Reply on: 810zssk #182214:
Nič, to bol len nápad, že ak by chceli mať nejaký neprestupný lístok, tak radšej 10-min., lebo tam je malá šanca, že stihneš prestup. Čo je podľa teba zlé na 15 min. lístku okrem toho, že je neprestupný? Dosť trás sa dá za tento čas absolvovať.
Ike
Keby sme sa bavili o bode, z ktorého radiálovo vychádza niekoľko liniek a cestovné by bolo podľa cestnej vzdialenosti od tohto bodu - je to ok. Každý cestujúci zaplatí alikvotnú čiastku z ceny pohonných hmôt.
Ale o čo je cestujúci na úseku Štefana Králika - Mokrohájska nákladnejší ako cestujúci Jasovská - Šafárikovo námestie?
Navyše sa na území mesta (trvalý pobyt) platia rovnaké dane. Moja mestská časť na periférii odvádza rovnaký podiel ako Staré mesto.
Na základe akého predpokladu teda vzniklo to pásmovanie? Náklady na výjazdy to asi tiež nebudú, keďže vozovne sú na okraji I. pásma a dokonca jedna je v II. pásme.
Ak si to prepočítame na nejakú komparatívnu jednotku - napr. priemerné náklady na jednu osobu na jeden SOR na jedno kolo jedného poradia, tak potom o čo je linka 57 nákladnejšia (ktorá začína de facto vo vozovni) ako linka 41 (na ktorú sa robí slušný výjazd)?
Podľa mňa sú pásma v Bratislave vzhľadom na sieť liniek diskrinimačné. Bratislava je príliš rozsiahle a atraktívna na to, aby sme mohli povedať, že všetci chodia do práce do centra. Pri prímestskej doprave je to samorejme iné. V drvivom väčšine prípadov na území pôsobnosti DP majú linky radiálový priebeh do okresného alebo iného mesta s centrálnymi funkciami a dá sa veľmi dobre predpokladať, že cestujúci z Veľkých Levárov cestuje dlhšie a minie sa kvôli nemu viac pohonných hmôt ako pre cestujúceho zo Stupavy. V Bratislave to však jednoznačne nikto nemôže povedať.