Do DNV ide vlak o 6.04 z Biskupíc s prestupom 8 minút na hlavnej stanici, v DNV je 6.40, čo by malo stačiť na dojazd autobusom do cieľa cesty v DNV. Aj s príchodom na stanicu v PB by určite stačilo vstávať výrazne neskôr ako o 4.30 už dnes ?. Plánovaná zastávka vo Vrakuni a DNV sídlisko ešte zlepší dostupnosť.
Metro by rýchlosti veľmi nepomohlo. Dnes to vlaku na spomínanej trase trvá 36 minút, bez prestojov na hlavnej a so zastávkou Vrakuňa by to bolo aj pod 30 minút. Vzdialenosť DNV - Vrakuňa by bola pre metro cca 27 km, čo by pri (dosť optimistickej) cestovnej rýchlosti 40 km/h tak 40 minút cesty. Voči už dnes existujúcej možnosti pomalšie.
Tak intervaly by sa dali celkom jednoducho vypočítať:
Súprava 2*T má max. kapacitu 328 cestujúcich. Ak na radiále jazdia 2 linky so 7,5 min. intervalom, za hodinu prejde 15 súprav s celkovou kapacitou 4920 cestujúcich.
Podľa metroweb.cz má súprava M1 kapacitu 1464 cestujúcich. Takže ak by si chcel odviesť ten istý počet cestujúcich, tak bude postačovať interval 17,85 minúty.
Ak si ako modelový príklad vezmem Dúbravku a zohľadním len linky 4, 5, 83 a 84, tak ich ponúkaná kapacita je 4920 + 2452 = 7372 cestujúcich. Pri uvedenej kapacite súpravy M1 sa všetci vojdú do piatich vlakov. Tzn. že pre celú Dúbravku by stačilo metro s intervalom 12 min. v špičke. Víkend radšej ani počítať nejdem. ? A myslím, že to je zároveň aj odpoveď na tú druhú otázku.
Počítal vždy s max. obsaditeľnosťou 8 so/m2, keďže takú má uvedenú metroweb.cz, na výpočet intervalu to však nemá žiaden vplyv.
Nieviete niekto, kedy sa bude konat tentorocny DOD vo vozovni Trnavka+Jurajov dvor? Ja planujem prist z Kanady a potrebujem si kupit letenku v predstihu. Budu aj nejake specialne akcie vzhladom na to ze to bude 120 vyrocie dopravneho podniku?
1., citat text pri registracii na imhd.sk, kde je uvedene, ze toto nie su stranky ziadneho prepravcu.
2., ist na Olejkarsku ulicu do DPB, vedia si vas dohladat podla datumu narodenia/cisla OP.
Ver tomu že keby tu máme metro tak by oveľa viac ľudí cestovalo MHD. Ja dochádzam každý deň z Vrakune do DNV, chodím autom lebo keby mám ísť na 7:00 do práce autobusom tak by som musel vstávať asi 4:30. Keby mi tam chodilo metro tak ver tomu že by som autom nechodil a takto podľa mňa uvažuje veľmi veľa ľudí. Tým pádom by boli oveľa vyššie tržby a na prevádzku metra by peniaze boli. Samozrejme aj dotácia od mesta by tomu musela zodpovedať.
By som chcel vediet, ze ak by dnes stalo metro sovietskeho typu:
- v akych intervaloch by vobec supravy premavaly?
- bolo by to vobec zvladnutelne z financneho hladiska?
Dnes som mal možnosť navštíviť maďarské mesto Szombathely a pred stanicou sa to len tak hemžilo kĺbovými Ikarusmi radu 280 ako aj krátkymi radu 260, bol tam aj jeden Ikarus 435 v typických modro-bielych farbách dopravcu Vasi Volán Zrt. Rovnako boli k videniu vozidlá zn. Kravtex Credo alebo Rába (aj kĺbové). No proste veľmi pestrý a zaujímavý vozový park, ale potešil som sa že vozidlá zn. Ikarus sú aj v roku 2015 ešte v plnej prevádzke aj keď ich je už tu mnoho po životnosti (rok výroby u niektorých Ikarusov 1988, t.j. 27 rokov v prevádzke čo už sa mi vidí ako neuveriteľné ale zrejme pravidelná údržba a servis urobia svoje na tomto "nesmrteľnom" type autobusov).
Bude tam jazdit TGV a ICE... ci pockat, to malo jazdit v plytkom tunely. ? Ale mozno napoja aj na Tunel (v dvojitom zmysle) pod Dunaj potom bude aj to TGV ?
Ale veď to je jasné, že DPB klame. Proste sa povedala pravda ako je to s financovaním DPB a teraz sa snaží cez média DPB prezentovať ako magistrát zavádza pritom každý lepšie informovaný človek vie, že sa DPB len viac a viac ponára do klamstiev. Teraz už viem prečo napr. nevypravovali linku 33. Zrejme to ovplyvnila výstavba električkovej trate do Petržalky. ?
tr3mp
Metro by rýchlosti veľmi nepomohlo. Dnes to vlaku na spomínanej trase trvá 36 minút, bez prestojov na hlavnej a so zastávkou Vrakuňa by to bolo aj pod 30 minút. Vzdialenosť DNV - Vrakuňa by bola pre metro cca 27 km, čo by pri (dosť optimistickej) cestovnej rýchlosti 40 km/h tak 40 minút cesty. Voči už dnes existujúcej možnosti pomalšie.