Reply on: Spectre #29135:
Viem, že prvé Karosy B731 trpeli všelijakými neduhmi a kruto na to aj doplatili. Prvé "béčka" sa vo všeobecnosti vyraďovali už 6-8 rokov po zakúpení ako totálne vraky. Samotnému stavu vtedy napomáhali ešte nekvalitné GO, ktoré často dostali voz do horšieho stavu ako bol predtým. Odvtedy však doba pokročila a Karosa B73x sa dožíva štandardného veku v uspokojivom technickom stave. Keď nastúpim do 14 ročnej Karosy, ako cestujúci s o obyčajnými nárokmi nemám pripomienky - odviedzol som sa rýchlo, ticho, bezpečne...A už vôbec nemá zmysel rozoberať Karosy B950. Tie prekonali obrovský skok dopredu len oproti sériám B900. S prvými Karosami z roku 1982 to vôbec nie možné porovnávať.
Ale ani ja nie som technik, takže podrobnosti nech podáva človek v tomto fundovaný.
fobust
Teoreticky, v idealnom pripade realnych 33 percent, v sktocnosti cca 25 percent a v praxi sa to pohybuje niekde medzi tym. Opravte ma ak sa mylim.
Tu nejde ani tak o znizenie spotreby ako o zlepsenie udrzby.
Aj ked niesom fanusikom investicii do starych vrakov, uvedomujem si ze na nove tramvaje tak skoro nebude a nebude ich tolko kolko by bolo treba. Osobne som za zachovanie Tr37 s tym, ze sa tam vmontuje miesto hlucneho MG staticky menic a ventilatory, takto to uz funguje v niektorych vozoch a funguje to dobre. Ale mal by sa pri tom aj prerobit interier, aby bol komfortnejsi. Neviem kolko stoji Progress, ale asi je to najdrahsia cast prestavby, statak je urcite sam o sebe lacnejsi. Navyse pri spravnej technike jazdy nie je ani zrychlovac taky priserny. Len to treba odnaucit podaktorych od pateorii typu "to musis natukavat" a pod.
Mozno sa Igor nastve lebo som tresol nejaku blbost, ale moze ma opravit. A to plati pre kohokolvek kto to tu cita a ma presnejsie informacie.