Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: dupe #206801:
"A o dvojrozchodovom rieseni sme sa dozvedeli vlastne len pred tyzdnom ked za zcistajasna zjavila 8kolajka." - Nie, nedozvedeli, je to zname uz niekolko mesiacov, ak nie rokov.

Inak samozrejme suhlasim ze DPB a mesto by neboli schopni prevadzkovat metro (a to dokonca ani keby mali dost penazi).
Reply on: Technopol #206800:
Stupavu rátať nemôžem, lebo PAD "musí" jazdiť až na Nivy. Bez toho by SL zanikol. ?
Reply on: Ámos #206798:
Ale ak nebudú všetky vlaky jazdiť až na konečnú, prečo s nimi mám rátať v Dúbravke? Ja netvrdím,že v centre (možno 4-5 staníc) by taká linka dokázala mať interval 2-4 minúty... ale ak mi tretina cestujúcich vystúpi v Mlynskej a tretina v Karlovke, tak asi nebude každý vlak ťahať až do Dúbravky a teda v Dúbravke ich nemôžem rátať do intervalu.
Reply on: dupe #206801:
Len tak na doplnenie, vizualizácie nie sú prísne tajné, len neexistujú. Existujú len priečne rezy v už verejne dostupnej dokumentácii. A o dvojrozchodovom riešení sa vedelo, minimálne sa o tom písalo v článku na imhd.
Metro?
Vychadzajme z aktualneho projektu elektricky do Petrzalky. Mala byt odovzdana do uzivania na konci augusta. Je april a este ani len netusime kde bude zastavka na Safku. Vizualizacie su tiez prisne tajne. A o dvojrozchodovom rieseni sme sa dozvedeli vlastne len pred tyzdnom ked za zcistajasna zjavila 8kolajka. Ak by sa takto malo stavat aj metro, radsej nie...

Viete si predstavit ze by prevadzaku metra zabezpecoval sucasny magistrat v spolupraci s DPB?
Vlaky bez udrzby, kazdu chvilu poziar v tuneli. Interier dotagovany, stanice posprejovane, s pokazenym osvetlenim a prespavajucimi bezdomovcami. Upratovanie na staniciach papierovo aj 5x denne, realita 1x mesacne nalepena nalepka upratovacej firmy. Eskalatory premavajuce len v pracovnych dnoch 6 - 18. hod.
Myslite ze taketo prostredie by bolo lakajuce pre autickarov ak by navyse casovo nic neusetrili?

A kolko penazi by sa pretunelovalo?
Reply on: Valec #206797:
A ešte prirátať časť cestujúcich z PAD - min. zvoz pre Stupavu
Reply on: Valec #206797:
Ale ano predstava ludi, ze metro by vyriesilo vsetky problemy Bratislavcanov s cestovanim je blud.
Reply on: Valec #206797:
Aj Mlynsku ratat musis. Pravdepodobne by sa spravil system, ze nie vsetky vozy by jazdili od konecnej po konecnu. Celkovo je ale treba kapacitu nastavit aby pobrala ludi v najvytazenejsom useku.

Do DNV sa metro planovalo hlavne kvoli lokalite Bory, kde malo byt sidlisko pre niekolko desiatok tisic obyvatelov.
Reply on: Ámos #206789:
Neviem, či práve linky 25 a 92 by tam spravili nejaké terno, ale budiš. Linka 21 má v špičke interval 5 min., teda ponúka kapacitu 1800 cestujúcich. To by pomohlo skrátiť interval z 12 na 9,5 minúty. A to by v celej oblasti ostali akurát tak linky 20, 23, 24, 27 a 28.

Samozrejme, mohol by sa k metru zvážať aj Lamač, tak by sme sa možno dostali k intervalu 6 minút za cenu výrazne dlhšej doby cestovania. Mlynskú dolinu a pod tam už ťahať netreba, asi by nemalo veľký zmysel ťahať kapacitu odtiaľ až do Dúbravky, poťažmo do DNV.

Celým chcem len preukázať, že predstavy niektorých metrofilov, že metro by jazdilo každé 2-3 min. v špičke a za 15 minút sa dostanú z Dúbravky do Rusoviec (takýto príklad hodil niekto k tomu článku v Nku) sú v BA proste odtrhnuté od reality.
Reply on: volod #206774:
Ano, udrzba a zdarile GO Ikarusov (vseobecne v Madarsku) dokazuju, ako "hospodarne" naklada so zverenym majetkom jeden nemenovany dopravca v BA, zabezpecujuci MHD...
Napr. take 435 v BA nepresli za cca 15rokov ziadnou vyznamnejsou GO!
Inak v BP to doviedli do "dokonalosti", zopar IK 260 zmodernizovali vlastnymi silami na verziu LE:

http://omnibusz.blog.hu/2013/08/11/vissza_a_jovobe_628

Podobne ciastocne nizkopodlazne boli upravene aj vleky IK 280T v Sofii. Tiez pravdepodobne vlastna iniciativa Iskaru al. Nadezdy?
Reply on: Ámos #206789:
A kam by si chcel s tymi dlhsimi vozidlami jazdit?
Reply on: 1adad1 #206784:
To je tam práve kvôli slabomysliacim, čo tam v noci radi chodili krížom a zbytočne zamestnávali sanitky, policajtov a havranov.
Reply on: S499.1023 #206773:
Ďakujem ?
Reply on: Ámos #206790:
Po 12 rokoch? 25Tr nič? ?
Reply on: richardhudec #206788:
ja by som a tesil z toho, ze cokolvek sa dopravnemu podniku kupi stara sa o to. Takze aj nove vozidla nebudu po 12 rokoch na odpis. Lebo SOR, ci MBCC uz su nizkopodlazne, no 27 rokov u DPB nepreziju.
Reply on: Valec #206783:
kedze metro malo ist az do VW, treba priratat aj L92, 21, 25. Dalej je celkom pravdepodobne, ze ine oblasti by boli len zvazane k metru ako Lamac, cela Mlynska dolina. Cely system a linkovanie MHD by dnes vyzeralo inak, takze takto jednoduchy vypocet ti toho moc nepovie.

Samozrejme aj napriek tomu si myslim, ze ani Bratislava ani SR si tazke metro nemoze dovolit a ani ho nepotrebuje.
Metro A v Prahe malo priemerku 28km/hod (po otvoreni noveho useku 34) a reko Karlovky, Ruzinova a Vajnor sa pripravuje na priemerku 25km/hod minimalne.
Samozrejme priemerne rychlosti metra nezapocitavaju sfaranie do podzemia. Na najhlbsej stanici v Prahe stravis na eskalatore 3 minuty. To si pri elektricke uz na tretej zastavke. Pri ceste tam a spat je to 6 minut len na jednej strane tvojej cesty. Na druhej strane to tiez nieco trva...

Mesto a DPB by sa malo skor snazit implementovat vyhody metra do systemu elektrickovej dopravy. Vyhody segregacie, jednoduchost systemu - minimum liniek s dobrym intervalom, kapacitnost - nemat zatvorene hlavy, ze elektricka musi mat okolo 30 m maximalne. Ze sa daju na linky s vysokymi kapacitnymi narokmi kupit aj dlhsie vozidla. etc.
Reply on: volod #206774:
Potešil si sa, že tieto vysokopodlažné,, pre cestujúcich nepohodlné, morálne a technicky zastaralé autobusy tam tvoria v roku 2015 významnú časť vozového parku? Akože ja by som sa tešil dobrému stavu týchto vozidiel na nejakej špeciálnej jazde historických vozidiel, nie v bežnej premávke ?
Reply on: Valec #206783:
Pekné výpočty. K tomu je potrebné ešte pridať medziročný úbytok cestujúcich spôsobený neatraktívnym intervalom a následné ďalšie riedenie intervalu ? Ale mohlo by to vyvolať aj opačný efekt a zhusťovanie intervalu. To by sme vedeli, ak by sme mali perfektnú plne-fungujúcu, flexibilnú a rýchlu električkovú dopravu z Dúbravky ? Ak by praskala vo švíkoch pri hustom intervale, odpoveď je jasná ?
Reply on: 1adad1 #206784:
Samovrazda sa da spachat aj efektivnejsimi sposobmi.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.