Pár poznámok k nosnému systému.
Vidím to žial veľmi negatívne, aspoň pri tomto neschopnom vedení mesta.
Na električkových radiálach budú kvôli ďalšej výstavbe pribúdať svetelné križovatky. Na preferenciu zabudnime, tá je dočasne mŕtva. Asi ako vojská Varšavskej zmluvy, ktoré tu boli dočasne. Z tohto dôvodu neprichádzajú v súčasnosti električky vhodné ako NDS.
Mesto potrebuje vybudovať NDS a urobí to nasledovne. Vybuduje sa električková trať od Janíkovho dvora po Šafárikovo námestie a nosný systém je hotový. Ďurkovský strihá pásku a hovorí, že Bratislava sa konečne po dlhých prípravách dočkala svojho "metra". A ľudia ho zvolia aj na ďalšie volebné obdobie 2018-2022.
A keby som mal navrhnúť vlastné riešenie, tak by to bola kombinácia - električka pod zemou, a na väčšine úrovňových križovaniach preferencia. Budovalo by sa to na etapy a pri veľkých investičných zámeroch by bolo treba zaviazať aj investorov aby sa do toho zapojili. Napr. pri stavbe novej žel. stanice, kde by mohla byť električka vrámci akcie zabudovaná pod zem na náklady investora. A počas rekonštrukcie by kludne mohli premávať obojsmerné električky k Predstaničnému námestiu.
Vidím to žial veľmi negatívne, aspoň pri tomto neschopnom vedení mesta.
Na električkových radiálach budú kvôli ďalšej výstavbe pribúdať svetelné križovatky. Na preferenciu zabudnime, tá je dočasne mŕtva. Asi ako vojská Varšavskej zmluvy, ktoré tu boli dočasne. Z tohto dôvodu neprichádzajú v súčasnosti električky vhodné ako NDS.
Mesto potrebuje vybudovať NDS a urobí to nasledovne. Vybuduje sa električková trať od Janíkovho dvora po Šafárikovo námestie a nosný systém je hotový. Ďurkovský strihá pásku a hovorí, že Bratislava sa konečne po dlhých prípravách dočkala svojho "metra". A ľudia ho zvolia aj na ďalšie volebné obdobie 2018-2022.
A keby som mal navrhnúť vlastné riešenie, tak by to bola kombinácia - električka pod zemou, a na väčšine úrovňových križovaniach preferencia. Budovalo by sa to na etapy a pri veľkých investičných zámeroch by bolo treba zaviazať aj investorov aby sa do toho zapojili. Napr. pri stavbe novej žel. stanice, kde by mohla byť električka vrámci akcie zabudovaná pod zem na náklady investora. A počas rekonštrukcie by kludne mohli premávať obojsmerné električky k Predstaničnému námestiu.
810zssk
Teoreticky ak by sme budovali hlbenim tak by to slo v nasledovnom poradi: (ano, vytvorilo by to docasny takmerkolaps elektrickovej dopravy, ale CO UZ)
1. etapa - zakopavanie Spitalskej
Odstavka celej Vajnorskej a Ruzinovskej radialy.. jazdilo by sa v podstate len po Obchodnej, cez tunel do Dubravky, Race a na stanicu. Zakopal by sa usek Krizna - Spitalska - Nam.L.Stura / Safarikovo namestie (len jedno z toho) - nabrezie (po cca Novy most). Zaroven by sa vybudovali vjazdy do tunela na Vazovovej a Americkom namesti.. zaroven by sa pripravila odbocka z Kamenneho namestia na Nam. SNP (takmer po Hurbanovo namestie)
2.etapa - zakopanie Obchodnej
Odstavka Racianskej radialy a Obchodnej.. za odbockou na stanicu vjazd do pozdemnej casti, vybudovanie trate pod Obchodnou, cez Kapucinsku az do tunela - v tunely by to vyslo z podzemia na uroven terenu. Zaroven by sa vybudovalo napojenie tejto podzemnej trate na podzemnu trat po Namesti SNP (ktora by sa vybudovala v prvej etape)
Ja viem je to megalomansky plan, ktory by bol drahy, je to vsak menej narocne ako stavat cely NS MHD nanovo. Podotykam ze toto je ORGANIZACNE nie TECHNICKE riesenie danej trate.
NS MHD = kostra celej MHD na dopravu na dlhsie vzdialenosti na ktoru navazuju kratsie lokalne linky.