Reply on: intony #96253:
Prevdepodobne sa práve preto chcel ten autobus na koľajniciach, lebo drevený verkel, v ktorom mohlo dvanásť ľudí sedieť a ostatní sa mohli hompáľať na kožených pútkach, už nebol v konkurencii IAD dostatočne zaujímavý. Nehovoriac o komplikovanejšom radení na konečnej (obzvlášť v starodávnej premávke s vlečnými vozmi) a väčšej náročnosti na manipuláciu. Zastávky v strede do toho nemotaj, jednosmerné vozidlo môže tiež mať dvere po oboch stranách (ja ale uprednostním postranné nástupištia, jednak z dôvodov nemiesenia sa cestujúcich pre oba smery, jednak pre väčšiu pohodlnosť jednosmerných vozidiel.
intony
Prečo niekto nenavrhuje prestavby električkových tratí na radiálach a prečo teda stále niekto počíta s výstavbou úplne nového systému namiesto prestavby?
Prečo nemôže byť centrálny mestký okruh NDS riešený na báze električky s napojením na prestavané radiály s tým, že by trate na Špitálskej a Obchodnej boli riešené ako klasická električka, ostatné tarte v centre riešené podzemne?
Naozaj ja nutosť, aby bol koľajový systém pod zemou a nútiť ľudí zdĺhavo schádzať do podzemia aj tam, kde by bol dostatočne rýchly aj povrchovo iba preto, že je to NDS?
Hovorím o postupných a čiastkových riešeniach, ktoré by markatne zlepšovali električkovú dopravu na všetkých radiálach za podmienky, že by sa z ÚP definitívne vyškrtli pôvodné trasy metra.
Načo je trasa nového koľajového systému, ktorá povedie z Petržalky na Trnavské mýto bez ostatného napojenia na existujúci mestský koľajový systém?
Teraz si ešte polož otázku, prečo súčasný električkový systém v Bratislave vyzerá tak ako vyzerá. Pretože sa postupovalo podľa nezmyselnej koncepcii podzemného metra, ktorého prvého zmienka pochádza zo začiatku 70-tych rokov, kedy sa počítalo s miliónovou Bratislavou. Dovtedy sa počítalo so sytémom rýchlodrážnej električky.
Otázka na záver. Brnenský električkový rýchlodrážny systém nie je spoľahlivý NDS?