No medializovane to bolo, ale v cenniku je listok na PCL za 1,60. Samozrejme je mozne aj to ze nocaky budu stale za extra cestovne, ale bude tam platit PCL a TCL.
kto to zaplatí?
Re #168552 810zssk: rovnaká otázka ako pre dunča
Re #168553 810zssk: dnes v 1206 nalepený zoznam "z" zastávok
Re #168587 Dezerter: myslím, že jediná "na hrane" nepokrytá zastávka ex66 ostala pri GJH - je to problém?
Re #168724 Martin Fundárek: slušne sa tomu hovorí, že "im asi *ebe"... hlavne, že v nákladoch majú rátanú Bosákova-JanD verziu 1000/1435... neviem, prečo sa silou mocou snažia Pe radiálu narvať do železníc... MDVRR v spolupráci s 3F predsa odmietli financovanie eliny z fondov, takže pri reko mosta žiadne 2-rozchody a rovno tam narvať obojsmerne 1000... ale nato asi Ftáčnik nemá... (peniaze, silu, schopnosti...)
?? Projekt je pekná sprostosť. To akože z konca Petržalky pojdem Vlakom a na bosákovej prestup na Električku?
Z čoho chce Mesto "VYBRANÉ TRATE V MESTE" teda ich prestavbu financovať?? Petržalská radiála sa cez euro fondy v rámci TEN-T "prepečie" a zvyšok? Aj tak si stále neviem vysvetliť čo má Petržalská radiála spoločné s TEN-T. Rýchle dialkové vlaky ju budú akurát tak križovať.
Bolotu milión projektov hentáké metro, tantaká dráha a nič z toho. ?
Môj osobný návrch postaviť TEN-T a Petržalskú radiálu úplne samostatne, nezávisle. Na trať do Petržalky by sa možno dal vytvroiť samostatný projekt krytý z eurofondov - náhrada autobusov za ekologickú dopravu, rovnakým spôsobom ako Banská Bystrica získala trolejbusy.
Výhľadovo by sa trať mohla už postaviť ako trojkolajná pre prípadný Tram-train ktorý však prichádza do úvahy pre finančnú náročnosť najskôr tak o 20 rokov.
Likvadácia električkových tratí v BA - Neviedel by som to až tak drasticky.
Je síce pravda, že vozový park "tramvají" sa neobnovuje ale to preto, lebo DPB a mesto nemá proste za čo obnovovať pre vysoké dlhy.Výhľadovo, reálne to tak vidím za 10-20 rokov, má prísť práve k rozširovaniu siete. A musím podotknúť, električky síce v Bratislave sú staré ale relatívne dobre udržiavané ale na viacerých miestach došlo ku kompletnej obnove tratí čo by bola kravina.
Teoreticky dajme tomu, že by sa rozhodlo trate zrušiť - bolo by treba cca aspoň 200 - 300 kĺbových autobusov na ktoré rovnoko nie sú peniaze. O výstavbe metra ani reči. A ten tunel čo sa vo velkom plánuje stavať, určite električkovú sieť nenahradí. Porieši akúrát tak reláciu Petržalka Dvory - Mlynské Nivy - Rača. Rušenie El.trakcie -proste nezmysel.
to čo vravíš, skorej sa deje vo Viedni kde sa postupne nahrádzajú elektríčkové trate Metrom v kombinácií s autobusmi. Ale aj Viedeň určite nezlikviduje celú sieť.
Čo sa týka Košíc myslím, že by to bola tiež blbosť. Neviem v akom stave sú tam ich trate ale tiež si to nemôžu len tak dovoliť. Navyše tam je "norrmálny" rozchod tak nič nebráni vybudovaniu systemu Tram-Train. A že by nefungoval?? - V Nemecku úspešne funguje napr. v Chemitz alebo Karlsruhe.
Pokiaľ ja viem, tak v Košiciach sa počíta s výstavbou električkovej trate na Sídlisko Ťahanovce a s projektom tram-train. DPMK obnovil VP električiek v poslednom čase prestavbami 8 KT8 na KT8D5.RN2 a jediným sólom Vario LF.S.
Celá ta akcie tramtrain byla od počátku hovadina. už ta totiž by omezovala výrazně kapacitu tratě pro hustý provoz tramvají. Nejrychlejší a nejlevnější řešení bylo postavit normální TT a bylo by. Takto to spíš vypadá, že nakonec padnou TT i na levém břehu Dunaje. Možná je to cesta k přerozchodování či nahrazení TT sítě autobusy. No krok za krokem se blíží zřejmě likvidace tramvají v Bratislavě. Proto se taky nemodernizuje vozový park, neb se s TT sítí již nepočítá. Podobné je to v Košicích.
v tom prípade je treba takémuto sprostému projektu s 1435mm cez stred Petržalky vystaviť STOP-ku! ? čiže to čo vo februári v Alfe spomínali, že musia stihnúť nejaký termín, tak ho nestihli aby mohli stavať ešte v období do roku 2014.
A teraz trocha nového oleja do plameňov diskusie:
Materiály na rokovanie o NS MHD do zastupiteľstva: http://www.bratislava.sk/MsZ/Archiv/Msz_11_06_30/Bod_14/
Z pôvodných Ftáčnikových plánov nezostalo takmer nič, a čo zostalo (duálna trať Bosákova-Hlavná stanica), bola práve najväčšia hovadina.
Trať na Bosákovu sa bude stavať až z prostriedkov ďalšieho plánovacieho obdobia (2014-2020). Údajne sa vraj má začať už v roku 2013 a má sa použiť "premostenie financovania" (financovanie prác roku 2013 z prostriedkov roku 2014 - neviem, nakoľko je to reálne a nakoľko výmysel).
Trať od Bosákovej po Janíkov dvor sa má stavať iba na 1435 mm (čiže sa po pol roku vraciame k jednému z variantov TEN-T). Tým sa stráca základná výhoda električky do Petržalky - možnosť viesť priame spoje na jednotlivé radiály. Petržalčania budú môcť do dostavania tunela TEN-T (čiže asi tak do roku 2050) cestovať iba na hlavnú stanicu.
Na trati Janíkov dvor-Bosákova A NA VYBRANÝCH TRATIACH V MESTE !!! majú premávať iba tram-trainy. Ktoré sú to tie vybrané trate, sa nepíše, každopádne to smeruje k likvidácii električiek v BA. Zároveň to znamená, že po zrušení konečnej Bosákova (plánované pri výstavbe spojky na TEN-T) nebudú môcť električky vôbec na pravý breh Dunaja, pretože sa nebudú mať kde otočiť. Ledaže by sa zakúpili obojsmerné (kto by to ale zaplatil, a kto na ministerstve dal pečiatku, všakáno).
"To auto si odniekadiaľ vyserie, alebo ako ho nadobudne?"
To auto majú mnohí mimobratislavčania v garáži, pretože ho potrebujú, aby sa niekam dostali cez víkend, aby sa mohli odviezť k lekárovi, či aby si odviezli týždenný či dvojtýždenný nákup z najbližšieho *marketu. Do práce v BA zatiaľ jazdia vlakom, pretože je to lacnejšie a rýchlejšie. Takže si nič nepotrebujú vysrať, vysrať sa môžu na VHD.
Jeho písomný prejav je na takej úrovni že ani divá sviňa nevie o čom vlastne hovorí. Pochopil som akurát že zjavne žije v nejakej ilúzií že súkromným dopravcom nie sú z verejných peňazí preplácané straty z výkonov na MHD a prímestskej doprave. Čo je samozrejme kravina na entú.
Kto o čom hovorí, inovacebus? Ten hovorí to, že mesto by malo predať svoj majetok, aby si ho následne prenajímalo. Fasa nápad, však takých (poväčšine tunelov) sme tu už mali.
tak zatiaľ to je iba pokračovanie diaľnice, keďže sa Maďarská strana akosi nemá k vybudovaniu chýbajúceho úseku od logistického parku pri Hegyeshalome po hranicu. Najhoršie na tej ceste sú kamióny a nie je nič príjemné po ceste míňať aj 30-40 kamiónov, hlavne nie keď ideš neskoro večer.
no.ev.di.