Z akého dôvodu je nutné neustále opodstatňovať nosný dopravný systém ? Keď počujem NDS, to je ako Al-Káida. ☺
Ešte sa niekto nezamyslel nad akoukoľvek etapizáciou zákopových prác v centrálnej mestskej oblasti, ale hlavne, že má skoro každý plné ústa takýchto riešení. Nemožné na počkanie a zázraky za pár dní. Je mi blitno z takých teórií.
Menovite:
Re #96368 810zssk: tak prosím ukáž, ktorý úsek zakopeš ako prvý.
Re #96364 Marcelllooo: Akú máš predstavu o NS MHD ? A keď už napíšeš, že sa jedná o neviem koľko percent z objemu prepraveného substrátu v takej a takej vlnovej dĺžke, opýtam sa, na čo Ti to je ? Aj keď postavíš ďalšie trakcie, bez ohľadu na čokoľvek, tie električkové radiály tam vždy nejak budú. A nikoho nezaujíma či sú nosné alebo budú hovnosné. Preferencia a stav tratí s tým výslovne sprostým označením nemá nič spoločné.
Re #96370 Marcelllooo: "Povrchova elina ma uplne ine urcenie, nie ako NS MHD a to duplom v centre. Je to lokalna doprava na kratke vzdialenosti..." - Tak to by si sa divil.
Re #96371 Marcelllooo: práve Filiálka - Petržalka svojim rozsahom - napojením sa širokú železničnú sieť nebude mať charakter MHD. Napriek tomu, že potenciál železnice je na území BA pomerne vysoký, jej dostupnosť bude stále nízka a to aj výhľadovo. Dva narvaté smery pozostávajúce z kancelárskych krýs Petržalka - Nivy a späť, Trnava - Nivy a späť NDS ešte netvorí ?
Re #96373 810zssk: ten tunel nenávidím z duše, ukážka centralistickej svojvôle EÚ. Povedzme si ale úprimne, zberba by dopravu do zlikvidovaného cintorína industrialu v okolí nív neriešila vôbec. Takto tam budú 2 zastávky (jeden variant väčšie zlo ako druhý) a aspoň... škoda reči.
Ešte sa niekto nezamyslel nad akoukoľvek etapizáciou zákopových prác v centrálnej mestskej oblasti, ale hlavne, že má skoro každý plné ústa takýchto riešení. Nemožné na počkanie a zázraky za pár dní. Je mi blitno z takých teórií.
Menovite:
Re #96368 810zssk: tak prosím ukáž, ktorý úsek zakopeš ako prvý.
Re #96364 Marcelllooo: Akú máš predstavu o NS MHD ? A keď už napíšeš, že sa jedná o neviem koľko percent z objemu prepraveného substrátu v takej a takej vlnovej dĺžke, opýtam sa, na čo Ti to je ? Aj keď postavíš ďalšie trakcie, bez ohľadu na čokoľvek, tie električkové radiály tam vždy nejak budú. A nikoho nezaujíma či sú nosné alebo budú hovnosné. Preferencia a stav tratí s tým výslovne sprostým označením nemá nič spoločné.
Re #96370 Marcelllooo: "Povrchova elina ma uplne ine urcenie, nie ako NS MHD a to duplom v centre. Je to lokalna doprava na kratke vzdialenosti..." - Tak to by si sa divil.
Re #96371 Marcelllooo: práve Filiálka - Petržalka svojim rozsahom - napojením sa širokú železničnú sieť nebude mať charakter MHD. Napriek tomu, že potenciál železnice je na území BA pomerne vysoký, jej dostupnosť bude stále nízka a to aj výhľadovo. Dva narvaté smery pozostávajúce z kancelárskych krýs Petržalka - Nivy a späť, Trnava - Nivy a späť NDS ešte netvorí ?
Re #96373 810zssk: ten tunel nenávidím z duše, ukážka centralistickej svojvôle EÚ. Povedzme si ale úprimne, zberba by dopravu do zlikvidovaného cintorína industrialu v okolí nív neriešila vôbec. Takto tam budú 2 zastávky (jeden variant väčšie zlo ako druhý) a aspoň... škoda reči.
Marcelllooo
1. Lenze Brno nie je Bratislava a Bratislava nie je Brno. Dispoziciou, topologiou ani zvolenymi rieseniami.
P.S. A ked uz ideme do medzinarodnych porovnani, preco si nezoberieme priklad z este lepsich rieseni?
2. Samozrejme a hned vo viacerych rovinach. Ucelom NS MHD je poskytnut ludom alternativu k IAD.
Dalsou rovinou je, ze ked riesis krizovatku s viacerymi druhmi dopravy a chces nieco preferovat, nieco ine musis potlacat. Ci uz je to jeden smer, ci uz jeden druh dopravy.
4. Jedinou koncepciou a systemovych navrhom dopravy v BA je ta, co vypracovali ZSR...
Ci je lepsie stavat novy system a ci je lepsie stary prebudovat ma byt vysledkom analyzy. Ty tvrdis, ze to vychadza zhruba rovnako vo vyslednych efektoch. Mozes mi, prosim, povedat, ake ciele si optimalizoval a ako si sa k vysledku dostal?
VUD sa vsak vyjadrilo a gulatou peciatkou ostemplovalo, ze tzv. docasny variant, co nie je nic ine ako terajsia klasicka elektrickova doprava rozsirena do Petrzalky cez Stary most, je neekonomicka, nehospodarna a neodovodnena aj dopravne.
Re #96373 810zssk - staznosti: Okej, pripustam, ze sa nevyjadrujem celkom presne a ze z casti mas aj pravdu v . Urcite vsak treba vediet pricinu nespokojnosti a poziadavku akym smerom ju zlepsit, co je zadanie vypracovania riesenia.
Re #96373 810zssk - Filialka-Petrzalka: Samozrejme, ze tunel neriesi vsetko, lebo to nie je ani jeho ucelom. Vsespasitelske riesenia vlastne ani neexistuju a uz vobec nie v doprave. Preto hovorime o NS MHD, ktori riesi hlavne a spadove relacie, ostatne veci ako taziskovu MHD, doplnkovu MHD, IAD, taxi atd riesime samostatne ako dalsimi dopravnymi subsystemami.
Dolezite v tomto ohlade vsak je, ze je to prva vetva a zhruba polovicka NS MHD, a riesi mnozstvo dopravnych problemov koncepcne a systemovo. Ze to nebude dotiahnute hned do 100% finale je zrejme pravda, co usti do toho, ze platanie v podobe nekoncepcnych elektriciek a busov tam, kde zatial NS nebude sa stane nevyhnutnou nutnostou, co vsak elektricky nepovysuje do role NS MHD, prave naopak, o to okatejsie poukazuje na nutnost vybudovania plnohodnotneho NS MHD. To nijako neznizuje potrebu a zasluhu elektriciek - len im presne vymedzuje miesto v komplexnom dopravnom rieseni ako taziskoveho dopravneho prostriedku v ramci mestskych casti, kde maju trate, ale nie ako NS MHD.
A mimochodom, Budes mat vyriesene tieto hlavne tahy: DNV - Lamac - Hlavna st. - Nove mesto - Petrzalka alebo - Raca alebo - Podunajske Biskupice. To je uz dost dobre pokrytie.
Re #96373 810zssk - UP: ved nevie, az do doby, kym nieco im nejdu stavat rovno pod domom. Preto je nasratost izolovana a roztriestena.
Re #96374 810zssk: Budem sa sice opakovat, ale samozrejme, ze neriesi vsetky dopravne problemy a potreby mesta a ludi ako to nerobia ani busy, ani trolejbusy ani eliny. Riesi vsak to co ma riesit - Nosny dopravny system, ci aspon jedho cast v severojuznom tahu v nadvaznosti na bratislovsku aglomeraciu smerom na Trnavu. Nikto ani netvrdil, ze ma vyriesit vsetko.
Dolezite je vsak, ze je sucastou koncepcneho a systemoveho riesenia a riesi to co ma.