Reply on: N/A #248911:
Nejdem teraz riešiť výšku príplatku a ani spôsob. Mám za to, že marketingovo to je fail a skutočne by bolo lepšie, keby sa cestovné zrealnilo (od roku 2011 je rovnaké, kým priemerná a minimálna mzda sa zdvojnásobila, náklady sa zvýšili v priemere o 40%, takže zssk robí charitu aj vo vzťahu k platiacim cestujúcim), resp. mierne nadhodnotilo a cestujúcim, ktorí si kúpia lístok elektronicky bola udelená zľava.Lebo výdaj fyzických lístkov vytvára objektívne náklady. A jednotkove rastu čím viac cestujúcich kupuje elektronicky.
Distribúcia lístkov (je to cenina) je fixný náklad, tlač je čiastočne fixný náklad, prenájom priestorov a ich údržba je fixný náklad, osobné náklady predavača je fixný náklad.
Tá "teta" za okienkom stojí zssk rovnakú cenu práce či si u nej kúpi lístok 1 cestujúci denne alebo 1000. Rovnako stoja náklady na priestory.
Automat na fyzické lístky je to isté len v menšom. Preto náklady sú to objektívne. A do ceny lístka by sa mali pretaviť fixne. Ale zopakujem formou zľavy pre elektronické lístky by to bolo marketingovo správnejšie. Vždy je viac sexi bonus ako v princípe trest.
N/A