Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mike #168255:
Sory, minibusmi k vlaku? Asi nie, neviem si predstaviť, že IAD ľudia budú čakať na minibus, potom cesta minibusom, potom čakať na vlak a po príchode do BA vlakom čakať na MHD + cesta MHD. Asi nie, takto cestujúci nepribudnú. Tú trať treba komletne prerobiť a aj v Bratislave treba pridať zastávky (aspoň pri Avione).
Reply on: derik #168253:
Pomôže hustejšia premávka, kvalitnejšie vlaky a to, že v niektorých obciach plánujú zvážať minibusmi ľudí k žel. staniciam...
Reply on: derik #168252:
per začiatok by to chcelo aspoň BUS-pruhy na potrebných úsekoch, t.j. BUS-pruh na Štefánikovej, a po Pražskej až ku SAV, nieže pruh končí niekde pred Sokolskou aby nemala IAD o jeden menej ? na Šancovej by som po celej dĺžke dal osadiť stĺpiky aby sa tam nemohlo parkovať na chodníku pozdĺžne a na ceste by som dal zákaz parkovania a spravil tam BUS-pruh!
Čo sa týka cien: ja som za to aby JCL zdraželi viac ako PCL, JCL využívajú občasní cestujúci + návštevníci. Tí, ktorí pravidelne cestujú, tým sa oplatí jednoznačne PCL.
Avšak keď už má 15min stáť 0.70€, ako kompenzácia by mohol byť prestupný a povedzme 20min.
BMK nie je dobré riešenie tak ako je navrhnutá. Nemala by v podstate vôbec existovať zľava na MHD alebo by mala byť rozšírená o Bratislavský kraj, v ktorom by už bolo na čase zaviesť IDS systém a skvalitnuť koľajovú dopravu aby sa zvýšil počet cestujúchich.
Ináč som zvedavý, koľko vydrží ten RegioJET na trati do DS, keďže viac cestujúcich oproti ZSSK nebudú mať, keďže tá trať vôbec nejde cez tie najdôležitejšie obce pri Bratislave ako Most, Rovinka, Lužná (nepomôže im ani hustejšia premávka)
Pokiaľ dôjde k popri zvýšeniu cien aj k redukcii spojov, môže nastať odliv cestujúcich. Pred zvýšením cien, však najprv magistrát a DPB sa mali pokúsiť zatraktívniť MHD oproti IAD (preferencia električiek, zavádzanie bus pruhov, nákup moderných električiek), pretože pokiaľ MHD nebude atraktívnejšia ako IAD stále bude cestujúcich ubúdať a jedna z možností ako zvýšiť príjem je aj zvýšiť počet cestujúcich, lenže preto treba aj niečo urobiť, čo žiaľ v Bratislave je vec nemožná. Čo sa týka nákupu električiek tak nato môžeme na dlhé roky (a asi aj desaťročia) zabudnúť, pretože mesto je zadĺžené a to nie je výhliadka na ďalšie investície.
Reply on: no.ev.di. #168248:
Suhlasim, po zdrazeni nechcem vidiet nejake zasadne skrtanie liniek a natahovanie intervalov.
Reply on: no.ev.di. #168243:
Zdrazenie je primerane k inflacii.
Reply on: TeBeCe #168247:
keď na tom nebude zvuk a nebude to prekážať vo výhľade na infodisplej, tak nech tam beží aj zrnenie ?

P.S.: Som zvedavý, že čo vykonajú pri tom audite dopravnej obslužnosti.
Reply on: kecho #168246:
nech teda zdražejú PCL o 5-10% ale nech ponechajú pásma. Ak plánujú zdražieť a nabudúci alebo ešte tento rok škrtať linky, tak nech si toto zvyšovanie cestovného strčia niekam. Zaujímavé, že sa chválila, že ako majú príjmy z reklamy a tých šibnutých televízií ale peňazí chýba stále viac ?
Reply on: davidson #168245:
postupne sa to zmeni na vysielanie reklamy ?
Reply on: no.ev.di. #168243:
ak si dobre pamätám, boli dve alternatívy - súčasná, tj. zdražiť 15 a 60 min. o 20 centov a zdražiť aj električenky a tá druhá bola zdražiť 15 a 60 min o 10 centov a električenky zdražiť ešte viac... Ako obyvateľ BA by si si vybral čo?

inak, celkom by ma zaujímali dve veci, ale asi bola iba zle odprezentovaná médiami - zrušenie pásiem + PCL "celosieťový"...
Nie je to reálne tak, že pásma ostanú a v ich hraniciach neskôr (keď sa podarí) vzniknú zóny 100+101?
A "celosieťový" nie je celosieťový, ale iba na pásmo 1+2 (alt. zóna 100+101), keďže sa pásmové nebudú predávať? Lebo ak by bol "celo"sieťový, tak by musel predsa zahŕňať aj 630,801,901...
Super nápad s obrazovkami v autobusoch. Skôr by tam mali byť použité ale filmy o prírode zo Slovenska (Vysoké Tatry, Nízke Tatry, Slovenský raj)... A na spodnej časti obrazovky by sa mali zobrazovať informácie o zmenách, výlukách a iných dôležitých činnostiach v doprave. Dúfam, že sa to postupne takto zmení a budú s tým spokojní aj ostatní užívatelia MHD
Reply on: no.ev.di. #168243:
typické. najprv mediálna masáž, že "trebalo by zdražiť", ale primátor povedal nie: "primátor vrátil cenový návrh, lebo - neviem čo" atď. Vraj objektívne treba podražiť o 20percent kvôli inflácii. A prekvapenie, zrazu je to miestami o 40 percent..
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=9278

chápem, že zdražovať sa musí ale lístky zdražieť o 0,20€ mi príde ako uletené až moc. Nemohol by byť 15min za 0,60€ a 60min za 0,80€? Myslím, že zdraženie o 3Sk je primerané ale o 6Sk sme tu ešte nemali. Keď sa prechádzalo na € tak ceny šli hore, ale to akosi DPB neráta ? namiesto 18Sk lístka na 30min, museli ľudia používať hodinový za 21Sk a takisto ho museli používať akonáhle chceli prestúpiť. Keď teda sa DPB odvoláva na to, že sťažnosti na zdražovanie lístkov sú neopodstatnené, resp. zanedbateľné, keďže väčšina príjmov z cestovného je z PCL, tak prečo sa potom tak trhajú zvýšiť základné cestovné o 0,20€? Aspoň keby pristúpili na povolenie prestupu na 15min lístok.
Nevedel by mi niekto povedať, ako sa postupne vyvíjala dĺžka jazdnej doby L5 od kedy začala premávať v trase Dúbravka - KV - Obchodná - Rača? Vopred ?
Reply on: Hug0 #168237:
To je vacsina miest? 😃
Reply on: Ivan3 #168238:
tak mali dodať vlastný vzhľad aj predku a nie, že predok vyzerá moderne a zvyšok archaicky, pôsobí to ako päsť na oko. Keď už tak mohli sa pohrať so vzhľadom dnes už nepremávajúcich motorákov 850 a 851 a mohli ich "čumáku" dať elegantnejší vzhľad a dať to na 861. A tiež som zvedavý na tie 4 schody vo vnútri, či aspoň niesú také vysoké. Tiež trkvasi nevedeli spraviť o 1-2 schody menej?!
Reply on: ufo #168229:
inak je zaujímavé, že na trati 160 jazdia trebars 813, či 810/811 s prívešákmi na niektorých osobákoch a to je kapacita nižšia ako budem mať 861, na trati 172 a 173 teda chcem vidieť ako sa to zaplní, keď sa hovorí, že od Brezna po Margecany často stačí iba 810 sólo... alebo či to dajú na trať ZA-Rajec, či CA-Makov alebo na Oravskú lokálku. 757 si dáva robiť ZSSK a 756 Cargo, tak je?
náhodou je fajn, že u té 861 nechali vlasní vzhled a nedělali kopie jiných vozů. Aspoň je to svébytné. Vidím to pozitivně.
Reply on: 810zssk #168236:
Berlin, Viedeň, Budapešť, Praha, Paríž mam pokračovať ? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.