Reply on: MarekG #13053:
Lebo ten isty text je aj v tom malom okne na pridanie prispevku. Ale asi to nejako obabrem a zmenim :))ufo: myslim ze aj toto hovori za kompetentnost ludi v ZSSK
.
.
.
, tak sa rad stavim. Mozno sa ti aj ozvem, ak budes tam. Ale cestu tam v najblizsej dobe neplanujem - aspon, co viem.

.
. Musim povedat, ze Trio je hodne podarenejsia verzia Astry. Jednak, co sa tyka designu, ale hlavne, je dost rozdiel viest sa v Astre a Triu. Skodovka ma fakt na male. Dalej som sa (asi ako posledny z ludi, na tomto fore) konecne odviezol 21Tr. Ale sa priznam, ze som sklamany. Je vidiet, ze je to uz 10rocny model a nejaka omladzovacia kura by sa mu rozhodne hodila. Jedine pozitivum, ze je tichy (defacto ho vobec nie je pocut), ale inak nic. Pre nedostatok casu som sa nestihol zviest 17Tr, ale aspon som ho videl par krat ist okolo. No a dalsou ukazkovou vecou su troleje + vyhybky. Ti co poznaju len BA pomery by sa urcite nestacili divit. Defacto tam troliky brzdia iba, ked maju prekazku v ceste, alebo idu zabocit, alebo zastavit na zastavke. Inak idu plynule, rychlo a jemne, u nas nepoznane :((((. Cez vyhybky idu full rychlostou - treba vidiet.
Teda nieco v tom zmysle. Taktiez bolo prijemne vidiet na viacerych vozidlach obycajny napis "Nastupte prosim, mame spolecnou cestu". Na niektorych dlhsich zastavkach (elektrickovych) mali aj napisy pre cestujucich, ze zastavuju az dve supravy. Fakt su to detailisti. Taktiez dobry system - niektore zastavy boli spolocne pre eliny a t-busy. Napr. t-bus len zrazu zasiel na kolajnice a zastavil pri klasickom elinovskom ostrovceku. Fakt genialne a jednoduche. Vacsia cast trate bola na samostatnom telese, zvacsa odkryty zvrsok. Tiez som si bol pozriet tu mimomestsku elinovu trat. Zabudol som nazov. Chodi tam linka c. 5 a premava vlastne z ostravy cez par dediniek - pomedzi polia, defacto v horach. Naozaj krasne a nevsedne. Je to jednokolajka, jazda trva tak cca 20min, podla CP 17:). Ak som dobre spocital striedaju sa tam dve supravy T3 a vzdy sa v jednej zastavke minu. Naozaj uchvatne - vystupite na konecnej - v okoli su len chatky, hory a vysoke borovice a padal tam sneh. Cestovne tam bolo mierne vyssie - zaujimavost, v tychto supravach bol vo vnutri namontovany aj automat na listky + samozrejme aj predaj u vodica (ten bol o 2Kc drahsi, ako obyc. listok - na obyc. linkach - na tejto neviem). Co ma este zaujalo, bol pomerne velky vyskyt zien, ako vodicov - elektriciek, ale aj najma trolejbusov. A tiez som nevidel ziadne "balkanske" upravy kabin vozidiel.
, ako to niektori nazvyvaju. O M1-kach mozem povedat, ze je to fakt podereny kus. Pekne dizajnovo - zvonku aj zvnutra, prijemny pocit z jazdy. Jazda fakt suprova. Po par minutach jazdy som si sadol do starej supravy - brr - nedalo sa to porovnat - hukot, rachot a drcanie
. V reko suprave som sa viezol iba chvilu. Zvnutra sa podoba na M1-ky a je to take nieco medzi, co sa tyka komfortu - ale je to urcite dobry krok.
. Vsade v celom interieri je usporiadanie sedadiel 2+2, co sposobuje malo miesta na statie a priserne sa premiestnuje, v buse, aj len pri trochu plnsom buse. Pocitam, ze v nasich podmienkach by revizor nemal kade ani prejst a to by nemusela byt ani spicka. Zato vybavenie Buse sa mi pacilo. Jednak to malo vnutorny dvojriadkovy display. V prvom to pisalo cislo linky a nasledujucu zastavku. V druhom to priebezne ukazovalo konecnu a zastavky cez ktore este pojde. Takzvany "teplomer" naboku je tiez dobry pre orietntaciu. Ukazuje nemenne obe konecne a medzi tym myslim 6, alebo 7 zastavok - zvyraznena je najblizsia a potom su za nou, co nasleduju. Teplomery mal samozrejme dva - vpredu aj vzadu. Kedze som mal dost smolu, tak prazka T3RP sa mi v piatok neusla a tak isto ani pondelok - len mi zdrhla pred nosom
.
. Su to verzie zo schodom vzadu. Ked ich provnam s i412 tak sa mi v ikacoch ako cestujucemu jazdilo lepsie, ale co na to vodici, to neviem. Co sa mi na ikacoch paci, ze nemaju take male vetracie okienka, ako u nas. Dalsou zaujimavostou, co tam maju je ikarus 405. Je fakt mini a co ma dorazilo, ze vobec nie je NP. Teda je, ale tak nejako s nizkym schodikom - aj predne, aj stredne dvere. Ale je to sranda, vo vnutri ma clovek pocit, ako keby bol v 412, ktora je mierne zlisovana - kuknes vlavo a mas pocit, ze dychas vodicovi za krk a kuknes vpravo, tak sa bojis, ze vypadnes
. A kedze som mal opat smolu, tak som nevidel ich raritu. To jest ikac 280 po reko s detroitskymi motormi (teda asi GM). Ze vraj su to dable - 100km/h nie je problem. smolu som mal preto, ze vobec ziadne klbaky cez vikend nejazdia :(( a navyse tie 280-ky jazdia iba v lete. To je naozaj netradicne. K smole mozem priratat aj, ze nie je leto - lebo tam chodieva bus na pravidelnej okruznej jazde - prekne zrestaurovana SM na linke tusim 91:(((. Dalsia smola - maju tam podzemnu lanovku - mimo provoz
. Vo vozovni som videl par klbakov i435 - oproti nasim mali nedelene predne okna, nemali klimu, zvonku vyzrali na nase prve serie - pocitam, ze su starsie, mali vacsie vetraky. Dovnutra som sa nedostal. Tak isto som videl - ale iba vo vozovni jednu Skodu 21AB. Zvonku vyzerala naozaj krasne - skoda, ze sa to nedotiahlo do konca. Este zaujimavost - vsetky busy mali cislo linky aj na lavej strene - zhruba v druhom okne. Zvacsa to bol klasicky maly Buse panel (len na cislo).
, ale existuje. Zaujimavostou je, ze nemaju casove listky, ale jednorazove (ako volakedy u nas). Co je zaujimavejsie, ze clovek, co ide na listky musi nastupovat prednymi dverami tam je uplne identicky oznacovac, ako u nas v BA - len nie je cerveny, ale hnedy. Sice ukazuje aj cas, ale je tam na nic. Celkovo mam pocit, ze ludia, v dopravnom podniku v K.V. by si velmi dobre rozumeli s nasimi "geniami"
. Naozaj som mal pocit, ze v tych ich strmych kopcoch by sa troliky uplatnili ovela lepsie, aj by sa hodili ku kupelnemu mestecku, o ekologii nehovoriac. Za vsetku podobnost s nasim DP hovori, ze maju zalusk na plynove busy :(((.
. Ale ze vraj o nic som neprisiel. Z vonku sme to obisli a mal som zly pocit. Obrovska fabrika, na ktoru ked sa pozriete, tak neviete, ci spadne teraz, alebo o 5 minut
. Zaujimavostou bola testovacia trat z Ostrova do Jachymova - 6km dlha - pekny pohlad na horsku cestu medzi vysokymi smrekmi a hore troleje. Akurat smutnejsie, ze troliky nikde
. Samo, ze ani jeden trolik som tam nestretol
. Svojho casu (mozno niekto budete viediet, ci aj dnes) sa Skoda hrdila (mala uvedene v katalogoch), ze kazdy trolik od nich ma najazdene 200km po tej trati a je zabehany. Co som pocul, tak dnes o tom pochybujem. Jachymov je pekne mestecko - videl som aj "nechvalne zname" jachymovske uranove bane - teda aspon vchod.
. To vystupovanie, ciste a lelegantne oblecnie, ochota, vlakovy rozhlas - po kazdej stanici privitali novychcestujich (cesky, nemecky, anglicky), nacrtli plan cesty, upozornili, kde najdu jedalensky vozen, zalezelali stastnu cestu. Pred kazdou stanicou zahlasili, ze sa blizi, ake su najblizsie vlakove pripoje, kedy a kam. Tak isto sprievodca pri kontrole istkov - sluzny, cisty, proste sa spraval na urovni (lepsie, ako vacsina casnikov v BA :-)). Ked sa na hranici vystriedali posadky, tak jediny raz som pocul rozhlas, ktore zastavky nas cakaju a uz potom sa neozval. O kontrole listkov nehovoriac - ten xicht otraveny...
.
Andrej (Anndy008)
Karlovarske 280-ky. To s tym letom - v lete jazdia aj cez vikend, inak v zime len cez tyzden. Tych 100km/h - to je medzimestska verzia - maju inu prevodovku, ako mestske. Ale maju rovnake motory.