Ale vysvetli mi, aku ma logiku to, ze je ten listok neprestupny. Ked vyprsi 15 minut proste sa minula jeho platnost, tak ako pri 60 minutovom. Inak tiez sa domnievam, ze by bola cesta spravnym krokom, keby sa SMS listok predaval aj zlavneny, pre studakov, ci ziakov.
Inak tych par centov je v prepocte asi 1,70 EUR za jazdu. Za tu cenu prejdes s DPB krizom cez cele mesto uplne bez problemov a mozes prestupovat kolko chces.
Tak podľa mňa to malo zmysel len pre tieto štvrte/MČ: Devín, DNV, Záhorská, Jarovce, Rusovce, Čunovo. Tieto časti považujem za relevantné preto, lebo sú relatívne ďaleko nie len od centra, ale aj od akýchkoľvek zvyčajných cieľov dennej dochádzky (škola, administratívne centrá, priemysel s výnimkou VW, nákupné centrá, nemocnica,...). Teda je pri preprave z týchto MČ možno odôvodnene očakávať v priemere vyššiu priemernú prepravnú vzdialenosť ako napr. pri linke 50.
A okrem toho linku 77 (od zastávky Micherov majer), 79 (od zastávky PD P. Biskupice), 43 (od Klepáča). Tieto linky pre minimálnu vyťaženosť a jazdu mimo intravilánu. Teda náklad na osobokilometer je zväčša pre malú vyťaženosť vyšší ako na iných linkách a teda sú viac dotované. U linky 43 síce nie je problém s obsadenosťou v sezóne, ale mimo sezóny je obsadenosť dosť malá a obsluha rekreačnej oblasti nie je z pohľadu verejného záujmu až taká dôležitá (čakám kedy sa za túto vetu do mňa zlošuk pustí ? ).
Najlepšie by bolo spraviť to tak ako v Londýne:Čipová "Oesterka" s kreditom aký si zaplatíš v predajných miestach a s nástupom do vozidla len cez predné dvere ? pásma nemajú a pri kontakte karty s čítačkou odčíta pár centov za cestu.Napríklad sa takto za jedno odpípanie odveziem linkou 211 z Hammersmith stanice (vo Fulhame) až do centra k parlamentu.Toto by nebolo na škodu ani v Bratislave.Razom by bolo po probléme s cestovnými lístkami.
Okrem iného "Oesterka" platí aj na metro (tam sa to pripláca) a u nás by to povedzme fungovalo na elektrickú trakciu ? problém vyřešen ?
Ja nikde netvrdím, že chcem zmeniť 15-min lístok an 10-min. To boli všetko len špekulácie. Samozrejme, že 15-min. lístok je lepší. A ako by si ohraničil lístok na krátku cestu? Počtom zastávok? To by opäť nebolo spravodlivé. Povedzme 5 zastávok by u linky 83 bolo len po Jungmannovu, zatiaľ čo cestujúci zo Štefana Králika by sa dostali až na Krížnu. Jedine, že by to na každej linke bolo inak, čo by zase podľa mňa spôsobilo chaos medzi cestujúcimi, najmä tými, čo využívajú viacero liniek rôzneho charakteru.
Neveril by si, ale poznám veľa takých ľudí, ktorý keď príde napr. 94 pri ŽST Petržalka nenastúpia lebo majú 15 minutový lístok a keďže nie je prestupný tak čakajú na 93, aby sa doviezli napr. k Tescu alebo k ZŠ Budatínska.
Logiku nema najma listok ohraniceny len neprestupnostou - jedna cena za cestu Novy most - Sad Janka Krala (L82) aj Novy most - ZST Podunajske Biskupice (L70) - WTF?
Neprestupnost 15 minutoveho listka je zalozena na problemoch s konfliktami, ktore existovali pri prestupnosti 10 minutoveho listka. Beztak vacsina ludi za 15 minut neprestupi.
Podľa mňa by úplne stačilo, keby aj 15 minútový lístok bol prestupný. Nemá to zmysel, že je neprestupný. Ak už by silou mocou chceli neprestupný lístok, potom by nemal byť časovo ohraničený. Takto to moc logiku nemá.
Pre boha, ale ved keby si skratil platnost z 15 na 10 minut tak je to ZHORSENIE pre cestujucich co dnes cestuju 11-15 minut a pre NIKOHO by to nebolo zlepsenie.
15 minutovy listok - podla mna by proste listok na kratku cestu nemal byt obmedzeny casom
ja neviem co tu riesite....drtiva vacsina cestuje po bratislave...nejazdia cely tyzden iba rovnaku trasu....naco pre ten zlomok ludi nejake speci listky...tak nech jazdia SAD a maju vybavene....tiez volam drtivo do orangu ale platim si vsetky siete bo biem ze raz za cas to vyuzijem...
Nič, to bol len nápad, že ak by chceli mať nejaký neprestupný lístok, tak radšej 10-min., lebo tam je malá šanca, že stihneš prestup. Čo je podľa teba zlé na 15 min. lístku okrem toho, že je neprestupný? Dosť trás sa dá za tento čas absolvovať.
Dobre, uznávam, že by to chcelo viac priamych liniek, bol to len taký nápad, a mimochodom, mám pocit, že také niečo existovalo ešte pred zavedením prestupnej tarify, ale možno práve kvôli tomu sa to zrušilo.
Ja by som 15 min. lístok nerušil, ale dal by som ho ako prestupný, respektíve ak silou-mocou chcú mať nejaký neprestupný lístok, tak vrátiť 10-min. lístky (ako neprestupné, hoci predtým boli prestupné) a 30-min. lístky ako prestupné.
Uplna blbost. Jednak to co si napisal, jednak je to dalsi prvok neprestupnej tarify, ktory vytvara tlak na priame linky. PCL by mali byt v ramci mesta sietove a bodka.
Istu modifiaciu by som spravil pri JCL a sice ze by som zrusil 15-minutovym listkom, ktory by som nahradil listkom na kratku cestu - hranica kratkej cesty by bola stanovena kilometricky, s prihliadnutim na miestne pomery, pricom by bola vyznacena na ZCP.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk
Istu modifiaciu by som spravil pri JCL a sice ze by som zrusil 15-minutovym listkom, ktory by som nahradil listkom na kratku cestu - hranica kratkej cesty by bola stanovena kilometricky, s prihliadnutim na miestne pomery, pricom by bola vyznacena na ZCP.