Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
pre porovnanie sturovo ..

before:
http://i.sme.sk/cdata/8/51/5181348/most1.jpg

after:
http://static.panoramio.com/photos/original/47009086.jpg

cize aj stary most, nechat len piliere, nadstavit a urobit nieco ako na vizualizii..

bude to NOVY most, pre elektricku pre cyklistov, pre chodcov a v obmedzenej miere aj pre IAD ..

vychadzajuc z tohoto ..

http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=7552

pre IAD by som povolil len odbocenie na landererovu, potom z vajanskeho nabrezia na most smerom do petralky..

zo sturovej by som povolil len odbocenie na vajanskeho nabrezie, a zrusil odbocenie smerom na dostojevskeho rad, aby bola vyssia preferencia elektriciek ...

sturovu nechal jednosmernu ako doteraz
Reply on: no.ev.di. #167211:
Pocuj provizorium - ked si uz aj odbornik na mosty - si schopny oddelit piliere od konstrukcie ? Niekto so vzdelanim a praxou (a urcite nebol sam) usudil, ze piliere - ak sa spevnia posluzia svojmu ucelu, ale tebe sa rybicka hned do nohy zabodava, lebo ty vies, ze to je nespravne. ?
Reply on: aquila #167209:
keď počujem, že chcú nechať staré piliere a iba ich spevniť, tak sa mi otvára nožík vo vačku. Je rozdiel to čo si prežil most v Štúrove, ktorý bol a je mostom a rozdiel je toto naše zúbežené provzórium, ktoré prežilo zázrakom takým, že ani Copperfield by lepší nespravil.
K Petrzalke:
Podla toho nedavno prezentovaneho planu by mali momentalne bezat nasledujuce veci:
- vydavanie stavebnych povoleni
- verejna sutaz
- dodana uz mala byt dokumentacia pre vyber zhotovitela

Neviete ci sa uz na tych veciach robi?
Reply on: MiroBA #167200:
vsak ty si zisti preboha nieco o tom plane "rekonstrukcie" .. tam tie piliere mali zostat, mali byt spevnene, navysene aby to splnalo plavebny gabarit a na tom postaveny NOVY most ... proste PRESNE to iste co v ostrihome / sturove ..

cize presne to iste sa mohlo uz daaavno robit a keby nebolo tych dementnych majstrovstiev, o ktorych uz aj tak nikto nevie, tak mohla mat za tu cenu bratislava dost vyrazne lepsie poriesenu vnutromestsku dopravu namiesto 2ch tyzdnov ozrieraciek a jedneho hotela ..
Reply on: no.ev.di. #167195:
co sa tyka mna ked budu robit elektrickovu radialu cez eurofondy a naraz, tak je obratisko pri namesti hraniciarov kravina ako drevaky od batu a tiez som si vedomy, ze najlepsie je to aj ked mozno o 1-2 roky neskor ale naraz spustit (aj tak nebudu mat na elektricky)

len som narazal, ze cista za investicie do zimaku a straty z predaja pozemov kvoli vymenam ako aj naprikald za smiesne predajne ceny pozemkov pod PKO by uz mesto davno mohlo mat radialu po janikov dvor postavenu

Re #167196 MiroBA: len problem je v tom, ze most marie valerie sa staval tak ako sa mal stavat aj "novy" stary most, zostali len piliere a postavil sa jemne upraveny NOVY most na vyvysenych pilierov.. cize presne to na co aj narazam ...

navyse tento "zenijny" most proste treba len kompletne strhnut, to je neopravitelne .. nech sa postavi aj ta replika vo variant ferenz jozef, ale NOVY ..

ad PKO, skus si to este raz precitat. TERAZ je uz neskoro a mesto len zbytocne vyhadzuje peniaze. uz NEMA ako zmenit situaciu. taketo debaty a otvorene diskusie sa mali robit PRED predajom pozemov a nie teraz 6 rokov PO ..

nic viac nic menej ..
Reply on: Ike #167193:
Akoze nazor ludi na zburanie Stareho mosta je komunisticky nazor? A aj zburanie inych starych budov, ktore maju XY rokov je komunisticky akt? 🙂

Re #167196 MiroBA: Bol si sa niekedy pozriet na PKO a jeho nabrezie? A videl si rozpocet mesta? Ci mame dalsich 20 rokov trpiet to nabrezie, kym sa PKO nezruti same?

Re #167197 no.ev.di.: vynimocne suhlas!

Re #167187 810zssk: mohli aj na 35 urobit zmeny (minimalne ju dat miesto polianok k tescu a/alebo dat aj vikend)

Re #167200 MiroBA: A nie je nahodou problem, ze tie piliere drzia most nizko? (nizsie ako pozaduju plavebne predpisy) A kedze su to historicke pamiatky, pochybujem, ze ich bude moct menit/upravovat.
Reply on: Marek1978 #167205:
Zabudol som dodat, ze 83 bez zmeny ❗ ❗ ❗
Takze novy CP L34 vyzera takto:

smer Dubravka: 4:30-8:01, 13:21-18:28
smer Racko: 4:38-8:44, 14:09-19:17

Int. 8/-/10/-
Reply on: MiroBA #167196:
Most Márie Valérie je pekný príklad, ako sa to má robiť a ako si to s mostom v BA predstavujem...

Re #167194 aquila: argumenty beriem, ale pokiaľ bude v projekcii niečo originálne, nie copy&paste Považskobystrickej D1 estakády
Reply on: no.ev.di. #167195:
Tak minimalne sa nebudu v 95 tocit cez Apollo.
Reply on: MiroBA #167200:
kľudne keby aj postavili nejaký z tých návrhov, ktoré by Starý most alebo most Franza Jozefa evokovali s dvomi piliermi v Dunaji, tak by to myslím potešilo aj tých čo si potrpia na zachovania Starého mostu. Hlavne by si mali tí čo tak básnia o Starom moste uvedomiť, že zatiaľ čo oni maria stavbu nového mosta tak viac než 100-tisícová Petržalka čaká na vybudovanie električkovej trate...

Martin Fundárek

Reply on: Peon #167107:
Opýtaj sa ich.
Reply on: no.ev.di. #167197:

Mostovka je síce na nič ale piliere sú podľa mňa dobré. Ja som skore za repliku mostných polí, myslím, že problém by stým nemal byť - je dochovaných množstvo fotografií. Jedine ho rozšíriť. Most Márie Valérie v Štúrove tiež rozširovali. Ale myslím, že by plne stačilo aj keby sa staval podľa projektu z r 1895 - však po ňom chodili Lokomotívy Pressburger Bahn a navyše aj klasická Železnica.
Reply on: Marek1978 #167180:
ale zrušiť L27 ani za toho boha do prdele nezrušia! Das ist nich normal!!! ?
Reply on: Ike #167193:

Plný súhlas. Na "Face" by som dal "Like it".
Reply on: Ike #167193:
Boha! Na čo nám je dobrý Starý most? Čo chceš na ňom zachraňovať?! Chceš ho mať pol storočia takto iba pre peších s drevenou lávkou a pestovať na ňom mach a čakať kým časom padne do Dunaja a potom budeš ako 70-ročný geriatrix nadávať, že prečo to chumaji nedali skôr dole, že vozíš sa do mesta cez Apollo a Nový most ? Pre mňa za mňa nech postavia aj repliku, ale nech to je komplet nové, stabilné a odolné, a nech na to môže iba električka, chodci a cyklisti! Je rozdiel opraviť napr. starú historickú budovu, ktorá bude slúžiť ako nejaké múzeum a bude sa k nej šetrne pristupovať a úplne iné je opraviť most po ktorom majú jazdiť električky ako súčasť NS MHD, navyše keď sa jedná o most, ktorý nie je nejaký skvost, okrem toho, že prežil viac než dosť. Teraz keď je ten najnevhodnejší čas aby do toho kafrali pamiatkari a historici, tak všetci otvárajú zobáky, ale keď sa v historickom centre postaví nejaká moderná ohava, alebo nadstavba a iné pakoviny, tak to iba mlátite prázdnu slamu a nič, ale keď má niečo poslúžiť ľuďom tak to už sa zmariť dá ?
Reply on: aquila #167188:

" terajsi stary most nema s povodnym starym mostom zhola nic spolocneho a je len trapny pokus ten zenijny docasny most zachranovat " - práveže je dochované okrem mostovky všetko - oporné múry, piliere, strážne domčeky...

A stále neviem pochopiť jedno - V Štúrove s opravou mosta problém nebol hoci tam úplne chýbali aj stredové polia v Komárne tiež nie, len v Hlavnom meste musí byť.

A čo sa týka vzhľadu - som za to aby sa most len opravil a natrel na svetlozeleno po vzore Komárňanského cestného.

A čo sa týka PKO - Musia sa všade stavať sklenené škatule?
Bol sa niekto niekedy pozrieť v Komárne?
Reply on: aquila #167182:
mimochodom, keď sa postaví I. etapa trate do Petržky, tak sa stane to, že ľudia nebudú na električku prestupovať na Šafku, ale v Petržke na Vlasteneckom námestí, takže si väčšina ľudí z L95 bude prestupovať pri ceste na Šafko. Blbé veru, že v I. etape nenavrhli konečnú pri Technopole alebo Holíčskej až, ale Technopol je viac v strede, takže tam by to stačilo v I. fáze.
Reply on: Ike #167193:
lebo si sam zodpovedal, ta konstrukcia ktoru sa ludia snazia zachranit neni ani historicka a ani k nicomu uz nesluzi .. ta zeleznicna "novostavbo-pristavba" bola preto v radovo lepsom stave, lebo sa uz vyse 30 rokov nepouzivala ..

proste mi len pripada chore snazit sa zachranit PROVIZORNY vojensky most v strede mesta ... ktory sa len vdaka necinnosti mesta tak dlho udrzal a prekonal vsetky rekordy povodnych konstrukterov...

ten most je v tomto stadiu ako je v podstate neopravitelny a bude to radovo drahsie (vid pripad zimak) a horsie riesenie ..

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.