Ale suhlasim s uvodom, tie dovody co odporcovia uvadzaju na nezucastnenie su absurdne. Ja ak sa nezucastnim tak z lenivosti... a tiez preto aby DPB nevedel ci nam treba 30 minutovy listok
Odpust, ale zistovat kolko ludi by potrebovalo 30 minutovy listok za vyse 900 mil korun....
Politicka objednavka je tiez dolezita. Ak niekto vyhral volby lebo obcania chcu aby deti do 15r jazdili zadarmo tak why not? Obcania to evidentne chcu. Apropo, funguje to tak v mnohych mestach aj na zapade, ze deti do 15 su zdarma.
to je ten kreténizmus, že "nemáme peniaze" ale ideme rozšíriť klientelu, ktorá bude cestovať zadarmo a tá musí byť rada, že je rada, zataiľ čo tí, ktorí si platia sa môžu aj dosrať, že sa počet spojov redukuje ?
- sčítanie je nepresné a blbosť a tak sa ho nezúčastním (teda príčina je zároveň dôsledok)
- sčítanie je zneužitie súkromných údajov (na stránke sociálnej poistovne a katasterportalu sa vôbec o sebe nedozvieme podľa môjho názoru mimoriadne citlivé údaje, ktoré sú na internete voľne dostupné)
- štát má informácie (práve v otázke dopravnej dostupnosti by ma zaujímalo, aké má štát informácie)
čo sa týka výberu dopravných prostriedkov, tak tie sa určovali podľa ich možnosti rozvoja:
- Lanovkou sa vozí do práce extrémna minorita (menej ako milióntina obyvateľov)
- Výťah nefinancuje štát, ale o jeho zriadení rozhodujú vlastníci domu zo súkromných finančných prostriedkov
- Lietadlá sú determinované kapacitou letísk, ktorá je pri vnútroštátnej doprave zjavne postačujúca
- Autá - ide o prehľad, koľko vozidiel sa pohybuje po ceste z dôvodou možnosti ich rozvoja (cesty stavia spravidla štát z verejných financií)
- MHD - ide o prehľad, koľko má príslušná obec (podľa miesta školy, bydliska, zamestnania) investovať do MHD
- autobus (nie MHD) - to isté, ale prímestská doprava
- vlak - taktiež železnice nestavia vo väčšine súkromník
a potom tieto štatistiky dobre slúžia na vzájomné porovnanie podielu jednotlivých majoritných zložiek dopravy podľa použitého d. prostriedku
moje dve námietky:
- chýba tam cyklistická doprava (hoci najčastejšie využitie je vzhľadom na klimatické faktory naozaj veľmi nepravdepodobné, pokiaľ nie som fundamentalista - aj keď od mája do októbra chodím na biku, viac km najazdím autom)
- chýba tam údaj o vzdialensoti do práce, aby ho bolo možné porovnávať s časovým trvaním
a tá koľko na rok stojí? Nie je to niečo ako v BA, že študenti mohli jazdiť na zľavnené lístky ale museli mať takú tú kartičku s fotkou, ktorú si museli dať každý rok predĺžiť platnosť a stálo to nejakých 10sk? Tak či onak, ale cestovali na lístky, t.j. platili si.
V minulom roku bola v Prahe zavedená bezplatná preprava detí do 10 rokov (z pôvodných 6) a keďže nebolo dostatok finančných prostriedkov, tak boli zredukované výkony (napr. predĺženie intervalov na električkových linkách v nedeľu dopoludnia, zavedená pásmová premávka metra...). Tento rok sa zavedie bezplatná preprava detí do 15 rokov a dôchodcov nad 65, čo je zasa spojené so zvýšením základného cestovného. Kde tam vidíš nejaký zmysel? Lebo ani v ROPIDe ho nevideli, ale keďže to bola politická objednávka....
Re #166530 810zssk: Tak ho odignoruj. ? Ja v bode 17 vidím práve výhodu zistenia dĺžky cestovania do práce - možno porovnať ako to za posledných 10 rokov narástlo, príp. koľko ľudí by naozaj potrebovalo 30 minútový lístok.
vozenie deciek do 15 r. zadarmo je možné tam kde na to majú a kde nepotrebujú zvyšovať ceny lístkov! Je to rovnaká kravina voziť decká ešte aj vo veku 5-15 r. gratis, ako prevádzkovanie minibusových kravín typu L27 keď niesú peniaze na výkony a ešte kto vie, ako budú vyzerať grafikony od septembra (väčšinou sa po letných prázdninách vždy niekde uberie), príp. nabudúci rok čo nás čaká ?
Lietadlo - dajme tomu že raz za týždeň
Výťah - určite by sa zopár takých ľudí našlo
Samozrejme, to sú skôr ojedinelé prípady, možno až extrémy. Chcel som ale poukázať, že aj takýmito, pre mnohých dosť nezvyklými spôsobmi dopravy, sa dá chodiť do práce. ?
Okrem bicykla a motocykla - naozaj ničím iným?
Lanovka - ako cestujú do práce pracovníci meteoroloického ústavu na Lomnickom štíte?
Lietadlo - napr. z KSC do BTS - východniari pracujúci v BA, prevažnú časť cesty realizujú lietadlom
Taxík - tiež určite niekto využíva na ceste do práce
Kolobežka - ak je pekné počasie a nie sú mokré cesty a chodníky, využívam ju napr. aj ja ako dopravný prostriedok na ceste do práce
Výťah - ak niekto býva napr. na 8. alebo 12. poschodí paneláku a svoj obchodí má dole na prízemí v tom istom vchode, prevažnú časť cesty do práce realizuje výťahom
minimálne podľa toho čo hovoril Valec ako to je v Prahe s cenami lístkov v príspevku #166476
Mne vyčítaš, že by som prevádzkoval poloprázdne a prázdne vlakové spoje a na druhej strane vyzerá, že ti nevadí jazdenie cestujúcich do 15r. zadarmo ? Keď je kríza, tak v prvom rade treba zaútočiť na najsolventnejšie skupiny a tie populizmami najľahšie nakloniteľné sa snažiť nechať na pokoji ?
Ku kolónke iný mohli dať možnosť uviesť konkrétne aký (ako pri vierovyznaní), ale myslím, že bežný človek sa (snáď okrem bicykla a motocykla) do práce ničím z tebou menovaných prevažne nevozí a 99% obyvateľstva budú postačovať uvedené možnosti.
Re #166527 810zssk: Že je to volovina by si mal ísť vysvetliť niekam na pôdu (euro)parlamentu, štatistického úradu... alebo najjednoduchšie bude, ak to nasledujúce (keď už budeš zodpovedný priamo sám za seba) jednoducho odignoruješ. ?