Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #96457:
Napríklad nedá mi spomenúť ich štúdiu toho, ako sa lepšie vníma na majákoch červená a modrá namiesto obidvoch červených. Nič nové pod slnkom, len odkopírovali to, čo už dávno funguje v Amerike ?
Reply on: Boris #96409:
"Na preferenciu zabudnime, tá je dočasne mŕtva. Asi ako vojská Varšavskej zmluvy, ktoré tu boli dočasne" - tak to si dosť veľký optimista ?
Reply on: 810zssk #96439:
Bloková slučka je to, čím sa otáča napr. d-11 v centre. Objazd bloku domov - preto bloková slučka.
Inak - respect - tvoje príspevky sa už dajú čítať a čoraz častejšie s tebou súhlasím. Si absolvoval nejakú zrýchlenú Soliderterapiu ? ?
Reply on: Beus #96434:
Samozrejme, po vybudovaní trianglov a slučiek a zastavení premávky do Petržalky už nebola vratnosť potrebná.
Reply on: ufo #96404:
Ved hovorim. Za poslednych 20 rokov z VUD nic dobreho nevyslo.
Reply on: Marcelllooo #96441:

8 mld je to aj s nakupom vozidiel a reko stareho mosta, ktory sa musi zrekonstruovat tak ci tak!
Na TEN-T17 zabudni. Nic sa stavat s najvacsou pravdepodobnostou nebude.
Z akeho dovodu je stavba noveho ekonomickejsia ako prestavba stareho?

Re #96449 S499.1023: on tusim naozaj nieco robi zo skrutkami a nahradnymi dielmi ?
Reply on: Ámos #96413:
To, či Harabin niečo porušil, posudzoval parlamentný výbor alebo niečo podobné. A ten povedal, že nič neporušil. Ale to nič nedokazuje, lebo aj moja babka sa rozumie právu viac než väčšina koaličných poslancov a ona je navyše nezaujatá.
Reply on: Sommelier #96383:
Je to metroschotousch.
Reply on: Marcelllooo #96378:
Električka SAMOZREJME môže byť nosným systémom. Neuviedol si žiadny KONKRÉTNY argument, prečo by nemohla, opkrem radobyodborných kriedovopapierových skrutkovýdch argumentov a fráz o "centrálnom komponente".
ŽSR nevypracovali žiadnu koncepciu riešenia MIESTNEJ dopravy v Bratislave. ŽSR vypracovali akúsi koncepciu JEDNOHO smeru DIAĽKOVEJ dopravy. VŠADE v civilizovanom svete jazdia diaľkové vlaky a S-Bahn po oddelených koľajách.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: ufo #96405:
Predmestie-Filiálka je cca 2,8 km a s jednou medziľahlou zastávkou je medzizastávková vzdialenosť cca 1,4 km. Je to málo, alebo veľa? Ak tam majú jazdiť laminátky so šiestimi Bh-čkami a plniť výlučne úlohy prímestskej dopravy, tak je to málo. Ak tam majú jazdiť ľahké súpravy cca 3-vozňové a majú plniť prepravné úlohy v rámci mesta, tak je 1,4 km veľa.
Reply on: Marcelllooo #96371:
Ak neviem, čo mi presne vadí, mám právo sa sťažovať. Kto tvrdí opak, tvrdí nebezpečným odborníckym syndrómom. Ak mi nechutia rožky z pekárne X, mám právo sa sťažovať a odmietnuť ich nákup bez toho, aby som navrhol novú technológiu pečenia, ba dokonca aj bez toho, aby som špecifikoval, prečo mi nechutia.
Reply on: Marcelllooo #96370:
Si sa naučil nový výraz "centrálny komponent" ? ?
Reply on: 810zssk #96439:
Vysvetliť to dobre neviem, ale niečím takým podľa mňa je napr. t-busová konečná Jelačičova spolu s prilahlou dráhou.
Reply on: Marcelllooo #96429:
"A keby som mal navrhnúť vlastné riešenie, tak by to bola kombinácia - električka pod zemou, a na väčšine úrovňových križovaniach preferencia. Budovalo by sa to na etapy a pri veľkých investičných zámeroch by bolo treba zaviazať aj investorov aby sa do toho zapojili. Napr. pri stavbe novej žel. stanice, kde by mohla byť električka vrámci akcie zabudovaná pod zem na náklady investora. A počas rekonštrukcie by kludne mohli premávať obojsmerné električky k Predstaničnému námestiu," napísal Boris, takže už zrazu električku hej.

Marcelllooo mám dojem, že keby trať NDS, ktorý môžeme nazvať aj špeciálnou dráhou, aj hocijako, viedla 5 km od tovjho paneláku by ti to bolo jedno, či by to bola električka, koňka, metro, VAL. Lenže tebe ide o to, že ty nechceš mať pri dome električkovú trať. Si proste dogmatik.
Budem rád ak mi na túto poslednú časť odpíšeš, ale úprimne.
Reply on: enumaelish #96318:
Hej, Brno je všeobecne známe ako električkový šotoraj. Stačí sa postaviť ráno na Nové Sady, o dve hodiny má človek plnú kartu a ani dve električky rovnaké.
A to, že si si najprv zaumienil vratné vozidlá a POTOM si začal hľadať argumenty pre ne, je príznakom nekoncepčného myslenia, ktoré máš s tvorcami vozového parku DPmB spoločné.
K tvojim ďalším veciam: Brnenské električkové trate sú v dosť mizernom stave a neporovnateľné intervaly sú dôsledkom koncepcie, ktorú nenávidíš - koncepcie malého množstva nosných liniek s hustým intervalom a prestupmi.
Takže si ujasni, čo vlastne chceš.
Reply on: Beus #96437:
Je to sucastou teorie sieti a teorie grafov. http://en.wikipedia.org/wiki/Strongly_connected_component
Reply on: enumaelish #96314:
No schválne, chytrouš, aké vozy jazdia v Budapešti? Ešte pred pár mesiacmi historické rozpadávajúce sa UV, dnes historické Ganz CSMG, T5C5, na troch linkách secondhandové TW6000 z Hannoveru a na jednej dvojlinke pár Combín. Absolútna väčšina vozového parku staršia ako v BA. A akú to má súvislosť s koncepciou uprednostňovania jednosmerných/vratných súprav, to vie naozaj len pes.
Na margo Brna: O konečnej Mifkova sa pôvodne vôbec neuvažovalo. Definitívnou konečnou mala byť Jírova. Zlé jazyky hovoria, že vznikla preto, aby aj Brňáci mali svoje metro. Vznikla preto, aby si Brňáci ex post našli využitie pre svoje KT8. Následne sa využil fakt obojsmeronsti linky a trať sa pred=lžila na miesta, kde by budovanie slučky bolo príliš komplikované. Následkom jej existencie je fakt, že v prípade výluk nemôžu KT8 operatívne slúžiť tam, kde by to bolo potrebné, lebo MUSIA jazdiŤ na d-8. A prečo si odvtedy Brno zaobstaráva zase len samé jednosmerné vozy?
Reply on: intony #96419:
Dovod preco novy system a nie prestavba je jednoduchy: je to ekonomickejsie a aj dopravne lepsie navrhnutelne.

Preco radialy + centralny komponent nemoze byt NS je zase jednoduchy: nesplna to kriteria na nosny system. Je to sice mozno pekny sen elektrickovych fundamentalistov, ale urcite to nema opodstatnenie.

NS MHD je podzemou nie preto, lebo je to NS ale preto, lebo len tak sa da zabezpecit bezkoliznost a absolutna preferencia... O to ide predsa.

Ja nechapem preco tak trvas na lipnuti na elektrickovej sieti ako NS MHD. Preco lipnes na elektrickovom fundamentalizme?

Re #96422 810zssk: V centre musis jedine razit. V centre toho moc nevyhlbis.

Zase take jednoduche to nebude s tou preferenciou a substituciou MHD vs. IAD, ako pises. To by v prvom rade muselo mesto poskytnut uplne inu kvalitu MHD. Ale aj tak je to ovela komplexnejsi a komplikovanejsi problem.
Reply on: Beus #96437:
teoria sieti

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.