A teraz trocha nového oleja do plameňov diskusie:
Materiály na rokovanie o NS MHD do zastupiteľstva:
http://www.bratislava.sk/MsZ/Archiv/Msz_11_06_30/Bod_14/
Z pôvodných Ftáčnikových plánov nezostalo takmer nič, a čo zostalo (duálna trať Bosákova-Hlavná stanica), bola práve najväčšia hovadina.
Trať na Bosákovu sa bude stavať až z prostriedkov ďalšieho plánovacieho obdobia (2014-2020). Údajne sa vraj má začať už v roku 2013 a má sa použiť "premostenie financovania" (financovanie prác roku 2013 z prostriedkov roku 2014 - neviem, nakoľko je to reálne a nakoľko výmysel).
Trať od Bosákovej po Janíkov dvor sa má stavať iba na 1435 mm (čiže sa po pol roku vraciame k jednému z variantov TEN-T). Tým sa stráca základná výhoda električky do Petržalky - možnosť viesť priame spoje na jednotlivé radiály. Petržalčania budú môcť do dostavania tunela TEN-T (čiže asi tak do roku 2050) cestovať iba na hlavnú stanicu.
Na trati Janíkov dvor-Bosákova A NA VYBRANÝCH TRATIACH V MESTE !!! majú premávať iba tram-trainy. Ktoré sú to tie vybrané trate, sa nepíše, každopádne to smeruje k likvidácii električiek v BA. Zároveň to znamená, že po zrušení konečnej Bosákova (plánované pri výstavbe spojky na TEN-T) nebudú môcť električky vôbec na pravý breh Dunaja, pretože sa nebudú mať kde otočiť. Ledaže by sa zakúpili obojsmerné (kto by to ale zaplatil, a kto na ministerstve dal pečiatku, všakáno).
Materiály na rokovanie o NS MHD do zastupiteľstva:
http://www.bratislava.sk/MsZ/Archiv/Msz_11_06_30/Bod_14/
Z pôvodných Ftáčnikových plánov nezostalo takmer nič, a čo zostalo (duálna trať Bosákova-Hlavná stanica), bola práve najväčšia hovadina.
Trať na Bosákovu sa bude stavať až z prostriedkov ďalšieho plánovacieho obdobia (2014-2020). Údajne sa vraj má začať už v roku 2013 a má sa použiť "premostenie financovania" (financovanie prác roku 2013 z prostriedkov roku 2014 - neviem, nakoľko je to reálne a nakoľko výmysel).
Trať od Bosákovej po Janíkov dvor sa má stavať iba na 1435 mm (čiže sa po pol roku vraciame k jednému z variantov TEN-T). Tým sa stráca základná výhoda električky do Petržalky - možnosť viesť priame spoje na jednotlivé radiály. Petržalčania budú môcť do dostavania tunela TEN-T (čiže asi tak do roku 2050) cestovať iba na hlavnú stanicu.
Na trati Janíkov dvor-Bosákova A NA VYBRANÝCH TRATIACH V MESTE !!! majú premávať iba tram-trainy. Ktoré sú to tie vybrané trate, sa nepíše, každopádne to smeruje k likvidácii električiek v BA. Zároveň to znamená, že po zrušení konečnej Bosákova (plánované pri výstavbe spojky na TEN-T) nebudú môcť električky vôbec na pravý breh Dunaja, pretože sa nebudú mať kde otočiť. Ledaže by sa zakúpili obojsmerné (kto by to ale zaplatil, a kto na ministerstve dal pečiatku, všakáno).
Peon
Re #168700 no.ev.di.: Ale veď to pri Rajke nie je diaľnica - oprotiidúce autá tam idú oproti tebe predsa. ? (nie si chránený bariérou).