Reply on: 810zssk #164988:
Dovolím si nesúhlasiť. Podľa mňa by cenová politika ZSSK mala zohľadňovať precestovanú vzdialenosť (prípadne s nejakými relačnými zľavami), ale určite nie podľa kategórie vlaku. Tak ako som pred rokmi velebil zrušenie rýchlikového príplatku, tak dnes čakám, kedy konečne zmiznú príplatky na IC.Podľa mňa je v ZÁUJME ZSSK, aby cestujúci na dlhé trate jazdili v IC a neobsadzovali miesto v R, ktoré majú iné funkcie.
Súčasný stav mi pripadá asi rovnako nelogický, ako keby na bratislavskú L63 do Lamača bolo treba električenku s expresným príplatkom a na L30 by jazdili kinderSory plné šetrivých občanov.
Re #164989 810zssk: Nedá sa ísť samozrejme do extrému, ale v zásade radšej frekvencia ako voz. A na tom práve horí naša železnica - je to síce všetko pekné (teraz to myslím vážne, v nových a reko vozňoch sa mi ozaj cestuje príjemne) ale človek si všetko musí plánovať vopred ako plavbu luxusným parníkom. Ja ako cestujúci by som sa v prvom rade chcel dožiť toho, že budem môcť chodiť vlakom naslepo - systémom, že prídem na stanicu a najneskôr do hodiny niečo pôjde.
Ono treba jednoducho zobrat do uvahy ze podrobnejsi yield management sa u aeroliniek osvedcil a nevidim dovod aby sa to neopakovalo na zeleznici.
barack40
Ono celkovo mi slovenská železničná doprava pripomína Balkán: Máš párkrát denne spojenie luxusnými vlakmi (IC, niektoré R sú tiež celkom v pohode), avšak čo z toho, keď sa ti vlak trmáca od dediny k dedine v nevyhovujúcich časoch (platí hlavne pre trať 160). V Česku síce majú Béčka aj na IC, ale človek sa tým vlakom niekam aj dostane, kým u nás môžeš akurát tak počítať drahé nové vozy odstavené v burine... Ale máme pekné vozne no...