budu vypravovane Karosy CNG a ked skoncia tie, tak potom SORy, nakoniec sa tam MDH zrusi.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
tr3mp