Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Vecernik, 10.5.2004

Dopravný podnik obchádzal zákon
NKÚ avizoval možnosť korupčného správania v DPB

Porušenie zákona o rozpočtových pravidlách, zákona o účtovníctve a obchádzanie zákona o verejnom obstarávaní zistil Najvyšší kontrolný úrad SR pri kontrole správnosti čerpania limitov dotácií v Dopravnom podniku Bratislava.

DPB je pri obstarávaní tovarov, služieb a verejných prác povinný postupovať v zmysle zákona o verejnom obstarávaní. NKÚ celkovo prekontroloval 41 verejných súťaží, pri ktorých boli zistené nedostatky. DPB vyhlásil verejnú súťaž na prestavbu autobusov z naftového na plynový pohon. Na výzvu reagovali tri firmy - STARKO Košice, SAD Banská Bystrica a SAO Lučenec. SAD bola vylúčená pre nesplnenie súťažných podmienok. STARKO ponúkala modernizáciu autobusu za 1 790 000 korún, záruku na celé vozidlo 25 mesiacov, záruku na rám vozidla 85 mesiacov, trvanie prác do 30 dní a lehotu splatnosti faktúr do 130 dní. Firma SAO navrhovala cenu 1 462 800 Sk, dodávku do 35 pracovných dní, záruka na vozidlo 24 mesiacov, na rám 84 mesiacov a lehotu splatnosti faktúry do 90 dní. Víťazom sa stala firma STARKO, s ktorou v októbri roku 2002 Dopravný podnik podpísal rámcovú zmluvu na 30 autobusov. Vo februári minulého roka DPB uzavrel zmluvu o dielo na 15 autobusov za 1 790 000 Sk za kus so splatnosťou 130 dní. O 6 týždňov neskôr zaslala STARKO návrh dodatku k zmluve, v ktorom ponúkla skrátenie lehoty splatnosti na 21 dní a v prípade dohody o lehote splatnosti zníženie celkovej ceny za kus autobusu o 54 200 Sk. Na základe tohto návrhu zmluvné strany uzavreli dodatok k zmluve, kde deklarovali cenu za modernizáciu jedného autobusu vo výške 1 735 800 Sk a dobu splatnosti faktúry 21 dní. I napriek tomu, že DPB uzavrel s firmou STARKO tento dodatok, čím sa znížila cena, je táto cena vyššia ako cena ponúkaná firmou SAO a to o 273 000 Sk za kus. Pri predpokladanom množstve 15 autobusov, ktoré bolo uvedené v zmluve, predstavuje rozdiel 4 095 000 korún. Z kontroly NKÚ SR vyplynulo, že v procese verejného obstarávania až po okamih uzatvorenia zmluvy síce nedošlo k porušeniu ustanovení zákona o verejnom obstarávaní, ale Dopravný podnik Bratislava dodatočnou úpravou zmluvných podmienok obišiel zmysel zákona o verejnom obstarávaní. Podľa NKÚ sa tak mohli vytvoriť podmienky na možné korupčné správanie sa zainteresovaných osôb.


(bre)
Reply on: d3k0 #29103:
No tak to potom mení situáciu. ☺ ? ? ?
Reply on: 11. 05. 2004 #29100:
Bud bez obav, podaktori tam maju zapnutu notifikaciu a velmi radi to vyuzivaju... 😉
Could you help me ? One person wrote that there is a description of transport in Lithuania in this website, But I do not where ? I want to know what foreiners think about our transport ?
Reply on: d3k0 #29094:
Alebo by sa všetky diskusné príspevky sem mohli automaticky preposielať ako maily na xyz@dpb.sk ?
Reply on: PvvS #29097:

Apropo, ta Karosa bola akoze vyradena alebo na vyradenie? Vsak jej nic nie je, 1000 krat lepsia ako nase vraky. ?
Reply on: PvvS #29097:

KT8 jo!!!!
Studenti byli po obede a po pive, to vysvetluje rozdil 🙂 🙂 🙂 . Priste by mohli vzit 961 , to by se cpalo. nebo KT8
Reply on: PvvS #29095:

Amateri, to ste nezazili beznu spicku v linke 50! Tam je bezne namackanych 200 ludi.

Inac dobre sa ukazala serblovitost karosy - zadneho okna. V tejto Karose sa na dlzku jedneho metra zmestilo 20.88657795 ludi. V Bratislave sa do Ikarusu 280 vocpalo 359 ludi, co je 21.7575757575 na jeden meter. K tomu to ten Ikarus aj prezil bez ujmy a na druhy den bol v premavke. Takze mate co dohanat.
Trochu pozde , ale kamos mi zapomel poslat link . http://noname.kn.vutbr.cz/majales.php . Priste by to chtelo neco kloubovyho. trebas by sme vas predehnali v poctu.
Reply on: Valec #29091:
Podla statistik vyse 80% ludi chodi na bratislavsku cast iMHD, takze sa mi nezda rozumne im pridavat o dalsi klik naviac. Take nieco, co navrhujes, bude na www.mhd.sk 🙂
Reply on: peto #29092:

Bicykel je oficialne z prepravy vyluceny, pokial viem. Zalezi iba na vodicovi, ci ta vezme alebo nie.
V prepravnom poriadku som hladal zmienku o preprave bicyklov. Nasiel som iba, ze na zastavke a pocas jazdy je zakazane pouzivat bicykel. Mohli by ste mi prosim poradit, ako je to s ich prepravou?
Reply on: d3k0 #29090:
A nebolo by možné aby na úvodnej stránke www.imhd.sk bol nejaký popis webu a mapka Slovenska s vyznačenými mestami, ktoré sú tu spracované? Bratislava by bola dostupná tak ako ostatné mestá až na www.imhd.sk/ba s tým, že domovské mesto by si mohol každý nastaviť napr. tak ako si môže vybrať odchody linky na úvodnej stránke.
Reply on: Papyr #29076:
Pomohlo by jedine to, keby na www.imhd.sk nebolo nic ine, len uvedena hlaska. 🙂 Lebo ak by tam bolo cokolvek ine, vzdy by klikli na to a neprecitali si hlasku (vid formular na pridavanie prispevku)... Proste treba trpezlivost a kazdemu v klude okopirovat tu istu vetu, ze nie sme DPB 🙂
Reply on: fobust #29088:
Keby DPB zabalil svoju ponuku do vtipneho kabatku a la Oskar CZ tak by som bol neskutocne stastny - vyriesila by sa tym kopa veci okrem ineho aj nezaujem citat PP (napriklad: -Do vozidla je zakazany nastup so zmrzlinou a hotdogom, inak hrozi ze vam to vodic zje) a podobne halusky... To by bola par(o)da ? ? ? Mozno take nieco skompletizujem ked sa mi bude chciet 🙂
Myslim si, ze kazdy cestujuci by si mal precitat Prepravny poriadok a Tarifu, aby si bol vedomi na co ma pravo (lebo casto iba kyvne rukou, pripadne "trpi" nejake okolnosti) a na strane druhej by si bol vedomi aj nejakych tych povinnosti, cim by sa predislo istemu mnozstvu zbytocnych nedorozumeni. Ale substrat si to aj tak neprecita. ?
Reply on: TeBeCe #29085:
Uz som jej odpisal na AZet 🙂 A nerozkrikuj sa ano? Spytala sa slusne!
dik, no ja som si to chcela vytlacit

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.