Reply on: chodec #224883:
"Kluci" tu boli veľkrát, aj si celú Ba prešli veľakrát, v tom ÚGD boli iné veci oveľa spornejšie ako len dopravno-urbanistické okrsky. Časť "nezmyslov" je tam napr. preto, že zadanie ÚGD robilo iné vedenie mesta než za akého to bolo dokončené (a prevzaté), niektoré veci museli prispôsobiť Jaspersu ktorý trval na tom, že keď sa to platí z € fondov tak oni majú do toho čo povedať (hoci mesto to videlo v mnohých bodoch ináč ako Jaspers). A niektoré veci im mesto opakovane vracalo na prepracovanie, dokonca to prišlo aj ako séria pripomienok od odbornej či laickej verejnosti, autori ÚGD stále trvali na svojom a odmietali to prepracovať argumentujúc dopravnými modelmi, ich výpočtami ale aj realitou v teréne. Na druhej strane CDV ako spracovateľ by zrejme mal aj kvalitnejšiu konkurenciu niekde v zahraničí, avšak na Slovensku by som sa možno s výnimkou jednej - dvoch firiem tých výstupov do ÚGD bál oveľa viac. Resp. nebál, zo skúseností viem že prevažná väčšina slovenských firiem nevie ponúknuť výstup ani spolovice taký kvalitný ako vyprodukovalo CDV v podobe ÚGD.
Viko
Naozaj sa dnes misky váh prudko preklápajú k realizáciám polyfunkčných zón, to je neodškriepiteľný fakt. Následkom je, že sa stalo prekonaným plánovanie, ako sa zo zóny sídlisko do zóny priemysel v špičkovej hodine pumpuje xy ľudí a o 8 hodín zas tých istých xy naspäť.
Samozrejme, neznamená to, že všetci budeme bývať v pešej vzdialenosti od pracoviska a inam cez deň nepôjdeme. Naopak, vzniká tým omnoho rôznorodejšie (v čase i priestore) spektrum prepravných vzťahov, ktoré sa ešte komplikuje spoločenskými zmenami (práca z domu, obmedzené využívanie MŠ, nové formy voľnočasových aktivít...) Ja si neviem predstaviť spoľahlivo to modelovať len na základe smerných limitov územnoplánovacej dokumentácie.
Kolóny na vjazdoch do BA sú práve obrazom historicky azda poslednej vlny budovania monofunkčných zón. Svet sa už posúva, takéto členenie sa ukazuje ako časovo, energeticky i finančne neudržateľné a teda pre človeka vo výsledku nepríjemné. Bolo by na širšiu diskusiu, kvôli čomu a s akými motiváciami mobilita rastie, ale nijako to nepopiera Ámosove tvrdenie, ktorého dôkazy hádam vidno na takmer hociktorom stavenisku v meste.