Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #248917:
Len v učebnicovej poučke chýba faktor kvality, spoľahlivosti a sila konkurencie.

Definoval si, že by ZSSK mala žiadať od cestujúceho, ale protihodnotu nie.

Železnice sú práčka €. Od čias Mikuláša až naveky.
Reply on: Ike #248913:
Síce maďarskú tarifu neberiem za učebnicový príklad (nezmyselné príplatky za vlaky "vyššej kategórie", povinné miestenky a pod.), ale presne toto majú oveľa krajšie marketingovo predané.
Neviem presne nájsť znenie, ale lístky cez automat sú tuším o 5% lacnejšie, a tie zakúpené cez aplikáciu až o 10% lacnejšie. Tento variant mi príde oveľa viac pochopený, oveľa viac motivujúci na nákup elektronicky.
Reply on: N/A #248916:
Cestovné vo verejnom záujme by malo byť výsledkom equilibria medzi znižovaním nákladov objednávateľa a zároveň by nemalo presiahnuť určitý podiel ročných výdavkov priemernej domácnosti.

Mám za to, že súčasné cestovné vzhľadom na makroekonomické ukazovatele nespĺňa ani jedno. Je nízke aj pre objednávateľa aj pre domácnosti (tie budú samozrejme vždy nespokojné).

Samozrejme, môžeme otvoriť tému sociálnych zliav a žalostnej efektivity zssk. Ale mám za to, že problém sa dá riešiť na viacerých frontoch naraz a nezávisle od seba.
Reply on: Ike #248913:
Zvyšovanie cestového

V roku 2011 vlak ťahal rušeň z roku 1972. Dnes je ten istý rušeň starší o 12 rokov a výrazne poruchovejší (alebo je ok, že bageta bežne jazdí na rýchlikoch?). Čakám na tej iste zastávke, kde sa nič nezmenilo. Idem nižšou rýchlosťou, lebo stav infraštruktúry je žalostný (viď HLS).

Čiže čo mám zohľadniť ako cestujúci? Zase stará otázka, čo bolo skôr, sliepka alebo vajce?
Ak sa zvýši cestovné o 100% a bude trvať 20 rokov kým sa zmodernizuje vozový park (btw, zmodernizoval sa, no poruchovosť nových/reko vozidiel je katastrofálna) a aspoň sa zapláta infraštruktúra na stav z roku
ZSSK už dávno mala na expresnej vrstve aplikovať pohyblivé ceny. BA-KE v utorok ráno o 5h 8€ a v piatok o 16h 40€. Nechápem prečo to už dávno nie je veď je to bežná prax v okolitých krajinách.
Priatelia, spomínate si, ako Slovenská pošta pred rokmi požadovala poplatok tuším 5 Sk za vypísanie potvrdenky o zaplatení poštovného?
Reply on: N/A #248911:
Nejdem teraz riešiť výšku príplatku a ani spôsob. Mám za to, že marketingovo to je fail a skutočne by bolo lepšie, keby sa cestovné zrealnilo (od roku 2011 je rovnaké, kým priemerná a minimálna mzda sa zdvojnásobila, náklady sa zvýšili v priemere o 40%, takže zssk robí charitu aj vo vzťahu k platiacim cestujúcim), resp. mierne nadhodnotilo a cestujúcim, ktorí si kúpia lístok elektronicky bola udelená zľava.

Lebo výdaj fyzických lístkov vytvára objektívne náklady. A jednotkove rastu čím viac cestujúcich kupuje elektronicky.

Distribúcia lístkov (je to cenina) je fixný náklad, tlač je čiastočne fixný náklad, prenájom priestorov a ich údržba je fixný náklad, osobné náklady predavača je fixný náklad.

Tá "teta" za okienkom stojí zssk rovnakú cenu práce či si u nej kúpi lístok 1 cestujúci denne alebo 1000. Rovnako stoja náklady na priestory.

Automat na fyzické lístky je to isté len v menšom. Preto náklady sú to objektívne. A do ceny lístka by sa mali pretaviť fixne. Ale zopakujem formou zľavy pre elektronické lístky by to bolo marketingovo správnejšie. Vždy je viac sexi bonus ako v princípe trest.
Reply on: N/A #248911:
Neviem, či tlačí, ale prednedávnom som dostal na cestu tam aj späť jeden lístok.
Reply on: jozin #248908:
Presne tak.

A ešte k ZSSK...keď už tak veľmi potrebujú žobrať, tak to malo byť napr. 15% z ceny cestovného, max. však 0,50 €.

Kto na to doplatí? Samozrejme platiaci cestujúci. Kúpim si lístok za 0,50 € + žobračné 0,50 €. Niekto s bezplatnou prepravou zaplatí 0,- € + žobračné 0,50 €. A tú bezplatnú prepravu platím ja z mojich daní 😁 Tomu sa povie zabiť (zdaniť) dve muchy jednou ranou.

A náklady na lístok/tlač...tak prečo ZSSK tlačí na pokladníčky, aby napr. pri spiatočnom lístku vydali 2 lístky (tam, späť)? Prečo pri viacerých cestujúcich musia vydať lístky osobitne? Lebo jeden lístok = jedinečný cestujúci = číslo v štatistike. Čiže ak bolo vydaných 10 000 000 ks lístkov (vymyslené číslo), tak reálne možno bolo potrebné tlačiť 6 000 000 lístkov.
Reply on: si #248907:
Len potom hodím do tvojho príkladu ďalšiu vec - keď zaplatíš 12 eur ročne máš všetku dopravu a platbu zadarmo či objednáš káblik za 1 euro alebo TV za 10000. Síce neviem ako to súvisí ale… možno nejak 😀
Reply on: jozin #248908:
off-topic k off-topic-u:

Neviem, odkial prislo toto pomerne casto pouzivane "na predajni", ale spisovne je "v predajni".
Takisto si idem vyzdvihnut tovar (alebo nakupit) "do predajne" a nie "na predajnu".
Reply on: si #248907:
off-topic k tej Alze : ak kupujes produkt, ktory maju priamo na predajni, tak tam nieje ziadny poplatok. Poplatok sa plati iba vtedy, ked tovar nemaju na predajni, alebo musia ho tam doviezt.
Reply on: N/A #248906:
nuz, aj napriklad v takej alze platis tiez pausalny poplatok za objednavku (aj ked si vyzdvihnes na predajni) bez ohladu na hodnotu objednaneho tovaru.....
(a teda nie ze by mi to prislo uplne idealne, ale teda nie je to evidentne jedina takato vynimka....)
Reply on: 3pa3ck3 #248905:
Takže ak pôjdem do potravín a kúpim si jeden rožok, tak mám zaplatiť "sankciu" za nízku hodnotu nákupu?
Poštovné platíš podľa hodnoty nákupu (samozrejme mimo nadrozmerných zásielok, atď.)?
🤔
Reply on: 810zssk #248901:
Lenže náklady na výdaj lístka v pokladni majú predsa len bližšie k nejakej pevnej sume ako k priamej úmere k cene lístka
Reply on: henko151 #248890:
Ťažko povedať, čo viedlo k zrušeniu.
Mohla tam mať zssk nejakú províziu, alebo platili neskoro. Alebo WL dúfajú, že sa im podarí viac cudzincov zmiasť a predať im 24 Stunden Ticket. 😄
Reply on: Ike #248902:
Kvalita podľa správ o kvalite rastie dlhodobo a medziročne relatívne skokovo 🤪
Reply on: 810zssk #248900:
No hlavne to bude politický náročné, lebo cestovné narastie skokovito za noc, ale kvalita nie 😁🤔
Reply on: N/A #248899:
Súhlas. Skôr by sa mohla obnoviť zľava 5% pri online nákupe (a zaviesť aj pri nákupe v automate), ktorú pred rokmi nahradili tým nemožným kreditným kontom.

Inak prvý automat už údajne je spustený v zast. Prešov mesto.
Reply on: Ike #248897:
Tak v princípe je jedno kto je ten čert ktorý to formálne vydá/navrhne, v praxi ten príkaz ide zhora podľa toho na čo je politická vôľa 🙂 Držím palce s tým inflačným automatom, napriek istej miere skepsy. Nemôžeme držať tieto ceny cestovného naveky.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.