Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Andrej #237317:
Do not feed the troll, please! 🙂 Osobne si myslím, že sa nám len vrátil starý známy uživateľ xyz55.
Reply on: KELOIN #237295:
Ktora elektrickova suprava v Bratislave je na horsej urovni nez tie v Ukrajine? Prosim aj fotku.
Reply on: samkoh #237314:
pozor, kruhový objazd nemôže byť navrhnutý hala bala musia byť správne identifikované prepravné prúdy polomer a iné faktory tak, aby dokázal plnohodnotne zrýchliť premávku. Michalovce, sa napr. na SK označujú ako "mesto kruhových objazdov" faktom je, že vďaka kruhovým objazdom vyriešili množstvo dopravných zápch ktoré im v meste vznikali. tá doprava je v meste dokázateľne priepustnejšia a brzdia ju len semafory na miestach, kde dnes nie je kruhový objazd ale zišiel by sa. Samozrejme sa ani tam nevyhli chýbam a niektoré kruháče sú mierne poddimenzované na svoje potreby. faktom ale je, že žiadnym mestom bez obchvatu v trase podobného rozsahu dnes nedokážem prejsť tak ako Michalovcami. Nehovorím že všetky križovatky sú vhodné pre kruhové objazdy, skôr je problém miest to, že dnes dokážeme na vyťaženej križovatke spraviť kruháč ale 200 metrov za ním dopravu zarežeme semafórom. Mestá sú (ne)riešené katastrofálne viď úsek Biely Kríž-Malé Krasňany z tých úsekov v BA ktoré poznám. Nekoncepčne vyriešené dopravné problémy sú výsledkom že na tak krátkom úseku máme 6 ks semafórov (ak to potiahneme na peknú cestu, ktorá je síce trošku ďalej tak 7) a jednu neriadenú križovatku a to sa bavíme o "mestskej výpadovke" Na takéto prepravné prúdy aké máš dnes v špičke na račianskej musíš ísť salámovou metódou nie každému spraviť odbočku rovno až pred barák.
Reply on: samkoh #237313:
Mozno ako v Dejviciach len s tym, zeby tam bol semafor ako v Kosiciach, aby mali prednost 🙂 (plusom by mozno bolo, zeby bola aj odbocka z Ruzinova na Vajnorsku)

https://bit.ly/2GXp0HO

Ale zas pochybujem, zeby aj kruhace ako pri Bory Mall stacili na Trnavskom myte pri tej intenzite dopravy...
Reply on: Minko #237291:
14 rokov som vyrastal v GA a vybudovaním kruháčov sa v 2 zo 4 mestských križovatiek riešených po novom kruháčmi(nerátam tie na obchvate) situácia zhoršila. Konkrétne:
1. Šalská/Hlavná/Parková/Esterházyovcov(I/75 vs. II/507 pri kaštieli)- keďže som býval na Severe, cez túto križovatku som chodil málokedy a nepamätám si jej predkruháčovú podobu.
2. Hodská/Šafárikova(pri Jasparku)- najmä na Hodskej v smere od nemocnice sa to v špičke zhoršilo; pred vybudovaním kruháča to zvyklo byť zo všetkých strán plynulé. (áno, kruháč sa robil kvôli Jasparku, od ktorého však ešte v lete 2014, keď som sa z GA sťahoval, išlo minimum áut).
3. Hodská/Hlavná/Vajanského/Bratislavská(na námestí)- kým boli semafory, bolo to plynulé. Po prebudovaní na kruháč sa do výstavby ochvatu pravidelne v poobednej špičke stálo na Bratislavskej od starého cintorína a na Hodskej od Jasparku.
4. Vajanského/Z.Kodálya/Staničná(odbočka na Clementisove sady)- tam sa kruháčom v podstate nič nezmenilo.
Alebo napr. v NR pri priemyselnom parku.
Netvrdím, že nie sú miesta, kde kruháče treba, ale je kopa svetelných križovatiek, ktorým by napriek priestorovej rezerve prebudovanie na kruháč nepomohlo... napr. Šancová/Karpatská
Reply on: Valec #237299:
nechajme sa uniesť fantáziou. Ako by si na kruháčovom Trnavskom mýte riešil električky?
A opakujem, bežný kruháč s výnimkou špecialít, kde je semafor so svetelne riadeným vjazdom- v SR jedine kedysi veľký kruháč pod Zoborom v NR a čiastočne Moldavská v KE, nerieši chodcov. Takže napr. na pomerne priestranné Račko(oproti Trnavskému mýtu) sa kruháč nehodí, lebo chodci by sa nedostali ani za 10 minút.
A kruháč má ešte jednu výhodu: teoreticky doň vieš zaústiť ľubovoľný počet smerov, kým semafory na viac, ako 4-ramenných križovatkách sú problém.
Reply on: Machnac #237310:
Tak ja stále dúfam, že pri stavbe TT Mlysnká dolina sa už investuje aj do spojky Štefánikovej a Hl. st.
Reply on: MatejBA #237288:
Mažem zbytočné úvahy a nechávam len otázky na ľudí zorientovanejších v problematike: Bude na moste (bez ohľadu na tieto plánované úpravy) výhľadovo potrebné zriadiť v celej dĺžke BUS pruh? Koľko majú tie estakády životnosť? Nebude tam v blízkej budúcnosti nutná nejaká zásadná rekonštrukcia?
Reply on: Urbanway 2423 #237251:
Takáto okružná linka (príp. dve protismerne okružné linky) by bola fajn, keďže by riešila chýbajúce severo-južné prepojenie centra, len by tam zrejme nevychádzal vhodný pomer zatrolejovanej k nezatrolejovanej časti trasy. Hovorilo sa, že ten by mal byť zhruba 2/3 pod drátmi a 1/3 na baterky a tu by to bolo naopak. Pokiaľ nedôjde k dobudovaniu stopy zo Štefánikovej na stanicu a naopak, tak by nemalo zmysel ani nahadzovat palice na tých 700m jazdy pod vedením na Štefánikovej.
Dňa 13.11.2020 o 19:00 začne oprava úseku cesty od Mierovej po Popradskú (od lokality Nové záhrady po most cez Dunaj) smerom von z Mesta - pravý pruh a krajnica. Predpokladané ukončenie prác by malo byť podľa povolenia do 18.11.2020 do 06:00. Pravdepodobne to môže mať vplyv na premávku liniek 201, 202, 65, 75, N72 a regionálnych liniek.
Reply on: birch #237289:
Je to ostatne veľmi pekne vidno na Google Maps ako zvrchu (dilatácia v smere z Petržalky tesne pred začiatkom zjazdu), tak zospodu na Street View (koniec oceľovej mostovej konštrukcie, začiatok betónovej estakády).
Keby sa diskutovalo o 2.etape Petržalskej električky a rozhodovali by o nej ľudia z Moskvy, tak by sme už v lete 2017 mali električku po Janíkov dvor.
Reply on: 3pa3ck3 #237305:
To je rozvíjanie siete v Moskve. Je absolútne jedno, či má 1000, alebo miliárd obyvateľov. Si pozri, akú sieť mala Moskva 30 rokov dozadu, a akú mala vtedy Bratislava. Moskva dokázala postaviť asi polovicu trás metra za 30 rokov, my akurát tak iba krátku trať po Jungmannovu. Posledné predtým čo postavili bola trať na Zlaté piesky v 1989! To, čo sa u nás dohaduje nekonečno by v Moskve hneď postavili.
Reply on: KELOIN #237302:
Moskva: 12 630 289 obyvateľov
Bratislava: 437 725 obyvateľov

Fakt toto chceme porovnávať?

Akože tiež si myslím, že mesto by malo zahusťovať električkovú sieť, ale to s počtom liniek nemá nič spoločné. Metro z princípu funguje na jednolinkovom variante s prestupmi (ktoré sú trochu komplikovanejšie ako pri električkách).
Predtým jazdili na 2, 6, 7 a tuším aj 8. Aj preto požadujem vrátenie dvojlinkového variantu. DPB a jeho spojenci chcú spraviť z ľudí vycvičené ovce.
Reply on: KELOIN #237301:
Jediná linka, kde pri dvojlinkovom variante boli použiteľné K2S cez pracovné dni, je L2 a L7 (pri štvorminútovom intervale) (to, že sa ocitli aj inde, teraz neriešim). Teraz jazdia iba na L7.

Inak neplánuje sa od pondelka návrat K2S na L1 (keď na Obchodnej bude posila v podobe L9 a L7 smerom na Stanicu v špičkách)?
Toto je porovnanie v Moskve s rozdielom tak 30 rokov! Prečo keď je to možné v Moskve, tak v Bratislave nie?
Reply on: Valec #237300:
To je ten problém. Pri dvojlinkovom variante normálne premávali aj súpravy, aj K2S.
Reply on: KELOIN #237297:
Obnovili ich preto, že teraz jazdí viac súprav a minimum K2S, ktoré zas na oplátku stoja.
Reply on: samkoh #237282:
Okružná križovatka má vyššiu priepustnosť a bezpečnosť ako bežná styková križovatka. Vhodná je najmä tam, kde sú vstupy porovnateľne zaťažené.
Svetelne riadená križovatka má vyššiu priepustnosť (a myslím že aj bezpečnosť) ako akákoľvek porovnateľná neriadená križovatka (styková aj okružná). Vhodná je tam, kde je celodenne vysoká intenzita dopravy.
Vyšši level je už len mimoúrovňová križovatka.

Samozrejme, treba porovnávať porovnateľné, ak by sme na Trnavskom mýte postavili turbookružnú križovatku s priemerom kilometra, bude mať vyššiu priepustnosť ako súčasná svetelne riadená. Len ten záber priestoru bude násobne vyšší.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.