Reply on: Ámos #206789:
Neviem, či práve linky 25 a 92 by tam spravili nejaké terno, ale budiš. Linka 21 má v špičke interval 5 min., teda ponúka kapacitu 1800 cestujúcich. To by pomohlo skrátiť interval z 12 na 9,5 minúty. A to by v celej oblasti ostali akurát tak linky 20, 23, 24, 27 a 28.Samozrejme, mohol by sa k metru zvážať aj Lamač, tak by sme sa možno dostali k intervalu 6 minút za cenu výrazne dlhšej doby cestovania. Mlynskú dolinu a pod tam už ťahať netreba, asi by nemalo veľký zmysel ťahať kapacitu odtiaľ až do Dúbravky, poťažmo do DNV.
Celým chcem len preukázať, že predstavy niektorých metrofilov, že metro by jazdilo každé 2-3 min. v špičke a za 15 minút sa dostanú z Dúbravky do Rusoviec (takýto príklad hodil niekto k tomu článku v Nku) sú v BA proste odtrhnuté od reality.
Valec
Súprava 2*T má max. kapacitu 328 cestujúcich. Ak na radiále jazdia 2 linky so 7,5 min. intervalom, za hodinu prejde 15 súprav s celkovou kapacitou 4920 cestujúcich.
Podľa metroweb.cz má súprava M1 kapacitu 1464 cestujúcich. Takže ak by si chcel odviesť ten istý počet cestujúcich, tak bude postačovať interval 17,85 minúty.
Ak si ako modelový príklad vezmem Dúbravku a zohľadním len linky 4, 5, 83 a 84, tak ich ponúkaná kapacita je 4920 + 2452 = 7372 cestujúcich. Pri uvedenej kapacite súpravy M1 sa všetci vojdú do piatich vlakov. Tzn. že pre celú Dúbravku by stačilo metro s intervalom 12 min. v špičke. Víkend radšej ani počítať nejdem. ? A myslím, že to je zároveň aj odpoveď na tú druhú otázku.
Počítal vždy s max. obsaditeľnosťou 8 so/m2, keďže takú má uvedenú metroweb.cz, na výpočet intervalu to však nemá žiaden vplyv.