Ja nikde netvrdím, že chcem zmeniť 15-min lístok an 10-min. To boli všetko len špekulácie. Samozrejme, že 15-min. lístok je lepší. A ako by si ohraničil lístok na krátku cestu? Počtom zastávok? To by opäť nebolo spravodlivé. Povedzme 5 zastávok by u linky 83 bolo len po Jungmannovu, zatiaľ čo cestujúci zo Štefana Králika by sa dostali až na Krížnu. Jedine, že by to na každej linke bolo inak, čo by zase podľa mňa spôsobilo chaos medzi cestujúcimi, najmä tými, čo využívajú viacero liniek rôzneho charakteru.
Neveril by si, ale poznám veľa takých ľudí, ktorý keď príde napr. 94 pri ŽST Petržalka nenastúpia lebo majú 15 minutový lístok a keďže nie je prestupný tak čakajú na 93, aby sa doviezli napr. k Tescu alebo k ZŠ Budatínska.
Logiku nema najma listok ohraniceny len neprestupnostou - jedna cena za cestu Novy most - Sad Janka Krala (L82) aj Novy most - ZST Podunajske Biskupice (L70) - WTF?
Neprestupnost 15 minutoveho listka je zalozena na problemoch s konfliktami, ktore existovali pri prestupnosti 10 minutoveho listka. Beztak vacsina ludi za 15 minut neprestupi.
Podľa mňa by úplne stačilo, keby aj 15 minútový lístok bol prestupný. Nemá to zmysel, že je neprestupný. Ak už by silou mocou chceli neprestupný lístok, potom by nemal byť časovo ohraničený. Takto to moc logiku nemá.
Pre boha, ale ved keby si skratil platnost z 15 na 10 minut tak je to ZHORSENIE pre cestujucich co dnes cestuju 11-15 minut a pre NIKOHO by to nebolo zlepsenie.
15 minutovy listok - podla mna by proste listok na kratku cestu nemal byt obmedzeny casom
ja neviem co tu riesite....drtiva vacsina cestuje po bratislave...nejazdia cely tyzden iba rovnaku trasu....naco pre ten zlomok ludi nejake speci listky...tak nech jazdia SAD a maju vybavene....tiez volam drtivo do orangu ale platim si vsetky siete bo biem ze raz za cas to vyuzijem...
Nič, to bol len nápad, že ak by chceli mať nejaký neprestupný lístok, tak radšej 10-min., lebo tam je malá šanca, že stihneš prestup. Čo je podľa teba zlé na 15 min. lístku okrem toho, že je neprestupný? Dosť trás sa dá za tento čas absolvovať.
Dobre, uznávam, že by to chcelo viac priamych liniek, bol to len taký nápad, a mimochodom, mám pocit, že také niečo existovalo ešte pred zavedením prestupnej tarify, ale možno práve kvôli tomu sa to zrušilo.
Ja by som 15 min. lístok nerušil, ale dal by som ho ako prestupný, respektíve ak silou-mocou chcú mať nejaký neprestupný lístok, tak vrátiť 10-min. lístky (ako neprestupné, hoci predtým boli prestupné) a 30-min. lístky ako prestupné.
Uplna blbost. Jednak to co si napisal, jednak je to dalsi prvok neprestupnej tarify, ktory vytvara tlak na priame linky. PCL by mali byt v ramci mesta sietove a bodka.
Istu modifiaciu by som spravil pri JCL a sice ze by som zrusil 15-minutovym listkom, ktory by som nahradil listkom na kratku cestu - hranica kratkej cesty by bola stanovena kilometricky, s prihliadnutim na miestne pomery, pricom by bola vyznacena na ZCP.
Keď sa tu už rozoberali tie cestovné lístky a navrhovali rôzne inovácie, napadla aj mňa jedna vec: čo tak zaviesť PCL pre určité linky. Určite sa nájdu cestujúci, ktorí bežne využívajú iba dve – tri linky a ostatnými cestujú maximálne raz za mesiac. Tu vidím miernu diskrimináciu v tom, prečo by mal niekto kto cestuje iba v pracovných dňoch napríklad z Východného do Rače a späť (stačil by mu teda PCL na linky 52 a 56) platiť za PCL rovnakú cenu ako niekto, kto cestuje po celom meste každý deň (napríklad tu prítomní šotouši).
Inak bolo by na vhodne uvazovat o vybudovani elektrickovych nastupist pri Voz. Krasnany pre vozidla z/do vozovne... kaslat na vyjazdy/dojazdy, ale kvoli vylukam by to bolo fajn. Nech sa nevystupuje do travy, pripadne nenastupuje cez zabradlie od Jelinkovej krcmy
Aby som použil ešte názornejší príklad:
Zatiaľ, čo cestujúci na 2 km dlhej trase Lamač - Mokrohájska musel zaplatiť za dve pásma a to len preto, že v strede jeho cesty ležala akási pomyslená administratívna hranica, tak cestujúci na 12 km dlhej trase Volkswagen - Sihoť-BVS (odkiaľ sa za 10 minút pešej chôdze dostane do centra Dlhých dielov) zaplatí len za jedno pásmo. ?
Takze vlastne ked vidim dennodenne vrazdy ludi v televizii, tak si zabijem jedneho chudaka aj ja, lebo to robi cela spolocnost? No ano, to my vyplyva z tvojich prispevkov to je ta tvoja "logika" (kedze kradnu ostatni, budem aj ja; ked mne skapala koza, susedovi mozu dve)
Keby sme sa bavili o bode, z ktorého radiálovo vychádza niekoľko liniek a cestovné by bolo podľa cestnej vzdialenosti od tohto bodu - je to ok. Každý cestujúci zaplatí alikvotnú čiastku z ceny pohonných hmôt.
Ale o čo je cestujúci na úseku Štefana Králika - Mokrohájska nákladnejší ako cestujúci Jasovská - Šafárikovo námestie?
Navyše sa na území mesta (trvalý pobyt) platia rovnaké dane. Moja mestská časť na periférii odvádza rovnaký podiel ako Staré mesto.
Na základe akého predpokladu teda vzniklo to pásmovanie? Náklady na výjazdy to asi tiež nebudú, keďže vozovne sú na okraji I. pásma a dokonca jedna je v II. pásme.
Ak si to prepočítame na nejakú komparatívnu jednotku - napr. priemerné náklady na jednu osobu na jeden SOR na jedno kolo jedného poradia, tak potom o čo je linka 57 nákladnejšia (ktorá začína de facto vo vozovni) ako linka 41 (na ktorú sa robí slušný výjazd)?
Podľa mňa sú pásma v Bratislave vzhľadom na sieť liniek diskrinimačné. Bratislava je príliš rozsiahle a atraktívna na to, aby sme mohli povedať, že všetci chodia do práce do centra. Pri prímestskej doprave je to samorejme iné. V drvivom väčšine prípadov na území pôsobnosti DP majú linky radiálový priebeh do okresného alebo iného mesta s centrálnymi funkciami a dá sa veľmi dobre predpokladať, že cestujúci z Veľkých Levárov cestuje dlhšie a minie sa kvôli nemu viac pohonných hmôt ako pre cestujúceho zo Stupavy. V Bratislave to však jednoznačne nikto nemôže povedať.
Práve pre oblasti mimo základného intraviálnu mesta mali tie pásma zmysel. Žiaľ vytvorené boli štýlom, aby aj obyvatelia vybraných sídlisk a neskôr návštevníci nákupných centier 1 zastávku za hranicou pásma viac platili.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
TomJ