Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
ja neviem co tu riesite....drtiva vacsina cestuje po bratislave...nejazdia cely tyzden iba rovnaku trasu....naco pre ten zlomok ludi nejake speci listky...tak nech jazdia SAD a maju vybavene....tiez volam drtivo do orangu ale platim si vsetky siete bo biem ze raz za cas to vyuzijem...
Reply on: 810zssk #182214:
Nič, to bol len nápad, že ak by chceli mať nejaký neprestupný lístok, tak radšej 10-min., lebo tam je malá šanca, že stihneš prestup. Čo je podľa teba zlé na 15 min. lístku okrem toho, že je neprestupný? Dosť trás sa dá za tento čas absolvovať.
Reply on: TomJ #182213:
Co by sa ziskalo tym ze namiesto 15 minutoveho neprestupneho by bol 10 minutovy neprestupny??

15 minutovy listok je imho blbost.
Reply on: 810zssk #182212:
Dobre, uznávam, že by to chcelo viac priamych liniek, bol to len taký nápad, a mimochodom, mám pocit, že také niečo existovalo ešte pred zavedením prestupnej tarify, ale možno práve kvôli tomu sa to zrušilo.
Ja by som 15 min. lístok nerušil, ale dal by som ho ako prestupný, respektíve ak silou-mocou chcú mať nejaký neprestupný lístok, tak vrátiť 10-min. lístky (ako neprestupné, hoci predtým boli prestupné) a 30-min. lístky ako prestupné.
Reply on: TomJ #182211:
Uplna blbost. Jednak to co si napisal, jednak je to dalsi prvok neprestupnej tarify, ktory vytvara tlak na priame linky. PCL by mali byt v ramci mesta sietove a bodka.

Istu modifiaciu by som spravil pri JCL a sice ze by som zrusil 15-minutovym listkom, ktory by som nahradil listkom na kratku cestu - hranica kratkej cesty by bola stanovena kilometricky, s prihliadnutim na miestne pomery, pricom by bola vyznacena na ZCP.
Keď sa tu už rozoberali tie cestovné lístky a navrhovali rôzne inovácie, napadla aj mňa jedna vec: čo tak zaviesť PCL pre určité linky. Určite sa nájdu cestujúci, ktorí bežne využívajú iba dve – tri linky a ostatnými cestujú maximálne raz za mesiac. Tu vidím miernu diskrimináciu v tom, prečo by mal niekto kto cestuje iba v pracovných dňoch napríklad z Východného do Rače a späť (stačil by mu teda PCL na linky 52 a 56) platiť za PCL rovnakú cenu ako niekto, kto cestuje po celom meste každý deň (napríklad tu prítomní šotouši).
Inak bolo by na vhodne uvazovat o vybudovani elektrickovych nastupist pri Voz. Krasnany pre vozidla z/do vozovne... kaslat na vyjazdy/dojazdy, ale kvoli vylukam by to bolo fajn. Nech sa nevystupuje do travy, pripadne nenastupuje cez zabradlie od Jelinkovej krcmy 😃
Teda, pozerám, že hematológ je ešte väčšia oportunistická sviňa, než sa zdalo.
Reply on: Ike #182206:
Aby som použil ešte názornejší príklad:
Zatiaľ, čo cestujúci na 2 km dlhej trase Lamač - Mokrohájska musel zaplatiť za dve pásma a to len preto, že v strede jeho cesty ležala akási pomyslená administratívna hranica, tak cestujúci na 12 km dlhej trase Volkswagen - Sihoť-BVS (odkiaľ sa za 10 minút pešej chôdze dostane do centra Dlhých dielov) zaplatí len za jedno pásmo. ?
Reply on: eripmav #182199:
Takze vlastne ked vidim dennodenne vrazdy ludi v televizii, tak si zabijem jedneho chudaka aj ja, lebo to robi cela spolocnost? No ano, to my vyplyva z tvojich prispevkov to je ta tvoja "logika" (kedze kradnu ostatni, budem aj ja; ked mne skapala koza, susedovi mozu dve)
Reply on: AAA #182204:
A akú logiku to má?

Keby sme sa bavili o bode, z ktorého radiálovo vychádza niekoľko liniek a cestovné by bolo podľa cestnej vzdialenosti od tohto bodu - je to ok. Každý cestujúci zaplatí alikvotnú čiastku z ceny pohonných hmôt.

Ale o čo je cestujúci na úseku Štefana Králika - Mokrohájska nákladnejší ako cestujúci Jasovská - Šafárikovo námestie?

Navyše sa na území mesta (trvalý pobyt) platia rovnaké dane. Moja mestská časť na periférii odvádza rovnaký podiel ako Staré mesto.

Na základe akého predpokladu teda vzniklo to pásmovanie? Náklady na výjazdy to asi tiež nebudú, keďže vozovne sú na okraji I. pásma a dokonca jedna je v II. pásme.

Ak si to prepočítame na nejakú komparatívnu jednotku - napr. priemerné náklady na jednu osobu na jeden SOR na jedno kolo jedného poradia, tak potom o čo je linka 57 nákladnejšia (ktorá začína de facto vo vozovni) ako linka 41 (na ktorú sa robí slušný výjazd)?

Podľa mňa sú pásma v Bratislave vzhľadom na sieť liniek diskrinimačné. Bratislava je príliš rozsiahle a atraktívna na to, aby sme mohli povedať, že všetci chodia do práce do centra. Pri prímestskej doprave je to samorejme iné. V drvivom väčšine prípadov na území pôsobnosti DP majú linky radiálový priebeh do okresného alebo iného mesta s centrálnymi funkciami a dá sa veľmi dobre predpokladať, že cestujúci z Veľkých Levárov cestuje dlhšie a minie sa kvôli nemu viac pohonných hmôt ako pre cestujúceho zo Stupavy. V Bratislave to však jednoznačne nikto nemôže povedať.
Reply on: eripmav #182197:
Lenže spoločnosť tvoria jej členovia. ?
Reply on: Ike #182196:
Práve pre oblasti mimo základného intraviálnu mesta mali tie pásma zmysel. Žiaľ vytvorené boli štýlom, aby aj obyvatelia vybraných sídlisk a neskôr návštevníci nákupných centier 1 zastávku za hranicou pásma viac platili.
Reply on: eripmav #182189:
Inak stále nadávaš na systém, aký je skorumpovaný a zlý. Ale čo tak začať od seba a tie pravidlá dodržiavať? ?
Vazeni, v suvislosti s erimpavom si dovolim opakovat vyzvu: Do Not Feed The Troll.

Dakujem.
Reply on: eripmav #182199:
Slepí nie sme,len si uvedomujeme,že mi obyčajní smrteľníci máme právo akurát tak nadávať pri pive/káve ? Nič proti takým grázlom nezmôžeme.Jedine ak sa pridáme k Mariánovi K. a jeho ĹSNS...Myslím,že ten by to tu dal do pooriadku aj za cenu vylúčenia SR z EÚ...Ja stále tvrdím,že príde čas,keď ľudia zistia,že Fico, Frešo a tobôž nie Sulík s Matovičom nevyriešia ich existenčné problémy
Reply on: Janan03 #182176:
Ak si si nevsimla, 10minutove listky boli zmenene na 15 minutove, takze sa platnost predlzila, cize what's the problem?
Reply on: eripmav #182197:
resp. takto by som to formulova,
v spolocnosti je miziver percento patologickych podvodnikov, ktory budu podvadzat nech je spolocenska klima akakolvek...
potom je percento patologickych poctivcov, ktory budu poctivy nech sa deje co sa deje (tuto na tychto strankach su asi vysoko koncentrovany, ale vsak to je normalne, lebo ide o ludi aj s inymi charakterovymi, vysoko pozitivnymi vlastnostam a urcitymi pocitmi, crtmi, ktore mozno uz charakterizuju a suvisia s tym ze prevadzkuju tuto stranku a su fanusikmi MHD...)

a potom je drviva vacsina siveho priemeru, tzv. stado oviec, ktore sa prisposobi aktualnej klime, resp. svojim pocitom...
isteze, tento sivy priemer, ked zije zmasirovany mediami ze zije v pravnom state, tak ho mozno udrzat na uzde, lebo ma pocit ze zije v pravnom state aj ked nezije...
ale pre tento sivy priemer je spolocenska klima to co urcuje co je moralne a spravne...

danovy unik je na slovensku povazovany za spravny...
opravit pracku bez blocka? vymalovat bez faktury??? podla daleko horsie ako cestovat nacierno...
cierne stavby?
parkovanie v bratislave?
ok, ked toto forum je zoskupenie patologickych dobrakov, ok... ja vam mozno chcem otvorit oci...

a to nehovorim o vysokej korupcii, korupcii na sudoch, na prokurature, v policii... ja neviem ste slepy vsetci???
Reply on: eripmav #182197:
Predstav si dvoch turistov v Tatrách. Idú na Slavkovský štít. Slováci sú nekultúrny národ a tak sú popri turistickom chodníku nejaké nečistoty. Ide prvý a odhodí do lesa plastovú flašu. Vráti sa dole. Ide druhý a má na výber dve možnosti:
- buď tiež svoju fľašu vyhodí do lesa, lebo "veď všetci hádžu"
- svoju nevyhodí a dokonca zoberie toho druhého.

V prvom prípade sa situácia zhorší, v druhom sa nič nezmení. Napriek tomu sa stavím, že väčšina slušných ľudí by sa zachovala ako v druhom prípade.

Ty s tvojim cestovaním robíš to isté, čo v prvom prípade. Príspievaš k tomu, že čierne stavby, nelegálne parkovanie a pod. sa začne tolerovať, lebo bude tvoriť kolorit našej spoločnosti.

Nie som zástanca ani radikálne socialistického "spoločenského" aspektu, ani individualista. Myslím, si, že pravda je uprostred. Je potrebné začať od seba.
Reply on: Ike #182194:
k moralno - spolocenskym uvaham...
moralku formuje SPOLOCNOST nie jednotlivci...
to je dokazane mnohymi psychologickymi, sociologickymi a inymi studiami...

chora tu je spolocnost, a nie konkretni jednotlivci...

danovy unik je tolerovany, dennodenne porusovanie zakona parkovanim je tolerovane, denne sa pozeram na ciernu stavbu... znami co su sudcovia sa na to nemozu pozerat co sa deje... v praci dennodenne porusenia zakladnych postupov a zakonov, podvody, machinacie, kazdemu vsetko jedno...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.