Reply on: N/A #248916:
Cestovné vo verejnom záujme by malo byť výsledkom equilibria medzi znižovaním nákladov objednávateľa a zároveň by nemalo presiahnuť určitý podiel ročných výdavkov priemernej domácnosti.Mám za to, že súčasné cestovné vzhľadom na makroekonomické ukazovatele nespĺňa ani jedno. Je nízke aj pre objednávateľa aj pre domácnosti (tie budú samozrejme vždy nespokojné).
Samozrejme, môžeme otvoriť tému sociálnych zliav a žalostnej efektivity zssk. Ale mám za to, že problém sa dá riešiť na viacerých frontoch naraz a nezávisle od seba.
Tomu sa povie zabiť (zdaniť) dve muchy jednou ranou.
Držím palce s tým inflačným automatom, napriek istej miere skepsy. Nemôžeme držať tieto ceny cestovného naveky.
Peon
Ja len že do 2. decembrovej nedele bola cena listka do Viedne z pokladnice aj eshopu rovnaká.
A teraz pri spiatočnom listku z Bratislavy je ten rozdiel práve 0,50 € (presne taky poplatok chceli ZSSK zaviest za nákup vnútroštátneho lístka v rámci Slovenska v pokladniciach na staniciach a v Zákazníckych centrách, niektoré skupiny cestujucich by to neplatili). Nové vedenie ZSSK / ministerstva si to s tym "poplatkom za offline nákup" rozmyslelo? Predpokladám, že pri cestovnom za tarifu IDS BK sa o žiadnom takom poplatku neuvažuje o to viac, že tam je to riešené inak = približne 10 % zlava pri elektronickych listkoch oproti papierovym (nielen z eshopu a mobilnej appky, aj z BČK).