Reply on: Martin Fundárek #109884:
pôvodne aj dnes1. električka bude pre Petržalku nosným systémom. Ostalo. Za predpokladu že sa vybuduje žel. tunel pod Dunajom a jeho pokračovanie Bosákova - Janíkov Dvor (nutná podmienka, ináč tam nebude koho voziť), budú sa smerovo aj kapacitne dopĺňať, teda nie je zrejmé, ktorý z tých dvoch systémov bude nosný, je pravdepodobné, že to bude aj naďalej električka, lebo tá ponúkne atraktívnejšie smery v centre. Ak vlak v úseku Bosákova - Janíkov Dvor nebude, nie je o čom, električka je jediný koľajový systém zo stredu Petržalky do mesta - je nosná.
2. pôjde po estakáde, po zemi alebo v záreze. Ostalo. Aj v novinách sa už písalo, že pôjde v tzv "rozkolísanom" variante. Pokiaľ to bude možné prioritne pôjde v záreze = polozapustený variant = plytký tunel (opak od hlbokého, zakrytého tunelu, výklad pojmu kontaktujte Slávika). Avšak miestami (napr. nad Einsteinovou) pôjde na estakáde a niekde možno pôjde v úrovni okolitého terénu, alebo cez niktoré komunikácie možno pôjde do podjazdu. Ale v princípe so zakopaním pod zem sa na väčšine územia neuvažuje.
3. cez Dunaj prejde po zrekonštruovanej železničnej časti Starého mosta. Dozvedel som sa že tento zámer tu bol, aj keď ja som ho neregistroval (moja chyba). Sám som čítal nezávislý posudok Výskumného ústavu zváračského, nechcem kecať, dátum spracovania bol minimálne vlaňajší, možno už v 2006, kde jednoznačne konštatujú, že oceľ, z ktorej je postavená železničná časť mosta v žiadnom ohľade nevyhovuje a teda železničnú časť nie je možné použiť v budúcnosti na žiadne účely. Tie pôvodné posudky som nevidel, ani som o nich nepočul...
4. Že bude na Starom moste cesta je oproti pôvodným plánom novinka, avšak novinári (Nový čas, sú to vôbec noviny?) mylne uviedli že tam budú 2+2 cestné pruhy, na Starom moste ostáva 1+1 cestný pruh, ako dnes...
Navyše Slávikove požiadavky na diskusiu nevyplývajú z Vášho názoru že pôvodné 4 body z EIA El. do Pet. sa nerovnajú novým štyrom bodom el. do Pet. On ju chce aby si určili ako má vyzerať Nový starý most (dizajn) a aby sa rozhodli, že nechcú žiadnu električku do Petržalky a chcú IBA železnicu v tuneli s pokračovaním pod Karadžičovou, Filiálkou,...
Mike
Dôsledok neobnovy kĺbakov sa 1. krát vážnejšie prejavil až od jesene 2004, kedy sa spravila L88 (Šafko - Ovsište) na sóla (aj keď v špičke so zhusteným intervalom z 10 na 8 min.) Niečo málo zachránil dôsledok auditu v DPB, keď presunuli 5 IK 280 z 1. na 4. DP, aj keď to boli vozy, ktoré boli najčastejšie do Petržalky z 1. DP požičiavané...A potom aj reforma 5.9.2005 bola okrem iných faktorov aj v dôsledku toho, že do leta 2005 jazdilo na kĺbových linkách spolu cca 8-10 sól, lebo tie kĺbaky do výpravy jednoducho neboli...