Inak najnovsi jav na Stefanikovej: auta sa niekedy takmer vsetky radia do praveho pruhu (tam kde by mal (mohol) byt BUS-pruh), a lavy pruh zostava prazdny. Ked prichadza autobus, musi zostat stat na konci kolony, pricom lavy pruh je uplne prazdy. Naskoci zelena, auta sa pohnu, ale autobus to uz nestiha. Bol by taky problem iba jednoducho presunut auta z praveho pruhu do laveho? Myslim, ze nie, a kolona by nebola dlhsia ani o centimeter.
Tento "jav" som videl zatial dvakrat.
Tento "jav" som videl zatial dvakrat.
hoppusmark01
Ale pri Starom moste sú tu aj iné fakty: ten most nevyhovuje plavebnému gabaritu ani výškou ani šírkou medzi piliermi, nevyhovuje už ani pre cestnú dopravu (príliš úzke jazdné pruhy, autobusy musia takmer zastať aby sa mohli vyhnúť keď idú oproti sebe), nie je absolútne možné vybudovať tam električkovú trať (2 koľaje), prúliš úzke sú aj chodníky pre chodcov, a nie je tam miesto pre cyklistov.
Chceme teda pamiatku, ktorú nebude možné upraviť pre súčasné potreby, a bude teda iba akýmsi nevyužiteľným skanzenom?
Lebo čo som si všimol, väčšina pamiatok sa prispôsobuje súčasným potrebám (rekonštrukcie historických domov, atď), a teda naďalej plnohodnotne slúžia ľuďom..
Ja by som si teda počkal na výsledky architektonickej súťaže, možno tam budú veľmi pekné návrhy, ktoré dôstojne nahradia Starý most.