Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MatejBA #237255:
Ten určite nie, plán je búrať západné nájazdy ktoré budú v kontakte s Vydricou.

Zastávka by mohla byť integrovaná s električkovou.
Reply on: N/A #237253:
Pockaj co? Najazd od nabrezia smer Zochova sa ma zrusit? Ci sa prebuduje? Ci ako?
Reply on: 3pa3ck3 #237252:
Keďže sa výhľadovo (spolu s treťou etapou Vydrice) počíta so zbúraním východných nájazdových rámp Mosta SNP, v prípade pokračovania po Staromestskej by stačilo aj aktuálne nástupište.
Reply on: Urbanway 2423 #237251:
Pokračovala by po Staromestskej (v tom prípade by bolo potrebné postaviť nové nástupište pod mostom) alebo až cez Mlynskú dolinu (čo vlastne ani nemá zmysel)?
Reply on: Maremi #237250:
V komentároch DPB píše o zavedení L40 po trase Hl. st - Mlynské nivy - Most SNP. Nebolo by ju už lepšie urobiť okružnú, niečo na spôsob 44/84 v Brne?
Reply on: Samo Paulini #237247:
Tak ono by to mohlo plynule klesat uz niekde od Patronky/Dubovej, ale ponechal by som zastavku niekde v oblasti dnesnej Hlavnej stanice.
Reply on: tr3mp #237242:
Moje rozmýšlane bolo v rovine, že eskalátory ľudí zo stredu stanice v miestach zarovno so zastávkou Ursínyho pri ceste z hĺbky min. 7 metrov vyvedú niekde do končín Istropolisu plus staničná budova by i tak asi nelícovala ulicu - tipujem, že by asi vznikla hoc aj prekrytá úroveň s "predstaničným námestím."
Reply on: 810zssk #237244:
Naneštastie z hlavnej to nevychádza aj ohľadne prevýšena, aj ohľadne polomeru zákruty. Toto by bola skôr alternatíva na štýl rapid tranzit nadzemky na Chicagsky spôsob. Preto tunel z Patrónky. To aj k ramziho návrhu.
Šancová upchatá ešte pred Trnavským mýtom. Na hlavnej budete skôr peši akebo prestup na L1 v centre.
Prípadne použiť stanicu Vinohrady , Nové Mesto..
Reply on: 810zssk #237244:
Tak na Topolovom lahko najdeme ropu - ked nejaka Slovnaftu unikne 😂
Reply on: N/A #237243:
KEBY sme mali peniaze na rozhadzovanie a podkopanie celého mesta, potom by Filiálka zmysel nadobudla. Problémom nezmyselnosti Filiálky je absencia pokračovania do centra, teda ukončenie trate na periférií + dezintegrácia železničnej dopravy do rôznych staníc.

Ak nájdeme na Topoľovom ložiská ropy, tak by som si to predstavoval nejak takto:
https://goo.gl/maps/xPQJxzvWL8zBdeqv6

Vznikla by nová hlavná stanica v novom downtowne s napojením na všetky smery (v tretej etape) + nové zastávky v centre mesta a na sídliskách. Tam už by naozaj nejaky prínos bol, len by to teda stálo majland.

Edit: Aha, práve pozerám že návrh nižšie je takmer totožný. Sorry 🙂
Tak aj ja pridám svoj návrh ako by sa dalo (ne)efektívne minúť niekoľko miliárd:

Ak by sme sa vykašľali na Filiálku a spravili tunel popod mesto na Pálenisko, mali by sme obslúžené centrum a zároveň by bola možnosť spraviť novú stanicu na ÚNS (na účel odstavovania súprav a pod.), pričom ak by sa spolu s tým postavila ešte aj dávnejšie navrhovaná trať cez letisko, umožňovalo by to viesť tadiaľto vlaky zo všetkých smerov.
Reply on: Samo Paulini #237239:
Takéto riešenie by umožnilo presunúť hlavnú stanicu do priestoru Filiálky a stanica bola by dostupná zo všetkých tratí. Oproti dnešnej hlavnej stanici teda naviac aj z juhu (Kittsee, Rajka). Cena za tri tunelové trate by však bola obrovská, je teda otázkou, či by sa oplatil presun stanice len kvôli tomu, aby sme zaústili aj dve pomerne málo (voči ostatným) využívané trate.

Treba si tiež uvedomiť, že na Filiálke nie je až tak veľa priestoru do šírky, je to cca 80 metrov. Na hlavnej stanici je tiež veľmi podobná využiteľná šírka, takže ak by sme chceli riešiť presunom stanice chýbajúcu kapacitu, tak na Filiálke veľa priestoru naviac nemáme.

Filiálka má výhodu priamych koľají a nástupíšť, ale treba si uvedomiť, že ak by to mala byť prejazdná hlavná stanica, tak je potrebný aj nejaký priestor na zhlavie (ak nemá byť v razených tuneloch) a teda stred stanice by tak nebol pri Trnavskom mýte, ale skôr pri zastávke Ursínyho. A to nie je práve dopravný uzol.
Reply on: N/A #237236:
Nestresuj sa, raz tu spravnu zmluvu urcite nahraju. 😃
Reply on: Samo Paulini #237239:
Veď to tu v podstate (s výnimkou trasy Filiálka - ÚNS) navrhol Ma178rek v #237183 a odpovede prevažne boli, že by tam nebola dostatočná hodnota za danú cenu a že určite existujú aj lacnejšie (a možno aj účinnejšie) riešenia ako toto.
Reply on: N/A #237236:
Blumentál je 16.11.. o Nivávh sa napísalo toľko že budeme radi ak to bude tohto roku 🙂
Reply on: 3pa3ck3 #237235:
"Električkové priority" znamenajú, že sa o týchto vybraných tratiach bude viacej hovoriť a písať, nič viac. V lepšom prípade sa možno vypracuje nejaká analýza, návrh, generel, manuál, proti ktorému sa ohradia, dajme tomu hodinári alebo majitelia stánkov s kebabmi. 😃

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.