okolo piatej sú tam slušné zápchy, občas až po Aupark. Ja to riešim tak, že to otočím cez Bratskú, ale už som skúšal aj stáť. 15-20 minút tam stráviš. A práve v týchto časoch je to husté aj na Štefánikovej. To ale nie je dôvod, ako správne hovoríš, držať Štefánikovu. Len píšem skúsenosti
Relacia Petrzalka - Kramare ma uplne luxusnu alternativu cez spominany Most Lafranconi. Na tom nejake megazapchy z mojej skusenosti neexistuju - v spicke to byva na moste zhustene, ale vacsinou sa to hybe. Rampa z D1 na Most Lafranconi obcas zastane, ale to zdrzanie v drvivej vacsine pripadov nie je take velke aby sa kvoli tomu oplatilo jazdit cez Palisady. Tato trasa podla mna rozhodne nie je dovodom drzat IAD na Stefanikovej.
To netvrdím, len som nahlas uvažoval, komu by zatvorenie Štefánikovej (okrem MHD) najviac uškodilo. A tu ma napadol hypotetický tok východ Petržalky - Kramáre ako relácia, ktorá by musela byť vykonaná najväčšou obchádzkou. Ale zase GIS softvér som na to nepoužil ? Všetky ostatné relácie majú vykonateľnú alternatívu. Inak z mojich pozorovaní som si všimol (aj pri štúdiu Waze máp), že intenzita dopravných kolón na Štefánikovej zjavne súvisí s intenzitou kolón na moste Lafranconi v smere z mesta medzi 16.00 - 18.00. Predpokladám, že títo vodiči, ktorí sa vyhýbajú kolóne na Lafranconi, by využívali Palisády, ktorým by sa uzavretím Štefánikovej uškodilo.
Kamarát, priletíš sem ako besný sršeň, ktorý útočí na všetko okolo seba a potom sa tváriš urazene, že nikto neoceňuje tvoje vedomosti.
Mne tieto záležitosti vysvetľovať nemusíš, pretože môj príspevok sa ich netýkal. Ja som bol myšlienkovo už v ďalšom stupni a narážal na ÚGD Bratislava, kde na základe dopravného modelovania či už súčasného stavu alebo predikcie vyšlo, že pentlogram, reprezentujúci Štefánikovu ulicu je výrazne užší ako penlogramy Pražskej a Šancovej.
Na margo urbanistických obvodov (čo je mimochodom terminus technicus) si zabudol/zamlčal jednu podstatnú informáciu - na priraďovanie obyvateľov na sieť sú absolútne nevhodné, pretože ich hranice sú definované práve tou sieťou (tak ako si napísal,uličná sieť tvorí hranice), čo vytvára oveľa väčší problém, ako keď modelujeme na národnej úrovni a priraďujeme napr. mesto na diaľnicu.
A v neposlednom rade tie územné plány ani nebudem komentovať a poviem iba jedno slovo - Chalúpkova.
úplne, úplne zle, tu vidno neodbornosť alebo jasnejšie pomenovanie amaterizmus pisateľa, zdroje a ciele sa nestanovujú na jednotlivé ulice, ale na urbanistické (urbanisticko-dopravné) okrsky, tieto sa vytvárajú na podklade mapy mesta, ich hranice sú väčšinou limitované komunikačnou kostrou a náplňou/využitím zástavby. V takomto okrsku sa zisťuje počet a charakteristika obyvateľov (deti, školáci, dospelí, penzisti a pod.) a počet pracovných príležitostí. A z tohoto rozboru vychádzajú hodnoty zdrojov a cieľov s ktorými sa pracuje. Matica vzťahov následne určuje hodnoty a trasy prepravných prúdov. Ak voleným politikom sa podsúvajú takéto amatérske návrhy tak zbohom koncepčné riešenie dopravy v Bratislave
Netreba študovať či bolo skôr vajce alebo sliepka, nato máme predsa platný územný plán. Tam je zapísané ako má mesto vyzerať v budúcnosti tam sú jasne vymedzené plochy kde sa ČO má stavať. Kde sú byty, kde sú pracovné príležitosti, koľko ich kde je a teda kde sú zdroje a ciele dopravy. A teda odkiaľ kam sa budú občania presúvať. A ak mesto ako verejný investor zabezpečí do niektorého aj keď dnes prázdneho priestoru dopravu tak tam súkromný investor rád plochu zastavia. Lenže, mesto peneži nemá takže nemôže ani ovplyvniť kedy sa čo zastavia. A tak developer potrebujúci niekde peniaze umiestniť tak aby mu donášali zisk ide tam kde je to pre neho momentálne najziskovejšie a mesto s Konrádovej partiou ťahá za krátky koniec. A mohutne diskutujúci "občania odborníci" sa vyžívajú v diskusii hladkajúc si svoje názorové ego.
Také metro by dnes hlavne malo zastavenú prevádzku, pretože by na to mesto nemalo ALEBO po vzore rôznych sovietskych metier by sme mali metro s dvojvozňovými súpravami pri dlhočizných perónoch, intervalom 10 minút, trasou Petržalka - Šafko ALEBO by sme mali perfektne fungujúce metro ale mesto skapíňalo v iných oblastiach, lebo metro by bolo výkladnou skriňou.
Človek nastúpi na konečnej do 21-tky a vnútri tak sfajčený smrad, že koniec. Síce som sa nikdy na žiadneho vodiča nesťažoval, ale tak niektorí z nich by mohli myslieť aj na nás, cestujúcich.
baran